boeken inspiratie

  • 10 November 2023
  • 8 reacties
  • 112 × bekeken

Reputatie 1
Badge +3

Hallo iedereen, ik las vroeger op de basisschool altijd de hele dag door, toen ik ineens allemaal technologie had zoal een mobieltje enzo ben ik daar eigenlijk gewoon ineens mee gestopt en heb ik jaren niks meer gelezen.  Uiteindelijk ben ik weer begonnen met een aantal van de series die ik vroeger had gelezen. Deze keer lees ik de meeste via een kobo abbonoment van 10 eu per maand.

 Ik zal hieronder een aantal noemen en misschien dat iemand anders nog mooie aanvullingen op de lijst heeft.

Percy jackson en de olympiers -R Riordan

Percy jackson en de helden van olympus -R Riordan

De beproevingen van Apollo -R Riordan 

Broederband -J Flanagan

De grijze jager -J Flanagan

Eragon (inheritance cycle) -C Paolini

Artemis fowl -E Colfer

De geheimen van de ontstervelijke Nicolas Flamel -M Scott

Het huis elfea -M earts

Wicca -C Tiernan

Kruistocht in spijkerbroek -T Beckman

 

Dit is alles wat ik kan bedenken en wat ik ook recent heb gelezen. Ik ga een dezer dagen beginnen aan 36 boeken van Jules Verne dus voorlopig ben ik nog wel even zoet.

Ik hoor graag wat andere mensen graag lezen ik sta open voor alles


8 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Oh jeetje artemis fowl *nostalgie unlocked*. Ik las ook redelijk wat van die boeken op je lijstje, maar tegenwoordig kom ik er niet zo goed meer doorheen. 

Op het moment ben ik Catcher in the rye aan het lezen op aanraden van mijn zus, en dat bevalt behoorlijk goed.

Zo te zien houd je wel van fantasy, dus ik kan je dan wel de boeken van Neil Gaiman aanraden. Ik ben zelf geen gigantische fantasy lezer meer, maar die boeken zijn altijd wel leuk als je fantasy wil lezen als volwassene

Reputatie 1
Badge +3

Ik zal er zeker eens naar kijken bedankt voor je reactie!!

Reputatie 3
Badge +3

Hallo iedereen, ik las vroeger op de basisschool altijd de hele dag door, toen ik ineens allemaal technologie had zoal een mobieltje enzo ben ik daar eigenlijk gewoon ineens mee gestopt en heb ik jaren niks meer gelezen.  Uiteindelijk ben ik weer begonnen met een aantal van de series die ik vroeger had gelezen. Deze keer lees ik de meeste via een kobo abbonoment van 10 eu per maand.

 Ik zal hieronder een aantal noemen en misschien dat iemand anders nog mooie aanvullingen op de lijst heeft.

Percy jackson en de olympiers -R Riordan

Percy jackson en de helden van olympus -R Riordan

De beproevingen van Apollo -R Riordan 

Broederband -J Flanagan

De grijze jager -J Flanagan

Eragon (inheritance cycle) -C Paolini

Artemis fowl -E Colfer

De geheimen van de ontstervelijke Nicolas Flamel -M Scott

Het huis elfea -M earts

Wicca -C Tiernan

Kruistocht in spijkerbroek -T Beckman

 

Dit is alles wat ik kan bedenken en wat ik ook recent heb gelezen. Ik ga een dezer dagen beginnen aan 36 boeken van Jules Verne dus voorlopig ben ik nog wel even zoet.

Ik hoor graag wat andere mensen graag lezen ik sta open voor alles

Hoi, momenteel is fourth wing erg populair het is ook met een draken school en met wat romantiek, zondag is het 2de deel uitgekomen

Reputatie 2
Badge +3

Hey, 

Oh Eragon, ik heb boek een gelezen maar moet de rest nog steeds lezen!

Een mooie om toe te voegen die komende tijd weer recent gaat worden is de Hunger games serie. De ballade van slangen en zangvogels komt volgende week in de bios en is het voorverhaal op die serie!

Boeken van Roald Dahl heb ik altijd wel mooi gevonden, misschien ook leuk is dat hij ook voor volwassenen heeft geschreven en die verhalen zijn net zo geniaal!

Reputatie 7
Badge +11

Hallo iedereen, ik las vroeger op de basisschool altijd de hele dag door, toen ik ineens allemaal technologie had zoal een mobieltje enzo ben ik daar eigenlijk gewoon ineens mee gestopt en heb ik jaren niks meer gelezen.  Uiteindelijk ben ik weer begonnen met een aantal van de series die ik vroeger had gelezen. Deze keer lees ik de meeste via een kobo abbonoment van 10 eu per maand.

 Ik zal hieronder een aantal noemen en misschien dat iemand anders nog mooie aanvullingen op de lijst heeft.

Percy jackson en de olympiers -R Riordan

Percy jackson en de helden van olympus -R Riordan

De beproevingen van Apollo -R Riordan 

Broederband -J Flanagan

De grijze jager -J Flanagan

Eragon (inheritance cycle) -C Paolini

Artemis fowl -E Colfer

De geheimen van de ontstervelijke Nicolas Flamel -M Scott

Het huis elfea -M earts

Wicca -C Tiernan

Kruistocht in spijkerbroek -T Beckman

 

Dit is alles wat ik kan bedenken en wat ik ook recent heb gelezen. Ik ga een dezer dagen beginnen aan 36 boeken van Jules Verne dus voorlopig ben ik nog wel even zoet.

