Skip to main content

Vraagje; wat voor soort fictie wordt er zoal gelezen binnen de JoinUs Leesclub?

• 6 augustus 2022
  • 4 reacties
  • 126 × bekeken

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+11

Misschien een hele gekke vraag maar wat voor soort fictie wordt er binnen de JoinUs Leesclub gelezen?

Is dit alleen non-fictie of bijvoorbeeld ook fictie en verschilt dit per keer/boeken-poll? 

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

4 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Socializer
  • 4 reacties
  • 6 augustus 2022

Hoi, ik vroeg mij dit zelfde af. Ik hou erg van lezen, maar lees liever wat lichtere boeken in mijn vrije tijd (zoals fictie/Sci-fi). Ik weet niet of hier ruimte voor is binnen deze leesclub of dat we dit buiten deze leesclub om moeten regelen. Ik hoor graag of dit mogelijk is en of er andere mensen zijn die ook dit soort boeken samen willen lezen en bespreken?

Gr botje

Forum|alt.badge.img
  • Contributer
  • 5 reacties
  • 7 augustus 2022

Hey, 

Ik hou ook meer van fictie en dan met name fantasy/sci-fi. Lijkt me leuk om een keer een zo’n boek te doen! 

Groetjes Amber 

Hässlich
Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • 61 reacties
  • 7 augustus 2022

Bij de boekenclub en haar polls is alleen fictie behandeld. Fictie zelf is enorm ruim, het betekent alleen dat het verhaal fictief is. Als je meer fantastische fictie bedoeld dan ben ik een enorme liefhebber van Tolkien, wiens werk ik haast als een Bijbel studeer. Ik lees ook graag epiek zoals het nibelungenlied of de Ilias en Sciencefiction heb ik ook enorm veel gelezen, ik ben een erge liefhebber van Clarke’s childhoods end bijvoorbeeld. Gelijk ook veel horror gelezen. Genrefictie heeft naar mijn mening een enorm probleem met “style over substance” lui in haar lezersschare. LotR, bijvoorbeeld is een goed boek vanuit haar schrijfstijl niet zozeer omdat het zich in een fantasiewereld bevind. Een goed boek is nu eenmaal een goed boek of het nou fantasy, sciencefiction, horror of wat dan ook is en vandaar probeer ik alles te lezen en geen vooroordelen over genres te houden.

Koolvis
Forum|alt.badge.img+9
  • 225 reacties
  • 11 augustus 2022

Hoi, We hebben nu drie keer een boekenclub gehad, met deze boeken: The midnight library, De nacht is jong en De metamorfose. In dit topic van Hasslich kan je stemmen voor het volgende boek:

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen