Skip to main content

Wat is jullie ervaring met het bespelen van een instrument?

  • 26 May 2024
  • 3 reacties
  • 57 × bekeken

hoihoi,

Vanmiddag was ik naar een open dag bij de Oyfo kunstenschool in Hengelo en heb nu een proefles aangevraagd voor piano en saxofoon, omdat ik er nog niet helemaal uit ben welke instrument ik leuker vind.

ik was vooral nieuwsgierig wat jullie ervaring is met het bespelen van een instrument, welke instrument jullie bespelen, welke stijlen je leuk vind etc

ik ben benieuwd naar jullie antwoord!

Met vriendelijke groetjes,
Lars

3 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Ik heb mezelf piano geleerd sinds een paar jaar en dat vind ik erg leuk! Ik kan ook een beetje mondharmonica spelen en dat valt zeker niet tegen.

Saxofoon lijkt me echt gaaf, maar wel minder practisch ivm het het geluidsniveau als je thuis wil oefenen

Reputatie 3
Badge +3

Nice! saxofoon vond ik wel echt super lastig, kreeg er amper geluid uit, maar leek me toch maar eens leuk om eens te proberen, misschien gaat het wel een stuk beter in de proefles..

Reputatie 1
Badge +2

Hey Lars,

telt een digitale synthesizer/piano/drumstel ook? 

persoonlijk vind ik een piano een mooier geluid produceren, en kan het in bijna alle genres wel gebruikt worden, naast de veelzijdigheid is een piano ook het ideale instrument om de muziektheorie te leren, heel veel bekende producers zijn ooit begonnen op de piano. naar mijn mening is het vaak de basis van veel muzieknummers. wil zelf volgend jaar gaan beginnen met pianoles, nadat ik dan een jaar geleden zonder enige kennis begonnen ben met wat noten neer te leggen in ableton. je merkt dan toch wel dat er niet echt een idee achter zit wat je eigenlijk aan het doen bent, vooral in het begin. 

is dat met een “echt” instrument ook zo?

welke genres vind je leuk om te spelen en/of te luisteren?

Reageer