Skip to main content

Boekenclub online

  • 17 June 2024
  • 4 reacties
  • 148 × bekeken

Hoi hoi!

Het lijkt mij heel erg leuk om een boekenclub te beginnen. Aangezien (waarschijnlijk) iedereen uit een andere hoek van Nederland komt én ik het juist leuk vind als ieder aan kan sluiten, zonder dat de afstand een probleem zou zijn, lijkt online mij voor nu het meest handige. 

 

Even wat meer info hoe ik het voor me zou zien:

Ik houd erg van lezen en dan helemaal in het verhaal zitten. Ik lees vooral het genre feel good en hier en daar ook een goede roman. Het is dan ook belangrijk dat je deze genres ook leest en het leuk vindt om hierover te kletsen. Voorbeelden zijn bijv de serie ‘Een Kleine Bakkerij aan het Strand’, andere boeken van Jenny Colgan of bijv. Jill Mansell en ga zo maar door, te veel om nu op te noemen 😉. Qua roman kan het van alles zijn. Maar boeken die vallen onder het genre science fiction, thriller etc etc en in de hoek van Harry Potter, Lord of The Rings etc etc lees ik niet. 

Hoe zie ik het dan voor me? Ik heb zelf echt geen idee of er ‘regels’ voor een boekenclub zijn, maar mij lijkt het leuk om op whatsapp (of evt Discord, maar vind ik wat minder fijn) een groepje te maken met meiden. Jongens zijn ook welkom, maar ik ben zelf nog niet vaak jongens tegen gekomen die dit genre lezen, maar als het zo is, je bent welkom! En dan kijken welke boeken iedereen wilt lezen, daaruit halen we 1 boek en dan na een x aantal weken kunnen we gezellig (beeld)bellen en kletsen over het boek en van alles en nog wat.

Ik had ooit ergens gelezen dat een boekenclub regels kan hebben qua opbouw, maar het hoeft van mij helemaal niet zo formeel te zijn, gewoon lekker kletsen over boeken en gezelligheid vind ik veel leuker! 

 

Een hele lap tekst is het geworden, oopsie, even een korte samenvatting:

  • Een boekenclub beginnen via whatsapp, genre feel good of een leuk roman
  • Eens in de zoveel tijd gezellig online kletsen 
  • Online is voor nu het uitgangspunt
  • Het gaat vooral om gezelligheid en gezellig samen kletsen over het boek waar we enthousiast (of niet) over zijn
  • Leeftijd is niet heel erg van belang, ik ben zelf 21 dus iets van 17 - 28 ofzo? Ben hier niet heel strikt in hoor :)

 

Dus mocht je dit ook zo’n leuk idee vinden, stuur me vooral een berichtje of laat hieronder iets weten!

 

!! Let op, dat dit geen officiële groepsapp is van Join Us. Alles wat er in deze groep gestuurd wordt is buiten Join Us om en wij zijn hiervoor niet aansprakelijk.

Dit is een initiatief van een lid.

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

4 reacties

Badge +3

Hey! Dit lijkt me een superleuk idee!! Heb je al een groepje? 

Reputatie 3
Badge +6

Hey! Dit lijkt me een superleuk idee!! Heb je al een groepje? 

Heee! Nee, ik heb nog geen groepje, je bent de tweede die reageert. Ik stuur je even een pb! :))

Reputatie 1
Badge

Hey, lijkt me leuk! 

Badge

Haii, superleuk! ik heb zeker interesse!