Wat zijn jullie aan het lezen?

  • 20 December 2023
  • 19 reacties
  • 302 × bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Ik heb her en der gezien dat we redelijk wat mensen hebben hier die graag lezen, net als ik. Wat zijn jullie momenteel aan het lezen?

Ik ben een paar dagen geleden eindelijk begonnen aan The lord of the rings, en het bevalt me tot nu toe erg goed!


19 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Momenteel ben ik de Reckless boekenreeks van Cornelia Funke aan het herlezen (deel 1 t/m 4 alwéér,  moet nog steeds wachten op het allerlaatste boek, deel 5). Ik heb het in het Engels én Nederlands.

Ik ben ook "Hoge Omens" (Good Omens) van Neil Gaiman & de late Terry Pratchett aan het lezen. Heb er ook de originele Engelse versie van. Nog steeds een ontzettend leuk en hilarisch boek dit.

Daarnaast lees ik ook Vampyria; Hof Van Schaduw van Victor Dixen in het Nederlands, origineel is het in het Frans maar dat kan ik niet lezen. Het tweede deel; Vampyria; Hof Van Wonderen komt 14 februari 2024 uit, heb die in november alvast ge-preordered.

Reputatie 4
Badge +5

Momenteel ben ik de Reckless boekenreeks van Cornelia Funke aan het herlezen (deel 1 t/m 4 alwéér,  moet nog steeds wachten op het allerlaatste boek, deel 5). Ik heb het in het Engels én Nederlands.

Ik ben ook "Hoge Omens" (Good Omens) van Neil Gaiman & de late Terry Pratchett aan het lezen. Heb er ook de originele Engelse versie van. Nog steeds een ontzettend leuk en hilarisch boek dit.

Daarnaast lees ik ook Vampyria; Hof Van Schaduw van Victor Dixen in het Nederlands, origineel is het in het Frans maar dat kan ik niet lezen. Het tweede deel; Vampyria; Hof Van Wonderen komt 14 februari 2024 uit, heb die in november alvast ge-preordered.

Jij hoeft je voorlopig niet te vervelen dus!

Reputatie 1
Badge

Op dit moment lees ik Sure, I’ll Join Your Cult. Heeft goede recensies, maar moet er nog een beetje in komen!

Reputatie 7
Badge +9

Momenteel ben ik de Reckless boekenreeks van Cornelia Funke aan het herlezen (deel 1 t/m 4 alwéér,  moet nog steeds wachten op het allerlaatste boek, deel 5). Ik heb het in het Engels én Nederlands.

Ik ben ook "Hoge Omens" (Good Omens) van Neil Gaiman & de late Terry Pratchett aan het lezen. Heb er ook de originele Engelse versie van. Nog steeds een ontzettend leuk en hilarisch boek dit.

Daarnaast lees ik ook Vampyria; Hof Van Schaduw van Victor Dixen in het Nederlands, origineel is het in het Frans maar dat kan ik niet lezen. Het tweede deel; Vampyria; Hof Van Wonderen komt 14 februari 2024 uit, heb die in november alvast ge-preordered.

Jij hoeft je voorlopig niet te vervelen dus!

Nee qua lezen niet nee, heb ontiegelijk veel boeken voornamelijk in het Engels en voor de studie die ik volgend jaar wil gaan doen is dat alleen maar goed en leuk.

Qua leuke dingen doen zal ik me wel redelijk gaan vervelen, al helemaal gedurende de aankomende vakantie, voornamelijk kijkend naar dingen die ik buitenshuis kan doen, want ik kom zelf nog steeds niet bepaald het huis uit, behalve voor werk momenteel.

Reputatie 1
Badge +2

Hoi Robster 

Momenteel ben ik het boek: Friends,lovers en het grote verschrikkelijke ding van Matthew Perry aan het lezen. Heel openhartig boek moet ik zeggen 

Reputatie 6
Badge +7

Momenteel lees ik het nieuwe boek van Mel wallis de Vries, Toxic

Reputatie 4
Badge +5

Momenteel lees ik het nieuwe boek van Mel wallis de Vries, Toxic

Hij schijnt leuk te zijn ja! Verkoop het vaak in de winkel

Reputatie 7
Badge +7

Ik lees nu de boeken van Rick Riordan, de serie Magnus Chase. Erg leuk

Reputatie 7
Badge +9

Ik lees nu de boeken van Rick Riordan, de serie Magnus Chase. Erg leuk

Ik heb vorig jaar al een Deluxe Collector's hardcover editie voorbesteld van Rick Riordan's Percy Jackson & The Olympians; The Lightning Thief, die eind deze maand uitkomt en wat ik na heel wat jaren volledig opnieuw ga lezen, maar dan in het Engels. 

