Medelezers gezocht!!!

  • 23 July 2023
  • 0 reacties
  • 52 × bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Aangezien ik een heuse boekenworm ben (zoals mijn community bijnaam al zegt) en het één van mijn vele hobby's is, vroeg ik mij af of mensen het leuk vinden om met mij over boeken te praten en dergelijke en eventueel in boekwinkels te gaan kijken met mij ooit als ze dit zien zitten?

 

Ik lees de volgende genres/subgenres:

Young Adult; denk hierbij aan Reckless/Mirrorworld/De Spiegelwereld reeks in combinatie met andere genres, van Cornelia Funke (al heeft ze zelf gezegd dat de meeste volwassenen het toch echt lezen, het fandom ervoor is zeer klein) en de Six Of Crows Duologie van Leigh Bardugo.

Dark Fantasy 

High Fantasy

Historische Fantasy; denk hierbij aan Outlander/De Reiziger reeks van Diana Gabaldon. 

Heroïsche Fantasy; denk hierbij aan The Witcher/De Hekser reeks van Andrzej Sapkowki.

Alternatieve geschiedenis; denk hierbij aan Victor Dixen's Vampyria reeks dat een setting heeft in de tijd van de Zonnekoning maar dan met vampiers (en nee niet de Twilight-achtige vampiers, eerder de soort  vampieren uit Dracula en Carmilla).

Bovennatuurlijk; denk hierbij aan bijvoorbeeld Good Omens van Neil Gaiman & Terry Pratchett of Bram Stoker's Dracula.

Sci-Fi/Science Fictie

Slice Of Life

Mythologie: denk hierbij aan Noorse en Indonesische mythologie. Griekse mythologie ben ik ook wel fan van (voornamelijk door Rick Riordan's Percy Jackson en The Sandman met Morpheus/Oneiros) maar van die mythologie heb ik (nog) geen boek.

 

Verder lees ik nog:

Graphic Novels; Sandman van Neil Gaiman. 

Strips; The Witcher.

Manga; voornamelijk een beetje The Legend Of Zelda, Black Butler en zeer binnenkort Disney's Twisted Wonderland door dezelfde manga auteur Yana Toboso. Er is ook een mobiele gacha game van. 

Dungeons & Dragons geïnspireerde boeken; voornamelijk Kith & Kin (Critical Role; D&D campagne 1; Vox Machina) & The Mighty Nein; The Nine Eyes Of Lucien (Critical Role D&D campagne 2: The Mighty Nein).

 

In welke talen/vertalingen lees ik?

Voornamelijk Engels, al lees ik ook in het Nederlands. 

Engels is echter mijn go-to taal als het om lezen gaat. Gewoon omdat ik die taal net iets boeiender vind dan het Nederlands en daarnaast speelt mijn passie voor de Engelse taal hier natuurlijk ook in mee (ook omdat ik die taal, mijn tweede taal, al vroeg eigen heb gemaakt en mij makkelijker afgaat dan mijn eigen Nederlandse moedertaal op sommige fronten; dan heb ik het over zinsbouw en grammatica soms. Plus ik heb C1 niveau op Engels gebied; oftewel ik ben bekwaam. Mijn ultieme doel is om het hoogste niveau te bereiken: C2).

 

Belangrijk om te weten:

Het is geen probleem als degene die dit leest een ietwat andere leessmaak heeft dan mij. Wel fijn als er enkele raakvlakken zijn, maar we kunnen van elkaar leren qua lezen en ervaringen uitwisselen. 

Ik ben hiervoor een beetje opzoek naar mensen in de leeftijd 20-25 jaar (ben namelijk zelf 25), mocht je nou 26, 27 of 28 zijn, dan vind ik dat ook niet erg. 

 

Mocht je na het lezen van dit topic nou willen afspreken, dan kan je een reactie hierop achterlaten (geschreven graag, vind ik leuk reacties daar kan ik het niet uit afleiden) en zal ik met je in contact komen via privéberichten. Ik kan je na een tijdje ook mijn Discord geven. 

Ik woon in Midden Nederland en omgeving dus het zou leuk zijn als je daar vandaan komt óf er makkelijk heen kunt komen (exacte locatie deel ik alleen in privéberichten na wat te hebben gepraat), ikzelf ben geheel afhankelijk van OV (bus, trein) dus ik moet nagaan of het een en ander haalbaar is qua afstand en reistijd. Ik heb geen rijbewijs en geen idee of ik deze überhaupt ooit weet te halen want daar heb ik zo mijn redenen voor. Bij voorbaat excuus hiervoor.

Mocht de omgeving waar ik woon te ver zijn en andersom dan houden we het bij privéberichten/Discord. 

Let wel: ik zit al enige tijd niet meer in de community Discord dus daar zal je me niet meer zo snel vinden.


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.