Skip to main content

Wintersport met hoogtevrees?

• 18 november 2024
  • 9 reacties
  • 90 × bekeken

daan_v
Forum|alt.badge.img+3

Hey hoi! 
Ik zit te overwegen mij aan te melden voor een groeps-skireis voor de voorjaarsvakantie. ⛷ Nu heb ik 1 dilemma...: ik heb hoogtevrees 😳 en heb nog nooit geskied. Mijn vraag is daarom: zijn er mensen met ervaring hierin die mij kunnen vertellen of/in hoeverre hoogtevrees een belemmering is? Of is dat prima te doen voor jullie? 

Ik ben heel erg nieuwsgierig naar skiën maar weet niet of het verstandig is… 😲

Groetjes, Daan

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

9 reacties

KitCat
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • 475 reacties
  • 19 november 2024

wat leuk skiën. ik heb 1x geskied in snowworld. wellicht is dat een idee voor je om uit te proberen?

daan_v
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Legend
  • 30 reacties
  • 22 november 2024

@KitCat 

Tof! Das wel een goeie tip ja, ff keertje uitproberen wat ik ervan vind.

Thanks! Ga ik zeker doen. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Legend
  • 38 reacties
  • 22 november 2024

als er iemand hoogtevrees heeft ben ik het wel, van de duikplank in het zwembad durf ik voor geen goud af, maar tijdens het skiën heb ik daar nou nog nooit last van gehad, ik heb hoogtevrees nog nooit als een belemmering ervaren tijdens het skiën

daan_v
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Legend
  • 30 reacties
  • 25 november 2024
Corné schreef:

als er iemand hoogtevrees heeft ben ik het wel, van de duikplank in het zwembad durf ik voor geen goud af, maar tijdens het skiën heb ik daar nou nog nooit last van gehad, ik heb hoogtevrees nog nooit als een belemmering ervaren tijdens het skiën

Alright, dan denk ik dat het voor mij ook wel goed moet komen. 

Thanks voor je input! 🙏🏻

-Daan

Jens
Forum|alt.badge.img+11
  • Hero
  • 74 reacties
  • 27 november 2024

Ik ben vorig jaar voor t eerst met mn werk naar een echte skireis geweest, kan er helemaal niks van, hou ook niet van de snelheid (en daarbij controleverlies) maar ik vond het wel enorm gaaf. Ik ga dit jaar weer met mijn werk, komt vast wel goed, voordeel van skien is vooral dat je niet per se van de hoogste af hoeft, de slopes voor “beginners” zijn meestal zacht genoeg :)

Forum|alt.badge.img+5
daan_v schreef:

Hey hoi! 
Ik zit te overwegen mij aan te melden voor een groeps-skireis voor de voorjaarsvakantie. ⛷ Nu heb ik 1 dilemma...: ik heb hoogtevrees 😳 en heb nog nooit geskied. Mijn vraag is daarom: zijn er mensen met ervaring hierin die mij kunnen vertellen of/in hoeverre hoogtevrees een belemmering is? Of is dat prima te doen voor jullie? 

Groetjes, Daan

Hey Daan,

Skiën is erg leuk! Het is niet al te lastig en snel leerbaar. Met hoogtevrees skiën kan zeker! Dat doe ik namelijk ook. Wanneer je boven aan de berg staat is het even wennen, maar wanneer je naar beneden wilt gaan skiën ben je eigenlijk meer bezig wat er voor je gebeurd en hoe je het beste kan anticiperen op wat je pad gaat zijn, of waar de beste sneeuw ligt. Voordat je het weet ben je beneden :). Hopelijk helpt mijn ervaring je een beetje. Laat even weten hoe het skiën is bevallen! 

Groetjes Bram

daan_v
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Legend
  • 30 reacties
  • 2 december 2024
Jens schreef:

Ik ben vorig jaar voor t eerst met mn werk naar een echte skireis geweest, kan er helemaal niks van, hou ook niet van de snelheid (en daarbij controleverlies) maar ik vond het wel enorm gaaf. Ik ga dit jaar weer met mijn werk, komt vast wel goed, voordeel van skien is vooral dat je niet per se van de hoogste af hoeft, de slopes voor “beginners” zijn meestal zacht genoeg :)

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Klinkt alsof dat wel te doen moet zijn voor mij dus. 😝

Leuk dat je met je collega's gaat skiën man! Waar gaan jullie naartoe? 

Groetjes Daan :))

daan_v
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Legend
  • 30 reacties
  • 2 december 2024
BramStudentAvans schreef:
daan_v schreef:

Hey hoi! 

Groetjes, Daan

Hey Daan,

Skiën is erg leuk! Het is niet al te lastig en snel leerbaar. Met hoogtevrees skiën kan zeker! Dat doe ik namelijk ook. Wanneer je boven aan de berg staat is het even wennen, maar wanneer je naar beneden wilt gaan skiën ben je eigenlijk meer bezig wat er voor je gebeurd en hoe je het beste kan anticiperen op wat je pad gaat zijn, of waar de beste sneeuw ligt. Voordat je het weet ben je beneden :). Hopelijk helpt mijn ervaring je een beetje. Laat even weten hoe het skiën is bevallen! 

Groetjes Bram

Hoi Bram,

Thanks voor je reactie! dat geeft me wel positieve moed, ik denk dat ik het beste gewoon kan gaan, wordt vast toch wel tof. En het après-skiën ook natuurlijk. 😝

Groetjes Daan

JuliusofJules
Forum|alt.badge.img
  • Socializer
  • 9 reacties
  • 3 januari 2025

Hey Daan :),

Ook ik heb mega hoogtevrees (ik noem het dan wel weer eerder val-dood-angst xD) en ben wezen wintersporten.

Ik ben ook eerst een keer gaan oefenen in snowworld (meer vallen dan daadwerkelijk op mijn snowboard staan) en daarna zonder lessen met een vriendin gewoon de pistes op gegaan.

Het hielp wel dat we eerst even opzochten wat de beste manier is om niet te blijven vallen.

vanaf dag 3 konden we zelfstandig de rode pistes af en bleven we eigenlijk allebei goed op onze benen staan.

Hele grote aanrader is valbescherming.

Ik had zo’n broekje met padding en kwam er goed vanaf maar mijn toenmalig vriendin kon er geen vinden in haar maat en is een keer lelijk gevallen aan het eind van de vakantie.

De eerste 2 dagen zijn met hoogte vrees echt wel heel spannend vanwege het gebrek aan vertrouwen in je eigen kunnen dus geef jezelf eerst vertrouwen door te oefenen met remmen en stilstaan, dat heeft voor mij heel veel geholpen.

Groetjes, Julius

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen