Skip to main content
Selena
Hero
September 5, 2022

Wat is jouw favoriete boek?

• September 5, 2022
  • 19 reacties
  • 326 × bekeken

Hoihoi! Selena hier :)

Ik was benieuwd, wat is jullie favoriete boek allertijden? Die van mij is "Getal en Ruimte Wiskunde D voor VWO 5 deel 2"

Grapje natuurlijk, dat boek liet me wel huilen maar niet omdat het zo'n goed boek is. Mijn favoriete boek is op het moment "Harry Potter en de gevangene van Azkaban" Ik heb boeken lezen na een lange tijd weer opgepakt, dus zit erover na te denken om hem nóg een keer te lezen.

En jullie? Ik ben benieuwd!

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

19 reacties

Sharon
Guru
September 12, 2022

@Naoomi jaaa helemaal mee eens, the fault in our stars maar bijvoorbeeld ook all the bright places! Ook een hele leuke film. Maar bij let it snow werd het ineens heel politiek correct allemaal? Goed dat ze dat doen, absoluut. Maar de film had nog wel meer zoals het boek kunnen zijn volgens mij 🫢

Zo zonder iets te willen er te zijn ~ Frank Eerhart
Genius
September 12, 2022

@Sharon  Na het lezen van het boek heb je toch een bepaalde verwachting bij de film. Het is goed wat ze doen, maar het klopt niet in het verhaal en het beeld. Ik wil nog wel steeds Paper plans kijken, maar iedere keer durf ik toch weer niet. Heb jij die al gezien?

September 12, 2022

@Rochella @Selena @Naoomi Wiskunde is juist prachtig! - Ik heb op de universiteit meer dan vijf jaar lang alleen maar formules, vergelijkingen, afgeleiden en integralen gezien ;) Maar inderdaad, wiskunde op de middelbare school in Nederland doet echt tekort aan hoe wiskunde eigenlijk echt is. Overigens wil daarmee niet zeggen dat het makkelijk is, maar voor lastige formules zelf ben ik niet meer bang: wel voor examens -.- Overigens ben ik zelf niet van de harde kern. Zelfs ik vind het niet makkelijk, maar het eindeloze wat je er mee kunt is wel gaaf.

En ik weet dat Wiskundigen ook moeten huilen om wiskunde, enerzijds omdat ze de schoonheid ervan inzien, maar anderzijds ook omdat hogere wiskundesommen ook de die hards op de universiteit nog doet huilen. 

En zonder wiskunde was de wereld nergens! - Ik weet zeker dat ik jullie wiskunde leuk kan laten vinden! Benieuwd? ;) 

Genius
September 13, 2022

@Lucas ik ben best benieuwd wat je in gedachten heb! Het is niet dat ik het niet leuk vind, het is meer dat ik er dus niets van snap. Heb uren bijles erop zitten en ben op mijn eindexamen echt weggekomen met een 3 of zo. En dat was voor mijn doen dus echt nog hoog. 

Hero
September 13, 2022

Hoi @Selena!

Ik heb pas het boek van Rob Fresen gelezen, Acht jaar Achtuur.

Ik vond het een super interessant boek, aangezien Rob alles achter de schermen gedetailleerd aangeeft over hoe politiek en journalistiek samenwerken om bepaalde informatie publiekelijk bekend te maken.

Super interessant :)

Legend
September 19, 2022

Leuke vraag!

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet zo veel lees maar meer naar luisterboeken luister. Het meest recente boeken reeks die ik heb geluisterd en ik echt ontzettend leuk vindt is The Witcher. Op het moment wel weer bezig met gewoon lezen en niet luisteren, ben nu met het boek Op Vakantie bezig. Het boek gaat over de geschiedenis van vakantie, hoe het is ontstaan en zich heeft ontwikkeld door de jaren heen. Echt super grappig en leuk om te lezen hoe het er vroeger aan toe ging.

Sharon
Guru
September 19, 2022

@Sharon  Na het lezen van het boek heb je toch een bepaalde verwachting bij de film. Het is goed wat ze doen, maar het klopt niet in het verhaal en het beeld. Ik wil nog wel steeds Paper plans kijken, maar iedere keer durf ik toch weer niet. Heb jij die al gezien?

Hey @Naoomi nee die heb ik niet gezien, is dat een boek? Ik ken hem ook niet eerlijk gezegd haha!

Zo zonder iets te willen er te zijn ~ Frank Eerhart
Koolvis
September 21, 2022

Leuk topic! :)

Ik heb eigenlijk niet echt een favoriet boek

Never Let Me Go

Deze ben ik nu aan het lezen en ik  vind het ook een mooi boek

Genius
September 27, 2022

Hey @Naoomi nee die heb ik niet gezien, is dat een boek? Ik ken hem ook niet eerlijk gezegd haha!

Ik was volgens mij nog niet helemaal wakker toen ik dit schreef. Ik bedoelde Paper Towns.