Christelijke mensen ontmoeten

  • 15 November 2023
  • 8 reacties
  • 254 × bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Hey allemaal! Zijn er toevallig mensen aanwezig met met een Christelijk achtergrond?

Waarom

De laatste tijd heb ik me flink verdiept in religie, voornamelijk het Christendom. En ik vind het enorm fascinerend! Voornamelijk het Cain&Abel verhaal vind ik geweldig. Het feit dat je niet de wereld kwalijk moet nemen voor je tekortkomingen, maar naar jezelf moet kijken. Wat jij daadwerkelijk opoffert voor wat je wilt bereiken vond ik echt 'mind-blowing' goed. Blijkbaar hebben dit soort verhalen echt diepe psychologische waarde.

Het hele concept van de 7 hoofdzonden vind ik ook superleuk. Blijkbaar zijn er veel meer van zulke richtlijnen om een goed leven te leiden. Kan niet wachten om er meer over te leren!

Ook wil ik binnenkort mijn eerste kerkbezoek maken. Ben echter behoorlijk nerveus erover, want ik ben zonder religie opgevoed.

Contact

Mocht je jezelf herkennen hierin, stuur gerust bericht. Alvast excuses als ik niet altijd kan reageren en hopelijk tot snel!


8 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Hey Saahil, tof om te lezen zeg! Ik ben zelf opgegroeid als protestants Christen en ben net zoals jij erg gefascineerd door Christelijke verhalen. Ik had er als kind niet zoveel mee, maar ik kan als volwassene de Christelijke tradities zeker wel waarderen, zelfs als ik mezelf geen Christen noem

Reputatie 2
Badge +3

Hey Robster,

Gaaf om te horen man! Wat is je favoriete verhaal? En ja klopt qua Christelijke tradities. Ik bedoel, wie houdt er nou niet van de kerst 😄

Reputatie 7
Badge +7

Wat interessant dat je, jezelf hier in wilt verdiepen. Ik ben zelf geen Christen en heb er zelf ook niet zo veel mee om heel eerlijk te zijn. Wel leuk dat je dit hier wilt delen!

Reputatie 2
Badge +3

@LunaXD 

Mooie woorden! Dat je zelf er niks mee hebt is geen probleem. Iedereen creëert zijn/haar eigen pad in het leven. Tof dat je even reageerde!

Reputatie 6
Badge +11

Ik ben christelijk opgevoed maar zelf niet echt met geloof bezig. Kort geleden  had ik het met collega's over geloof en kwam ik deze video tegen. 

 

https://youtu.be/RCC0ba5eQeA?si=gw_KpKyQU1IjOqkQ 

 

Ik vind dit echt een prachtig verhaal en echt heel mooi om te zien dat geloof zoveel moois voor een mens kan betekenen. 

Reputatie 2
Badge +3

@Nick 

Ik heb de video (deels) bekeken. Inderdaad heel mooi ja! Hoe je via geloof je leven van wanhoop en chaos, omkeert naar orde en vrede. Heel mooi gebaar.

Badge

Hoi hoi, ik vind het wel interessant om over het geloof te praten. Leren met elkaar. Teksten analyseren enz. 

Groetjes Simone

Reputatie 2
Badge +3

@SimoneForta 

Leuk! Ik heb je een PB gestuurd, mocht je het gesprek willen voortzetten.

Reageer