Skip to main content

Wat betekent voetbal voor jou?

• 5 februari 2025
  • 6 reacties
  • 61 × bekeken

Morze72
Forum|alt.badge.img+2

Ik hou van voetbal het brengt mij ontspanning en lichaamsbeweging, het is een groot deel van mijn leven. Wat betekent voetbal voor jullie?

Wat is jullie favoriete voetbalteam

je favoriete voetbalspeler

heb je een favoriete goal of coach in je hart?

heb jij een leuke herhinnering aan voetbal?

als je voetbal haat deel ook vooral waarom!

6 reacties

Marijn Vriens
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 20 reacties
  • 5 februari 2025

Hey, 

Antwoord op je vragen, Mijn favoriete team is uiteraard PSV en mijn favoriete goal is van Thiago tegen porto. Mijn mooiste herinnering is kampioenschap 2006/2007 psv. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 3 reacties
  • 5 februari 2025

Mijn favoriete voetbalteam is Manchester City

Mijn favoriete voetbalspeler is Kevin de Bruyne

Mijn favoriete goal is van Rodri in de champions league finale tegen Inter of Wout Weghorst tegen Argentinië in het WK

Mijn favoriete herinnering is bijna elke wedstrijd van het wk van 2022 te kijken

Lexepex
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 14 reacties
  • 5 februari 2025

Hey, ik ben niet zo’n grote fan van voetbal, maar ik haat het niet. Ik ken geen spelers, goals of coaches en ik kan me niet mengen in een gesprek over voetbal. toch vind ik het wel leuk om een wedstrijdje mee te kijken, omdat ik dat op de basisschool graag deed. 

Royke
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 15 reacties
  • 5 februari 2025

Hey,

Heel eerlijk kijk ik bijna nooit voetbal dus weet er niet zoveel van af, maar als Nederland tijdens het WK moet spelen dan zit ik voor de tv!

Forum|alt.badge.img+2
  • Legend
  • 38 reacties
  • 5 februari 2025

Aah ik zeg je eerlijk, niet zo’n grote voetbalfan, als in wedstrijden kijken, maar achtergrond info en bestuurlijke zaken van clubs vind ik wel reuze interessant, denk aan de problemen bij Vitesse of slepende zaak van Feyenoord city, maar ook mensen op de tribune die minutieus de wedstrijd verslaan voor buitenlandse gokkers, vroeger ook wel belchinezen genoemd, onterecht, want dit bleken gewoon Nederlandse  scholieren/ jongeren van een jaar of 17-20 tot 28 te zijn. En niet te vergeten, de strafzaak van Promes

maar favoriete team is Nederlands elftal, mannen/vrouwen alles ertussenin, Nederlands succes is altijd mooi

favoriete speler is Haaland, ik heb nog nooit iemand zo klinisch zien afmaken en zo koel en nuchter voor de camera zien staan

favoriete moment is natuurlijk de assist van Blind en de duikkopbal van Van Persie tegen Spanje op WK 2014

favoriete trainer is Louis van Gaal, 

heerlijk vol van zichzelf, heeft geen zelfspot vind zichzelf de beste trainer en wou bovendien graag verkenner zijn voor het kabinet. 
sommigen vinden hem misschien irritant, ik kan er geweldig om lachen, en het is is eigenlijk ook gewoon een hele goede trainer, veel gewonnen, goede visie,  kortom een grote meneer in het voetbal. Maar dit word ondergesneeuwd door zijn gedrag buiten het veld, hijzelf lijkt hier lak aan te hebben, dat is vind ik mooi 

Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 94 reacties
  • 5 februari 2025

Voetbal is helft van mijn leven. Het is net nog niet dat ik gemaakt en geboren ben op het voetbalveld. Mijn ouders hebben elkaar leren kennen op de voetbalclub, hebben beide gevoetbald, oom en zusje voetballen, oma's en opa stonden achter de bar. Ik voetbal al vanaf mijn 5de en ben nu 23 jaar. Bijna elk weekend wel langs of op het voetbalveld bezig met voetballen, fluiten, grensrechter of supporter. Daarnaast mijn hele kamer is behangen met voetbal behang.

Mijn favoriete voetbalclub(s): PSV en Liverpool.

Mijn favoriete voetbalspeler is op dit moment Denzel Dumfries. Het is niet vanwege zijn talent, maar dat hij altijd blijft gaan. Ook laat zien van als je er voor gaat is alles mogelijk. Hoe hij van amateurs naar eredivisie naar inter, EK en WK de top heeft behaald. Terwijl veel mensen hem voor gek verklaard dat hij zei ik ga voor Nederlandse elftal spelen.

Favoriete goal heb ik niet. Zijn zoveel mooie goals gemaakt dat ik veel goals vergeten ben om te bepalen welke het mooiste is.

Favoriete coach is Josep Guardiola en Arne Slot. Guardiola staat voor mooi voetbal helaas gaat het nu niet goed. Maar heeft altijd leuk voetbal laten zien. Wat Arne slot laat zien met Liverpool is ongelofelijk. Lijkt psv van (2023-24) zo goed alleen veel zwaardere competities Premier League en Champion League wat ze bijna alles heeft gewonnen.

Mooiste herinnering eigen voetbal is dat ik vorige jaar kampioen ben geworden. Mooiste herinnering dat ik in stadion ben geweest was dat ik bij PSV-Basel stonden 85ste minuten stonden we 1-2 achter. Niemand had nog ouwen maar ik voelde dat we nog zouden winnen. En in de 90+2 scoorde ze de 3-2. (Helaas ga ik niet niet vaak naar een wedstrijd)

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen