Speel sinds kort Baldur's Gate 3 en het is geweldig

  • 3 October 2023
  • 12 reacties
  • 134 × bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Sinds kort speel ik Baldur's Gate 3; ik heb het vanaf 30 oktober gekocht en speel het nu zo'n twee à bijna drie dagen.

Ondanks dat ik het nog maar drie uurtjes heb gespeeld ben ik er helemaal aan verkocht (en loot ik veel haha, ook echt bijpassend als je kijkt naar mijn D&D karakter... Zo heb ik mensen die de crash na de proloog niet hebben overleefd geloot, vijanden die het niet hebben overleefd, zelfs een van de NPC's die mij heeft geholpen, kreeg laatst een waarschuwing van de game; "pas op dat je niet wordt gepakt door andere NPC's. Als wordt ontdekt dat je iemand hebt bestolen kan je in de gevangenis worden gegooid"). Wilde bijna hetzelfde bij de NPC Kanon doen maar dat heb ik achterwege gelaten. 😅

Laat ik ook nou net Dungeons & Dragons spelen en een D&D speler zijn sinds een aantal maanden door Critical Role en een geweldige Dungeon Master / Game Master met wie ik in contact ben gekomen vanuit de Join Us Community en waar ik vaak D&D sessies mee speel binnen onze campagne.

Daardoor is Baldur's Gate's combat net ietsje makkelijker te doen voor mij omdat ik vanuit D&D kan inschatten wat ik kan en mag doen gedurende een gevecht.

Ik vond het fantastisch één van mijn eigen D&D personages te maken (ik heb er twee) aan het begin van het spel. Ik heb mijn allereerste personage; een half elf Bard/Rogue gemaakt met behulp van mijn Roll20 character sheet die ik er tijdens het maken had bijgepakt. Jammer genoeg kon ik niet alle Ability Scores en Skills overnemen, dus ik heb het maar zo dicht mogelijk bij de officiële gehouden. 

Ook heb ik Astarion ontmoet, gisteren. Toen hij het had over dat hij geen wijn of bloemen meer had maar hoopte dat zijn introductie genoeg was, was Shadowheart het er niet mee eens bleek uit een screenshot die ik toen had genomen. 😅🤣 Misschien had ik haar op dat ship moeten laten zitten. Als je het mij vraagt is ze echt de zuurpruim van de party. Denk dat ik haar vroeg of laat vertrekken voor een ander personage…

Heb ook al Gale en Wyll ontmoet (moet hem alleen nog laten aansluiten) naast Lea'zel & Shadowheart. 

Volgende waar ik voor ga is Halsin, weet alleen niet zo goed hoe ik hem makkelijk kan vinden en Minsc, die Matthew Mercer, de Dungeon Master van Critical Role in heeft gesproken. Ik kende zijn stem dan ook meteen. 🤣 Maar da's ook niet zo gek want hij is ook een stemacteur.

Hopelijk leer ik als D&D speler door Baldur's Gate 3 wat beter mijn bonus acties toe te passen zoals "Bardic Inspiration" bijvoorbeeld en dingen zoals "Vicious Mockery" in de D&D campagne die ik speel, want nu pas ik ze eigenlijk niet echt toe, behalve dan "Healing Word", "Cunning Action" & "Sneak Attack".

Ik vind persoonlijk dat ik hier écht beter in moet worden, al helemaal nu ik een level 5 Bard & Level 3 Rogue ben in de D&D campagne waar ik aan deelneem; waarmee ik nu tegen de "Rogueish Archetypes" aanzit.

Maar Baldur's Gate 3 biedt de perfecte oefengrond voor zoiets heb ik al gemerkt, gelukkig.

Baldur's Gate 3 is overigens de enige PC game die ik tot nu toe heb, plus de DLC. Mocht er een expansie voor komen dan ga ik die zeker kopen. 

