Oorpiercings bij jongens/mannen

  • 21 February 2024
  • 5 reacties
  • 52 × bekeken

Reputatie 4
Badge +11

Ik zat te denken om een oorpiercing te laten zetten maar twijfel nog erg over het feit of het wel hoort bij een jongen. Ook vroeg ik mij af wat ik als eerste zal laten zetten, beginnen bij een lobe piercing of een helix? Ik heb eerst een ear cuff (nep kraakbeen oorring) gekocht om te kijken of het überhaupt staat.

Ik zie jullie meningen graag tegemoet. 
 

Groetjes


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

5 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hi Nik! Ik ben zelf begonnen met standaard oorlelgaatjes en toen een Helix laten zetten. Die past altijd wel goed bij oorlelgaatjes plus is een piercing die bijna elk oor wel kan hebben aldus mijn piercer (iets met kraakbeen dikte denk ik?)

Ik vind zelf dat veel dingen niet per sé binnen mannelijk of vrouwelijk ingedeeld hoeven worden. Ik vond het gewoon leuk dus ben ik er voor gegaan. Simple as that haha 😊. Ga veel om met alt/emo/metal mensjes en hun hebben vaak ook meerdere piercings. Niks mis mee!

Reputatie 4
Badge +11

Vaak worden piercings en oorbellen bij mannen vaak in verband gebracht met homosexsualiteit dus vandaar ook de twijfel. Ik ben zelf gewoon hetro maar wil dus geen beeld schetsen dat ik wél een homo ben. Ik heb niks tegen homosexsualiteit maar zou het vervelend vinden om een verkeerd beeld te geven, als je snapt wat ik bedoel

Reputatie 2
Badge +2

Heey!

De meningen over piercings zullen per persoon verschillen. Je zou er dus wel eens nare opmerkingen over kunnen krijgen van vervelende mensen.

Ik vind het zelf heel erg mooi en stoer ongeacht of het bij een jongen of meisje is. Ook is het tegenwoordig steeds gewoner dat jongens ook piercings nemen. Ik zou zeker de piercing laten zetten!

Een lobe piercing is minder pijlijk, dus dat zou ik als eerste piercing aanraden. Ook moet je het vaak schoonmaken en is het wel best veel werk.

Reputatie 3
Badge +1

Ik snap je, vanwege mijn vrouwelijke uiterlijk plus de piercings/oorbellen wordt dit ook wel eens over mij gedacht. Maar ik laat mij zeker niet tegenhouden door wat anderen denken. Lijkt me een goed idee om vooral na te denken over wat jij wil. Ik denk maar zo als ik bij elke keuze stil moeten staan bij wat anderen wel niet gaan denken maak ik het mezelf alleen maar moeilijk!

Reputatie 2
Badge +2

Tegenwoordig zijn er jongens op de basis school onderbouw die al met piercings lopen omdat ze het cool vinden!