Wat waren jou top nummers van 2023?

  • 30 November 2023
  • 8 reacties
  • 200 × bekeken

Reputatie 7
Badge +7

De wrapped van Spotify is uit. Dit is een soort samenvatting die Spotify maakt na aanleiding van jou luister gedrag bij ze. Ik ben een groot fan van Spotify en gebruik het elke dag minstens een paar uur. 

In totaal heb ik 47.052 minuten geluisterd dit jaar, dat is zo’n 32 dagen achter elkaar. Tussen de 2296 nummers die ik afgespeeld heb, staat Phsyical van Dua lipa, met maar liefst 151x op éen. De genres die ik het meest beluisterd heb, zijn voornamelijk pop en alternatieve metal.

Wat ik erg grappig vond, is om te zien dat ik op 9 maart stond ik in de top 6% luisteraars wereldwijd met 775 minuten. Ik heb geen idee meer waarom ik zo veel muziek aan het luisteren was die dag.

https://open.spotify.com/wrapped/share/share-c9d88435baa6466b94b0e17caeee7bfb-1080x1920?si=lXpvsb6FTXSIiX9bYd69aQ&lang=nl&destination=datastories 

 


8 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Vind die van The Chainsmokers - jungle wel lekker nummertje 😇

Reputatie 4
Badge +3

Pohhh ik ben altijd zo benieuwd naar mijn Spotify wrapped!! Dit jaar had ik echt goede liedjes in m’n top. 

1: kärleksriddaren - lov1

2: overcome - nothing but thieves

3: galileo - lov1

4: ego - icy subzero

5: chemical - post malone

 

post malone en apache207 waren by far mn favoriete artiesten dit jaar, daarom ook dat op 1 apache207 staat en op 3 post malone. :)

 

in totaal heb ik 121575 minuten geluisterd. 84 dagen non stop eigenlijk 😳

 

op 2 april heb ik 1245 minuten geluisterd en sta k top 0.5. 

 

oftewel; muziek is zwaar mn passie 😉 

Reputatie 7
Badge +7

op 1 staat bij mij Odesza - All My Life. Wat mij echt niet totaal verbaasd. Vind het wel jammer dat ik het plaatje van het album minder vind. Anders had ik het album nog wel op LP gehaald voor aan de muur. 

Reputatie 7
Badge +11

Ik deel Spotify met mijn familieleden; pa, jongere broer, jongere zus. Is altijd gedoe over wie er mag luisteren.

De Wrapped lijst van 2023 is dus niet alleen van mij.

 

Mijn top/favo nummers, kijkend naar Wrapped, waren;

 

"Dream's Lullaby" - Demo van Larri Bea.

Heb hier maar liefst 110 keer naar geluisterd sinds 20 mei. Het is een fanmade lied gebaseerd op Dream Of The Endless/Morpheus van Netflix The Sandman / Neil Gaiman's / Vertigo's/DC Comics The Sandman stripreeks.

 

Good Omens OST (van Seizoen 1) - "We're Doomed" van David Arnold.

Ik ben sinds 2019 echt enorm fan van Good Omens. Voor die tijd heb ik alleen maar onder een steen gelegen en wou dat ik er eerder vanaf wist... Heb het boek, dat sinds 1990 al ontzettend populair is, zowel in het Engels als in het Nederlands en het is echt hilarisch. Daarnaast ook een comfortboek wanneer je dag niet zo lekker is verlopen. Verder heb ik er een speciale editie scriptboek van de Amazon serie, het TV Companion boek, Limited Edition UK & US Only gevleugelde Funko Pops van Aziraphale & Crowley in een beschermende hoes wat mij een rib uit mijn lijf heeft gekost (ze waren 180 euro destijds, tegenwoordig worden ze verkocht voor 500 euro, maar het was die 180 euro méér dan waard, daarmee zijn ze ook gelijk de duurste Funko Pops die ik ooit heb gekocht, maar ja, Good Omens merch is ook nog niet veel van, helaas) en een Good Omens pin van Aziraphale die Crowley tegen de regen beschermt die ik uit het niets zomaar van mijn jongere zus kreeg. Nou, mijn dag toen kon niet meer stuk.

 

Qua artiesten heb ik niet normaal vaak naar de band Imagine Dragons geluisterd. Panic! At The Disco (die volledig stopt of zelfs al is gestopt dacht ik...) ook wel maar niet zo vaak als Imagine Dragons. 

Reputatie 3
Badge +4

1 hotel suite l-nielson

2 blauwe dag suzan en Freek

3 als het avond is Suzanne en Freek

4 welkom in de bus

5 queen of Kings

6 loreen tattoo

Reputatie 1
Badge

Ik heb 8279 nummers afgespeeld dit jaar.

Ik luister best veel Kygo. dus daar staan dan ook 2 nummers van in mijn top 5.

  1. schatterproof - Nick Schilder
  2. All my days - Forester
  3. All for love -  Kygo
  4. Miracle - Ellie Goulding, Calvin harris
  5. Fever - Kygo

Ik luisterde in het verleden best veel top 40 Hits maar doe dat tegenwoordig zelden meer omdat er veel remakes worden gemaakt van oude nummers, daar heb ik echt een hekel aan. Muziek van Snelle luister ik tegenwoordig wel vaker. “Vandaag is van mij” is echt een top nummer.

Reputatie 4
Badge +3

1 Shane Codd- Get out my head

2 Gutta Med Ronnys- William werring

3 Blof- Doe het dan

4 Cee Lo Green- Kung fu fighting

5 Donnie en Frans Duits- Koffie of thee

Dit qua nummers

Artiesten

1 David Guetta

2 Donnie

3 Calvin Harris

4 Blof

5 Snollebollekes

Reputatie 1
Badge

Al m'n topnummers zijn van Froukje en dat terwijl m'n topartiest 5 seconds of summer is. Beide heb ik live gezien vorig jaar 🥰

Reageer