Skip to main content

guitaar nummers voor beginners?

• December 15, 2025
  • 10 reacties
  • 59 × bekeken

Just.Indra
Forum|alt.badge.img+2

Hey allemaal!

Ik heb al een tijd mijn eerste elektische gitaar en wil er leuke nummers of ritmes op leren, ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen met nummers vinden. Hebben jullie iedeeen/suggesties voor goede beginners nummers/melodieën? Of misschien gitaar tips van wat meer erveren speler? LMK! :)

10 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Explorer
  • December 15, 2025

Hey!

Cool dat je bent begonnen met gitaar spelen! Ik speel zelf wel eens akoustisch en een goede plek om gitaarliedjes te vinden is songsterr. Een paak leuke (& simpele) deuntjes zijn:

Bar 75 t/m 84 (overdriven guitar) van spring and a storm - tally hall

De intro van Creep - radiohead (wel moeilijk zonder capo naar mijn mening)

Walz for zizi - yoko kanno (misschien iets meer op akoustisch gericht)

Hopelijk kan je hier wat mee! Veel success met gitaar leren!

P.s. let goed op je postuur tijdens het spelen! Anders kan je vooral naar veel spierpijn uitkijken >_<

Just.Indra
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Socializer
  • December 15, 2025

Super bedankt! 

Ik heb al een capo dus ik ga eens kijken wat me lukt :).

Forum|alt.badge.img+6

Kijk ik ga basic zijn maar een classic en goede om mee te beginnen is smoke on the water van deep purple, alleen word iedere gitaar winkel eigenaar wel echt knetter gek er van om het te moeten horen 

KyraTheAltChick
Forum|alt.badge.img+3

Green day heeft makkelijke rifjes en zijn ook best wel catchy

Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • December 15, 2025

hey wat leuk! ik speel zelf al langer piano/toetsen instrumenten, maar sinds half jaar-8 maanden of zo begonnen met Spaanse gitaar, ben zelf vooral heel veel bezig geweest om veel voorkomende akkoorden uit mijn hoofd te leren, deze te benomen en ook snel te kunnen wisselen in een akkoordenprogressie met wat melodietjes in dezelfde greep, en vooral heel veel improvisatie op gehoor, klassiek, jazz

maar een makkelijk nummer en goede riff vind ik fast car van dakota, jonas blue heeft hier toen ook een hele goede remix van gemaakt. 

Just.Indra
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Socializer
  • December 16, 2025

Super badankt allemaal! Zo te horen is er zat te bekijken :)

Forum|alt.badge.img+6

Super badankt allemaal! Zo te horen is er zat te bekijken :)

Yess success met het leren!

Stridande
Forum|alt.badge.img+5
  • Legend
  • January 22, 2026

Grootste aanrader: Ultimate Guitar. Je hebt betaald, maar gratis is ook super fijn om te gebruiken.

Daar kun je alle liedjes vinden die je leuk vind en mee wilt spelen. Er staand tabs en gwn tekst met chords voor als je mee wilt zingen.

Bevrorende
Forum|alt.badge.img+6
  • Hero
  • January 25, 2026

@Just.Indra aanrader is seven nation army, heeft een simpel ritme en kun je goed op oefen.

Julien_2003
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • January 25, 2026

Heyhey, wat een leuke hobby! 

Ik denk dat Nothing Else Matters van Metallica, of Back in Black van AC/DC wel goed te doen is, ben zelf een ietwat overdreven rock fan ^^