Ik hoor graag wat andere mensen graag lezen ik sta open voor alles

 

Ik heb nog toevoegingen @Menno, vanuit wat ik zelf lees, wat wellicht leuk kan zijn? :

 

Alle Reckless boeken (4, worden er 5) tot nu toe van Cornelia Funke, ikzelf lees deze reeks al zo'n 13 jaar lang en blijf er maar naar teruggaan om te lezen;

Reckless I: The Petrified Flesh.

Reckless II: Living Shadows.

Reckless III: The Golden Yarn.

Reckless IIII: The Silver Tracks.

Je hebt deel 1 t/m 3 ook in het Nederlands. 

The Glass Of Lead & Gold; kort kerstverhaal in dezelfde wereld waarin de boeken van Reckless zich afspelen, ander hoofdpersonage. 

Cornelia heeft overigens ook de Hart Van Inkt/Inkheart/InkWorld reeks, voorheen een trilogie, geschreven, nu zijn dat vier boeken geworden. De Engelse & Nederlandse vertalingen van deel 4 "The Colour Of Revenge" / "De Kleur Van Wraak" moeten nog uitkomen. 

Reckless daarintegen is een stuk volwassener als je het mij vraagt. 

 

The Witcher / De Hekser Saga van Andrzej Sapkowki bestaande uit 8 delen (dit zijn de Nederlandse titels je hebt ze ook in het Engels)

 

Boek 1: De Láátste Wens

Boek 2: Het Zwaard Der Voorzienigheid

Bovenstaand zijn twee boeken met een verzameling aan korte verhalen. 

 

Boek 3: Het Bloed Van De Elfen

Boek 4: De Jaren Der Verachting

Boek 5: De Vuurdoop

Boek 6: De Zwaluwtoren

Boek 7: De Vrouwe Van Het Meer

 

Boek 8: Het Seizoen Van Stormen

Boek 8 is de proloog van de saga.

Je hebt er ook een Netflix serie van die de boeken zo goed als niet echt volgt jammer genoeg, games en graphic novels. 

 

De werken van JRR Tolkien;

The Silmarillion 

The Hobbit 

The Lord Of The Rings; The Fellowship Of The Ring, The Two Towers, The Return Of The King.

The Children Of Hurin

Beren & Luthien

The Fall Of Gondolin

The Fall Of Númenor

The Maker Of Middle Earth; Tolkien's biografie

 

Joanne M. Harris:

The Gospel Of Loki.

The Testament Of Loki

 

Neil Gaiman & Terry Pratchett:

Hoge Omens/Good Omens.

Er is ook een serie van op Amazon Prime, eerste seizoen volgt het enige boek, heel nauw met een paar aanpassingen. Er zou ook een vervolg komen op het boek maar Terry Pratchett kreeg toen Alzheimer. Tweede seizoen van de Amazon serie is bedoeld als brug en het hopelijk laatste en derde seizoen wordt gebaseerd op het vervolgboek van Good Omens wat nooit werd afgemaakt, Neil Gaiman zit bij deze serie trouwens achter de schermen.

 

Neil Gaiman:

The Sandman (dit zijn graphic novels van Vertigo/DC), je hebt er ook een serie van op Netflix, ook hier zit Neil Gaiman weer achter de schermen. 

 

Nancy Holder;

Crimson Peak: The Official Movie Novelization, gebaseerd op Guillermo Del Toro's Crimson Peak film.

 

Leigh Bardugo:

Six Of Crows Duologie (onderdeel van The Grishaverse) :

Six Of Crows.

Crooked Kingdom.

De plek waar de verhalen zich veelal afspelem met de club, is deels gebaseerd op Amsterdam. Je komt ook veel Nederlands klinkende namen tegen in die twee boeken.

 

Bram Stoker's Dracula

 

Victor Dixen:

Vampyria: Hof Van Schaduw, is geïnspireerd op Versailles met de Zonnekoning. Dit is niet iets zoals The Twilight Saga.

 

De Reiziger/Outlander reeks van Diana Gabaldon.

 

Critical Role; Kith & Kin.

Critical Role: The Nine Eyes Of Lucien.

Deze boeken zijn min of meer geïnspireerd door Dungeons & Dragons sessies van Critical Role, een Dungeons & Dragons groep bestaande uit Amerikaanse stemacteurs & actrices.

 

Robert Jordan:

The Wheel Of Time boeken.

Ik heb tot nu toe alleen de serie op Amazon gezien maar wil de boeken ook graag een keer gaan aanschaffen. 

 

Frank Herbert:

Dune.

 

 

Reputatie 1
Badge +3

Zodan heel erg bedankt dat is weer een mooie aanvulling. Ik zal zeker laten weten hoe ik het vind als ik er eenmaal aan toe ben

Reputatie 7
Badge +11

Zodan heel erg bedankt dat is weer een mooie aanvulling. Ik zal zeker laten weten hoe ik het vind als ik er eenmaal aan toe ben

Graag gedaan!

Reputatie 1
Badge +2

Je zou ook nog boeken van Brandon Sanderson kunnen proberen. Ik heb deel 1 van The Stormlight Archives nog altijd op mijn nachtkastje liggen, ik kom er zelf niet eens aan toe haha. Maar schijnbaar wil je na één boek direct meer. En als je een boek van hem leuk vindt, heb je meteen een enorme stapel boeken die je kan lezen, die zich afspelen in hetzelfde universum. 

Reageer