De muziek in Baldur's Gate 3 vind ik trouwens ook mooi en de graphics, zo mooi om mijn D&D personages tot leven te zien komen op mijn PC scherm 🤩 

Larian Studios heeft echt hun best gedaan en daarmee helaas de jaloezie van andere game studios op de nek gehaald. Maar ja, Baldur's Gate 3 doet het dan ook erg goed, ondanks Larian Studios' zorgen of de game het goed zou gaan doen.

Naast de Witcher 3 Wild Hunt (die ik speel op een gedeelde PS4) is Baldur's Gate 3 echt een van mijn favoriete games nu, maar dat komt ook omdat ik sinds de laatste tijd onzettend veel van roleplaying games hou en een D&D speler ben; waardoor de game voor mij het fijne, vertrouwde gevoel geeft van een echte D&D sessie/campagne. Zodra ik Baldur's Gate 3 ook maar opzet wordt ik er volledig ingezogen. 😄😅

Maar met andere games wacht ik even tot mijn volgende salaris denk ik zo.


12 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Leuk om te horen dat je zoveel plezier uit de game haalt! Ik kom zelf van Divinity original sin (de twee games van Larian voor bg3) en voor mij waren de DnD mechanics wel erg wennen. Zo was ik bijvoorbeeld niet helemaal fan van het AC systeem, of hoe lastig het kan zijn om iemand te raken met een status effect zoals hold person.

Met mijn vrienden zit ik al op het einde van het spel, en ik kan je garanderen dat het alleen maar leuker wordt!

 

Als ik nog een playthrough begin dan zit ik eraan te denken om een half orc barbarian te spelen, en in ieder geval gale in mijn party te hebben. Er zijn genoeg redenen om de game een tweede keer te spelen!

Reputatie 7
Badge +7

Ik wil ook beginnen met Baldur's Gate, alleen twijfel ik nog wel een beetje. Maar als ik je tekst zo lees maak je mij wel nieuwsgierig! 

Reputatie 3
Badge +7

Jaa Baldurs Gate is een geweldig spel. Ik vind Lae'zel en Gale leuk. Ik ga het spel sws nog een keer spelen als ik klaar ben met deze playthrough en daarna nog een keer want ik wil nog een evil playthrough doen en een dark urge, er zijn zoveel opties 😵.

 

Ik twijfelde heel erg tussen dragonborn en tiefling maar koos uiteindelijk tiefling, zo zie ik er uit:

Ik heb 1 gloeiend oog en soms als het wat donker is zie je alleen 1 oog en dat ziet er wel leuk uit. En ik ben sorcerer btw weet niet zo goed wanneer ik dat moest zeggen in deze reactie.

 

Ik speel het met @ChrisChris en hij is een Drow, Ik vind het zo gaaf dat het heel erg uitmaakt welk ras je kies in het spel. Het verhaal en de mensen reageren heel anders op je afhankelijk van welk ras je bent dus als je elke playthrough een ander ras maakt dan zijn er zoveel dingen anders.

Reputatie 7
Badge +11

Leuk om te horen dat je zoveel plezier uit de game haalt! Ik kom zelf van Divinity original sin (de twee games van Larian voor bg3) en voor mij waren de DnD mechanics wel erg wennen. Zo was ik bijvoorbeeld niet helemaal fan van het AC systeem, of hoe lastig het kan zijn om iemand te raken met een status effect zoals hold person.

Met mijn vrienden zit ik al op het einde van het spel, en ik kan je garanderen dat het alleen maar leuker wordt!

 

Als ik nog een playthrough begin dan zit ik eraan te denken om een half orc barbarian te spelen, en in ieder geval gale in mijn party te hebben. Er zijn genoeg redenen om de game een tweede keer te spelen!

Baldur's Gate 3 is de eerste en enige games van Larian Studios die ik ooit heb gespeeld. Hoewel ik nog in het begin zit van de game geniet ik er met volle teugen van, mede ook doordat ik dus aan D&D doe.

Maar ik snap dat de D&D mechanics wennen waren, had ik ook last van, maar dan toen ik net begon met D&D.

