Voor welk bucketlist idee zou jij kunnen sparen?💰

  • 10 October 2023
  • 3 reacties
  • 80 × bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Als je een bucket-list zou hebben. Met bijvoorbeeld een mooie reis erop, zou jij daarvoor kunnen sparen?

Of spaar je liever voor een auto of een mooie gaming PC. Misschien ben je aan het sparen maar weet je het zo nog niet.

Ik spaar ook voor een reis naar Lapland. Het lijkt me zo gaaf om het noorderlicht te kunnen zien. Maar nu eerst verhuizen en met huisje inrichten met een mooie inboedel🏡.


3 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Fles-duiken in een koraalrif, noorderlicht bezichtigen, thailand en/of japan bezoeken, grand canyon bezichtigen, skydiven, (en reeds voltooid, een cruise vakantie). Zijn nog dingen op mijn bucketlist die ik moet doen voor het einde van mijn leven 😊

Reputatie 7
Badge +11

Indonesië bezoeken (ik heb des te meer reden om daar heen te willen want mijn roots liggen daar; ik heb altijd enorme interesse gehad in de Indonesische geschiedenis al is dat tegelijkertijd ook een gitszwarte pagina in de geschiedenis, de Indonesische keuken, legenden, mythen & folklore; heb een boekje wat er vol mee staat van Bert Oosterhout gevraagd voor kerst ooit), naar Schotland gaan (of met mijn ouders, of gedurende mijn hopelijk aankomende studie wanneer ik 10 weken verplicht naar een Engelssprekende land moet en daar stage moet lopen), naar Engeland gaan (sowieso één van de dingen die ik met mijn aankomende studie móet doen, ben er al een keer eerder geweest maar toen een andere plek en jaren geleden), naar Amerika gaan, sparen voor een auto (of autorijden ooit nog gaat lukken voor mij persoonlijk is heel lastig te zeggen), sparen voor een huis (door mijn aankomende studie hopelijk en de weinige zelfstandigheid laat dit nog langer op zich wachten), D&D leren spelen (in principe kan ik deze al weg strepen; wil juist nog méér/vaker D&D spelen), alle Vertigo/DC The Sandman graphic novels van Neil Gaiman in mijn bezit hebben (in principe al zo goed als gehaald, heb alleen nog de deluxe Nederlandse hardcover editie 9 nodig), alle Vertigo/DC Fables lezen (wilde ze eerst in het Nederlands kopen maar ik ga met mijn volgende salaris waarschijnlijk voor de complete reeks in de 20e verjaardagsbox in het Engels, paperbacks), Cornelia Funke ontmoeten, Reckless 5 van Cornelia Funke lezen, Baldur's Gate 3 voor de eerste keer uitspelen, HBO studie Tweedegraads Engels docent volgen & docent worden (bijna kan ik deze afstrepen; hoop dit volgend jaar te doen, wil dit al sinds de middelbare, heb mezelf ook de Engelse taal aangeleerd voor school dit überhaupt ging doen), op mezelf wonen, mijn 1244 pagina's dikke Lord Of The Rings boek uitlezen, etc.

 

Ik ben momenteel nu ik een aantal maanden werk met mijn schamele salaris kei en keihard aan het sparen, grootste deel zet ik altijd weg op mijn spaarrekening, ook al is de verleiding nog zo groot om het uit te geven. Hetgeen wat ik over hou spaar ik op zodat ik de maand erop meer te besteden heb voor mezelf met mijn nieuwe salaris of zet ik weg, maar het is nooit zo dat ik het overgrote deel van mijn salaris over de balk gooi. Ik geef sowieso niet superveel of vaak iets uit en ik ben maar wat blij dat ik een vrij zuinige spaarder ben.

Reputatie 1
Badge +3

Voor mij is het raften in de Andes in Peru of naar Afrika voor een Safari zou ook wel heel graag Great Barrier Reef willen zien 🪸

Reageer