 

Het boek zelf is diepblauw, met een gouden titel en enorme drietand op de cover, de pagina's zijn spraypainted in het paars en vormen gezamenlijk een witte bliksemschicht die over het paarse heen loopt, het heeft een goudkleurig leeslint, prachtige illustraties en komt in een slipcase. Maar daar betaal je ook wel wat voor, heb er geloof ik 33 euro in totaal voor neergeteld, maar daar heb ik ook zelf hard voor gewerkt. 

 

Al lijkt Magnus Chase mij wellicht wat later ook leuk.

 

Maar ik heb al zoveel boekenreeksen (Tolkien's The Silmarillion, The Hobbit, Lord Of The Rings 60th Anniversary editie, Beren & Luthien, The Children Of Hurin, The Fall Of Gondolin, Unfinished Tales, The Fall Of Numenor, The Maker Of Middle Earth, Andrzej Sapkowki's The Witcher/De Hekser Saga, Cornelia Funke's Reckless/Mirrorworld/Spiegelwereld reeks waarvan het laatste deel 5 nog moet uitkomen, The Sandman graphic novelreeks van Neil Gaiman, Victor Dixen's Vampyria trilogie, Leigh Bardugo's Six Of Crows Duologie), dat mijn twee boekenkasten het zo goed als aan het begeven zijn.

Daarnaast heb ik ook losse boeken zoals Bram Stoker's Dracula, Grimm's Complete Fairytales (onbewerkte, non-sugarcoated, originele en bloederige sprookjes welteverstaan) van Barnes & Noble, Lewis Carroll's Alice In Wonderland & Alice Door De Spiegel, Kathryn Purdie's The Forest Grimm, Matt Haig's The Midnight Library, Sunyi Dean's The Bookeaters, Fantastische Verhalen uit Indonesië sprookjes, mythen en legenden van Bert Oosterhout en Good Omens van Neil Gaiman & de late Terry Pratchett.

Badge +2

ik weet niet of het meetelt maar ik ben de manga the promised neverland aan het lezen. ik doe het wel in het japans dus misschien dat het dan wel meetelt ;p

Reputatie 4
Badge +5

ik weet niet of het meetelt maar ik ben de manga the promised neverland aan het lezen. ik doe het wel in het japans dus misschien dat het dan wel meetelt ;p

Lezen is lezen. Ik zie niet waarom manga persé minder literaire waarde zou hebben!

Reputatie 1
Badge +3

Ik lees Alchemy van S.J. Parris. Een historische thriller die zich afspeelt in het Praag van eind zestiende eeuw, met in de hoofdrol de Italiaanse filosoof Giordano Bruno. Erg spannend!

Ik ben een paar keer aan Lord of the Rings begonnen maar heb het nooit uitgelezen, haha 😅. Mooi dat het jou bevalt!

Reputatie 4
Badge +4

Op het moment lees ik het boek Maan van Lucinda Riley. 

Komt uit de reeks de zeven zussen

Reputatie 1
Badge +2

Ik heb net Ms Ice Sandwich uit van Mieko Kawakami. Dat was een van de weinige boeken van haar die ik nog moest lezen. Hierna wil ik beginnen in ‘The Way of Kings’ (Brandon Sanderson) of Spare, de biografie van Prince Harry. Ik weet nog niet of ik voor fantasy koningen of echte royals ga, haha.

Reputatie 7
Badge +7

Ik lees nu het boekje: the art of being alone: solitude Is my home, loneliness was my cage.
interessant om te lezen hoe de de schrijfster vertaald hoe de maatschappij ook wel naar eenzaamheid kijkt, en er worden ook wel goede voorbeelden in vernoemd. Zeker een aanrader😊

Reputatie 3
Badge +6

Ik ben net begonnen aan het boek ‘ Hoe overleef ik alles wat ik niemand vertel’ van Francine Oomen. Dat is het nieuwste vervolgdeel van de serie ‘hoe overleef ik’ van jaren geleden

Reputatie 5
Badge +5

Ik ben net begonnen aan het boek ‘ Hoe overleef ik alles wat ik niemand vertel’ van Francine Oomen. Dat is het nieuwste vervolgdeel van de serie ‘hoe overleef ik’ van jaren geleden

Leuk! Die heb ik ook onlangs gelezen :)

hihi

op dit moment lees ik heel veel manga’s en actie boeken maar muziek theorie boeken vind ik ook leuk om even in te snuffelen.

groetjes

Reputatie 4
Badge +5

hihi

op dit moment lees ik heel veel manga’s en actie boeken maar muziek theorie boeken vind ik ook leuk om even in te snuffelen.

groetjes

Oh tof! Ik heb ook redelijk wat manga gelezen. Wat ben je nu aan het lezen?

Reageer