Voor nu speel ik in mijn eentje (best pittig) maar ik ga binnenkort kijken of ik samen een sessie kan doen met een medespeler vanuit mijn online D&D groepje. 

Momenteel ben ik een ruïne ingegaan, heb mijn karakter zich voor laten doen als een halfling en de halfling in kwestie voorgelogen dat het schip waar hij het over had wemelde van de monsters.🤣

Ik heb nu Astarion, Gale en Shadowheart in mijn party. Lea'zel wacht in het kamp. Ga Shadowheart er waarschijnlijk uitgooien als blijkt dat Halsin beter is. Lea'zel kan me ook gestolen worden nadat ik die crèche in ga.

 

Met een volgende playthrough ga ik mijn menselijke, elementaire (water) en van gedaanteverwisselende heks proberen te maken vanuit mijn Engelse D&D groepje en homebrew campagne. 

Reputatie 7
Badge +11

Ik wil ook beginnen met Baldur's Gate, alleen twijfel ik nog wel een beetje. Maar als ik je tekst zo lees maak je mij wel nieuwsgierig! 

Als je meer wilt weten over Baldur's Gate kan je mij een privéberichtje sturen.

In principe is het een beetje als Dungeons & Dragons, met een ontzettend grote wereld, veel verhalen, karakters en je kan je creativiteit erin kwijt. =)

Mocht je eraan willen beginnen, @Charlotte, dan sta ik ervoor open om samen Baldur's Gate 3 te spelen, mocht je dit willen. Maar die keus is geheel aan jou. Je kunt het zowel solo als samen spelen. 

Reputatie 7
Badge +11

Jaa Baldurs Gate is een geweldig spel. Ik vind Lae'zel en Gale leuk. Ik ga het spel sws nog een keer spelen als ik klaar ben met deze playthrough en daarna nog een keer want ik wil nog een evil playthrough doen en een dark urge, er zijn zoveel opties 😵.

 

Ik twijfelde heel erg tussen dragonborn en tiefling maar koos uiteindelijk tiefling, zo zie ik er uit:

Ik heb 1 gloeiend oog en soms als het wat donker is zie je alleen 1 oog en dat ziet er wel leuk uit. En ik ben sorcerer btw weet niet zo goed wanneer ik dat moest zeggen in deze reactie.

 

Ik speel het met @ChrisChris en hij is een Drow, Ik vind het zo gaaf dat het heel erg uitmaakt welk ras je kies in het spel. Het verhaal en de mensen reageren heel anders op je afhankelijk van welk ras je bent dus als je elke playthrough een ander ras maakt dan zijn er zoveel dingen anders.

Nice! Ziet er mooi uit. Tiefling in combinatie met sorcerer is een krachtige keus. Ikzelf heb echt gekozen voor mijn half elf bard/rogue vanuit D&D. Ondanks dat hij het van melee moet hebben is hij ook best sterk en gebalanceerd qua klasse en race.

Ik wil het binnenkort ergens spelen met een D&D medespeler van mij die het toevallig ook heeft. 

 

Reputatie 4
Badge +6

Jaa Baldurs Gate is een geweldig spel. Ik vind Lae'zel en Gale leuk. Ik ga het spel sws nog een keer spelen als ik klaar ben met deze playthrough en daarna nog een keer want ik wil nog een evil playthrough doen en een dark urge, er zijn zoveel opties 😵.

 

Ik twijfelde heel erg tussen dragonborn en tiefling maar koos uiteindelijk tiefling, zo zie ik er uit:

Ik heb 1 gloeiend oog en soms als het wat donker is zie je alleen 1 oog en dat ziet er wel leuk uit. En ik ben sorcerer btw weet niet zo goed wanneer ik dat moest zeggen in deze reactie.

 

Ik speel het met @ChrisChris en hij is een Drow, Ik vind het zo gaaf dat het heel erg uitmaakt welk ras je kies in het spel. Het verhaal en de mensen reageren heel anders op je afhankelijk van welk ras je bent dus als je elke playthrough een ander ras maakt dan zijn er zoveel dingen anders.

