Skip to main content

Op zoek naar schrijvers en mede-auteurs

• July 2, 2025
  • 3 reacties
  • 60 × bekeken

Sem_2002
Forum|alt.badge.img+3

Hoi allemaal, 

Ik ben Sem, afstuderend student in Wageningen en auteur. Ik schrijf ecothrillers, verhalen met een natuur-gerelateerd thema. In november 2022 werd mijn eerste boek over stroperij, wildlife rangers en tijgers in Sumatra uitgegeven en 8 augustus wordt mijn tweede boek (dat zich afspeelt op de Galapagoseilanden) uitgegeven. Deze zomer ga ik beginnen aan het schrijven van mijn derde boek. 

Zijn er meer mensen op dit forum die boeken schrijven, of dat willen gaan doen? Het lijkt me leuk om met andere schrijvers in contact te komen!  

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

3 reacties

Forum|alt.badge.img+3

Een eco-thriller, klinkt interessant… Zelf ben ik begonnen aan het schrijven van spannende verhalen voor kinderen in de bovenbouw van de basisschool, nadat me door een professional was aangeraden om zoiets te gaan doen. Verhalen aan jonge kinderen uit de familie vertellen deed ik al, maar nu schrijf ik ze ook nog eens op. Ik ben verder fan van auteurs zoals Stephen King en H.P. Lovecraft. Voor mij móeten zowel films als romans elementen van ofwel horror, ofwel mystiek (en misschien absurditeit) bevatten.

Ooit wil ik wel beginnen met het schrijven van (inspirerende) verhalen voor nog jongere kinderen. In de belevingswereld van kinderen is gewoon zo veel meer mogelijk dan in die van volwassenen. Andere auteurs (weliswaar niet gepubliceerd) zul je hier dus zeker wel aantreffen, al lijkt het forum wel een beetje “dood”.

Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • August 6, 2025

Een eco-thriller, klinkt interessant… Zelf ben ik begonnen aan het schrijven van spannende verhalen voor kinderen in de bovenbouw van de basisschool, nadat me door een professional was aangeraden om zoiets te gaan doen. Verhalen aan jonge kinderen uit de familie vertellen deed ik al, maar nu schrijf ik ze ook nog eens op. Ik ben verder fan van auteurs zoals Stephen King en H.P. Lovecraft. Voor mij móeten zowel films als romans elementen van ofwel horror, ofwel mystiek (en misschien absurditeit) bevatten.

Ooit wil ik wel beginnen met het schrijven van (inspirerende) verhalen voor nog jongere kinderen. In de belevingswereld van kinderen is gewoon zo veel meer mogelijk dan in die van volwassenen. Andere auteurs (weliswaar niet gepubliceerd) zul je hier dus zeker wel aantreffen, al lijkt het forum wel een beetje “dood”.

Op wat voor manieren ervaar je beperkingen in het schrijven van een boek voor volwassenen vergeleken met een voor kinderen? en wat maakt jou fan van Stephen King en H.P. Lovecraft ? 

Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • August 6, 2025

Al ben ik niet actief bezig met het schrijven van een boek heeft het mij wel altijd geïnteresseerd, al zou ik liever starten met online verhalen te posten voordat ik er een kaft of dergelijke aan zou durven te zetten (/▽\) Het lijkt mij leuk om berichten te mogen lezen van schrijvers ter inspiratie (als je van plan bent een groepschat te maken)