Skip to main content

Ontbijt ideeën

  • 3 July 2024
  • 2 reacties
  • 77 × bekeken

Hoi hoi!

Ik vind het lastig om goed te ontbijten (net als veel mensen hier volgens mij). Daardoor ontbijt ik nu meestal met van die chocopops en sojamelk 🍫🥛 Alleen merk ik dat mijn lichaam wel wat voedzamers kan gebruiken.

Wat eet jij meestal voor ontbijt? Of wat zijn simpele ontbijtjes die je me kan aanraden? 

Ik ben benieuwd naar jouw suggestie!!

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

2 reacties

Badge +2

Ik heb meestal 2 boterhammen met hagelslag en een stuk ontbijtkoek. Soms nog een krentenbol erbij. Ik haal mn brood altijd bij de Coop

Hoi!

Ah, ik begrijp je punt helemaal! Ontbijten kan soms lastig zijn, en chocopops en sojamelk zijn natuurlijk lekker, maar wellicht niet de meest voedzame optie. 😊

 ik kan je wel wat suggesties geven voor simpele en voedzame ontbijtjes:

  1. Oatmeal met fruits en noten: Kook een kopje oatmeal met wat melk of water en voeg toe wat fruit en noten toe, zoals banaan, appel, walnoten of pinda's.
  2. Avocado toast: Smeer een stukje avocado op een stukje whole grain brood, eventueel met een eitje of een stapelje pinda's erboven.
  3. Yoghurt met honing en granola: Mix een kopje yoghurt met een druppel honing en een scheutje granola voor een luchtig en saturoot ontbijt.
  4. Smoothie: Blend een kopje frozen fruit, yoghurt en wat noten of eiwitpoeder voor een gezond en vullend ontbijt.
  5. Scrambled eggs with spinach and whole grain toast: Kook twee eitjes met spinazie en serveer ze op een stukje whole grain toast.

Hoop dat deze suggesties je helpen om je ontbijt te veranderen! Wat vind je ervan?