Boekbespreking: The Midnight Library

  • 10 February 2022
  • 1 reactie
  • 75 × bekeken

Gisteren hebben we voor het eerst een online boekbespreking gedaan over het boek The Midnight Library van Matt Haigh. Nu waren er veel leden die wel mee hebben gelezen met dit boek, alleen konden zij  niet bij de bespreking ervan zijn. Vandaar dat we nu een topic aanmaken om voor de andere leden een soort van 'boek review' pagina aanmaken.

 

Let op: als je vanaf nu verder leest kun je spoilers tegen komen!

 

 

 

 

 

Hieronder staan een paar vragen die je kunnen helpen bij het invullen van de boekbespreking;

- Wat vonden jullie van het boek?

- Wat vond je van de hoofdpersoon?

- Wat is je aan het boek opgevallen/bij gebleven?

- Wat zou jouw 'Library' zijn?

- Wat vond je een mooie tekst/hoofdstuk?

- Zou je zelf de mogelijkheid willen hebben om te kijken naar je mogelijke andere levens?

- Is er iets uit het boek wat je mee wilt nemen?


1 reactie

Mijn review van dit boek:

Het begint meteen al pittig met het boek, hoofdstuk na hoofdstuk krijg je dingen te lezen waarbij ik bij mezelf dacht van ojee, is dit niet een te heftig beladen boek voor mij? Tegenslag na tegenslag, je wordt meteen in de schoenen van de hoofdpersoon gezet. Daardoor vond ik dat je best goed met haar mee kon leven en ook haar gevoel/besluiten kan begrijpen. Mooi is om te zien dat naarmate zij haar verschillende levens leidt ze toch nergens echt haar ‘geluk’ in vindt en beseft dat ze niet in die levens hoort. Uiteindelijk ziet ze i.p.v. alles wat ze niet heeft gedaan, alles wat ze wel heeft en daarvoor kiest ze toch voor haar eerste leven; ondanks de nare ervaringen/gevoelens die ze daarin had. Ze kiest er voor om te leven, met de keuzes die zij heeft gemaakt. :thumbsup:

Zelf ga ik dan ook bij mn eigen keuzes na van ja wat had ik anders willen/kunnen doen? Maar ik besef me ook dat je eigenlijk dat nooit kan weten en dat je daarom misschien maar beter achter je keuzes kan blijven staan. Ik heb geen '’regrets'’ zoals Nora, de dingen lopen zoals ze lopen in het leven. 

Als ik ooit in Nora's schoenen zou staan, dan zou het bij mij geen bibliotheek zijn maar ik denk eerder een Netflix achtige lay-out met series of films waartussen je kan kiezen. 

Raad ik dit boek aan?
Het boek zelf is niet zo dik en je bent snel door het verhaal heen. Het is wel een heftig onderwerp (depressie/zelfmoord) dus daar moet je tegen kunnen. 

Reageer