Favoriete brood beleg?

  • 21 March 2024
  • 13 reacties
  • 85 × bekeken

Reputatie 4
Badge +3

We eten bijna allemaal dagelijks brood😄, maar wat is nou jullie favoriete brood beleg? ben je meer van de zoete beleg of hartig? of misschien zelfs vleeswaren? kort gezegd er kan veel op ons brood! laat even weten in de comments wat je niet kan missen op je brood, groetjes✌🏽


13 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Nutella!

Reputatie 3
Badge +3

Vers bruin brood met pitten er op 

En dan van die dikke sneden met crunchy buiten laag

 

Liefst hartig beleg

 

Dat is mijn ideale boterham

Reputatie 5
Badge +6

voor mij is het toch wel witte pasta en speculoos

Reputatie 6

Vers bruin brood met pitten/zaden erin, 100% smeuïge pindakaas met jam erop en dan banaanplakjes. Beetje kaneelpoeder eroverheen strooien en mijn smaakpapillen zitten in de 7e hemel.

Reputatie 6
Badge +7

Voor mij is het volkorenbrood 9/10 keer. Zo af en toe wit/weite. Liefst met pure hagelslag 

Reputatie 7
Badge +9

Vers bruin brood met pitten, al vind ik vers wit brood op zijn tijd ook niet verkeerd. Ik combineer de twee broodsoorten zelfs vaak omdat dat lekker smaakt.

 

Mijn favoriete beleg bestaat uit:

 

Hartig:

Gekookte worst

Indonesische gehaktballetjes volgens authentiek geheim familierecept (ja je kan die ook op brood eten; dan vliegt het brood er bij mij echt doorheen)

 

Zoet:

Nutella

Chocoladeplakken

Speculaas Schuddenbuikjes (eet die al van kinds af aan)

De Ruijter extra pure chocoladevlokken

De Ruijter extra pure chocoladehagelslag

 

Hoewel ik een zoetekauw ben, nu iets minder, geef ik steeds meer de voorkeur aan hartig beleg.

Reputatie 6
Badge +8

chocolade hagelsag

Reputatie 4
Badge +4

Aan de zoete kant: pure hagelslag. Aan de hartige kant: kipfilet

Reputatie 6
Badge +7

Aan de zoete kant: pure hagelslag. Aan de hartige kant: kipfilet

Kipfilet is idd erg lekker, ook te combineren met een stukje paprika (mijn voorkeur rood) of een snoeptomaatje

Reputatie 4
Badge +4

Kipfilet is idd erg lekker, ook te combineren met een stukje paprika (mijn voorkeur rood) of een snoeptomaatje

Heb ik ook wel eens gedaan. Vroeger nam ik nog wel eens belegde wraps mee naar het werk/school als lunch. Ik had het vroeger niet zo op brood. En 1 van mijn favoriete wrap-recepten was er één met kipfilet en snoeptomaatjes in plakjes gesneden.

Reputatie 3
Badge +4

Calvé Pindakaas, wie is er niet groot mee geworden?😄

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb dus vandaag iets geprobeerd en ik vond het nog lekker ook!

 

Een broodje besmeren met boter, daarop hagelslag (chocoladepasta / nutella zou ongetwijfeld ook kunnen), en daarop banaan in stukjes. Dan 4 minuten op 190 graden in de airfryer en dan genieten! Die banaan smaakt dan zo erg naar gebakken banaan van de Chinees. 😍

 

Je krijgt er wel echt vieze tanden van. 🤣

Tonijn, paprika, kaas :)

Reageer