Jaa ik vind de verschillende keuzes van de rassen echt leuk ook! Duegar dwarf is ook erg aan te raden voor hele leuke bonussen! Wat voor sorcerer speel je? Ik vind het wel de leukste class voor het gebruiken voor spreuken denk ik. Metamagic maakt je super flexibel 

Reputatie 3
Badge +7

Jaa Baldurs Gate is een geweldig spel. Ik vind Lae'zel en Gale leuk. Ik ga het spel sws nog een keer spelen als ik klaar ben met deze playthrough en daarna nog een keer want ik wil nog een evil playthrough doen en een dark urge, er zijn zoveel opties 😵.

 

Ik twijfelde heel erg tussen dragonborn en tiefling maar koos uiteindelijk tiefling, zo zie ik er uit:

Ik heb 1 gloeiend oog en soms als het wat donker is zie je alleen 1 oog en dat ziet er wel leuk uit. En ik ben sorcerer btw weet niet zo goed wanneer ik dat moest zeggen in deze reactie.

 

Ik speel het met @ChrisChris en hij is een Drow, Ik vind het zo gaaf dat het heel erg uitmaakt welk ras je kies in het spel. Het verhaal en de mensen reageren heel anders op je afhankelijk van welk ras je bent dus als je elke playthrough een ander ras maakt dan zijn er zoveel dingen anders.

Jaa ik vind de verschillende keuzes van de rassen echt leuk ook! Duegar dwarf is ook erg aan te raden voor hele leuke bonussen! Wat voor sorcerer speel je? Ik vind het wel de leukste class voor het gebruiken voor spreuken denk ik. Metamagic maakt je super flexibel 

Ik heb draconic bloodline sorcerer, wizard lijkt me ook leuk maar is wel wat moeilijker dan sorcerer. Ik ga ooit wizard spelen omdat ik benieuwd ben naar alle geheime spells die je kan vinden

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb dan eindelijk wat meer voortgang geboekt in Baldur's Gate en daarmee bedoel ik dat ik de Chapel ben ingegaan, de bandieten (na veel verwondingen) eindelijk heb weten te verslaan en mij nu bevindt in de Dank Crypt. 

Waarom heb ik Gale géén Magic Missile spreuk gegeven.

Was er eerst zónder disarm tools dus moest helemaal terug. Gelijk maar alle disarm tools gehaald voor het geval dat.

Dit heb ik helemaal alleen bereikt en het was lastig... 

Nu nog alleen het persomage Withers, een speciaal boek en een amulet dat mij de spreuk "Speak With The Death" geeft, vinden. De Soul Coin heb ik al gevonden. 

Alle vijanden van de Chapel/Refectory volledig geloot nadat ik ze heb aangevallen of laten verbranden. Ik ben nu bezig de Dank Crypt compleet te looten. 🤣

 

Badge +11

@The Ineffable Bookworm ik heb je nieuwe topic samengevoegd met je bestaande topic. Probeer alles zo veel mogelijk op één plek te houden zodat iedereen die mee wil praten het makkelijk kan vinden. Tip: mensen krijgen ook een notificatie als je een nieuw bericht plaatst in het bestaande topic en weten zo dus dat ze weer iets kunnen lezen en ergens op kunnen reageren. 😀

Is Baldur's gate 3 ook e'en aanrader voor beginners? Heb geen ervaring met MMOs, maar ik will graag proberen en D&D eventually!

Reputatie 4
Badge +6

Is Baldur's gate 3 ook e'en aanrader voor beginners? Heb geen ervaring met MMOs, maar ik will graag proberen en D&D eventually!

Het is geen MMO, maar ik kan het zeker aanraden voor beginners! De game heeft verschillende moeilijkheden waar je op elk punt tussen kan wisselen, dus zelfs als je alleen voor het verhaal speelt kan dat makkelijk. Ik vind het zelf het leukst om met een paar vrienden te spelen, maar alleen is ook zeker erg leuk.

Reageer