"Epic Mickey: Rebrushed" de game (2024)

  • 26 February 2024
  • 0 reacties
  • 12 × bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Ik ben er recent achter dat Epic Mickey 1 (2010), waarvan ik de originele Wii - exclusive heb, gevolgd door de sequel; Epic Mickey 2: The Power Of Two (2012), een remaster/remake krijgt en nieuw leven wordt ingeblazen. Dit geldt tot nu toe alleen nog voor Epic Mickey (2010).

 

Even voor de context; Epic Mickey is een duistere versie betreft alles Disney. Veel Disney karakters zijn vergeten door mensen die graag naar ze keken op het witte doek en leven nu op een plek genaamd "Cartoon Wasteland", waarvan Oswald The Lucky Rabbit de koning is, als éérste vergeten karakter, waarvan hij Mickey, zijn jongere broer de schuld geeft in het begin. Cartoon Wasteland wordt ondertussen geteisterd door The Phantom Blot (bekende slechterik van Mickey) en The Mad Doctor, maar de nog veel grotere drieging "King Blot".

 

Daarom was en ben ik nog altijd gek van deze duistere game(s).

 

Betreft de remake: het is juist dat nieuwe leven inblazen met de eerste game dat mij niet heel lekker zit, kijkend naar wat Disney heeft gedaan met de originele studio die de games produceerde; Junction Point. Had Junction Point nog bestaan, dan had ik tegen deze tijd deel 3 van de Epic Mickey game trilogie gehad en geweten wat er met Gremlin Prescott was gebeurd...

 

Maar goed. Hoewel ik het zonde vind dat Disney Junction Point lang geleden heeft gesloten omdat ze dachten dat de games zouden floppen na The Power Of Two, men meer zou geven om games op de mobiel en ze de IP schijnbaar hebben verkocht aan een geheel nieuwe studio, kijk ik uit naar de remake dit jaar. De graphics zijn zo warm en helder!

 

Meer dan een decennium is verstreken sinds de originele Epic Mickey game en sinds ik kennis heb gemaakt met Oswald The Lucky Rabbit, Mickey's verloren oudere broer en voorganger van Mickey/éérste mascotte van Disney (ben na de games steeds verder in de geschiedenis van Disney gedoken, heb er zelfs een werkstuk over geschreven), ingesproken door Frank Welker.

 

Universal had Oswald gestolen van Disney Disney heeft namelijk ooit in de schulden gezeten en moest karakters en spullen verkopen om boven water te blijven. Zo ook Oswald. Met de komst van de games probeerde ze Oswald terug te krijgen doormiddel van een ruil en dit lukte.

 

Sinds de games ben ik dan ook enorm fan van Oswald. Hij is zo'n schattig karakter samen met Ortensia (en 420 kinderen, Mickey's neefjes en nichtjes). Ik vind de games echt geweldig met hoe duister ze zijn. Ik luister momenteel dan ook naar de Epic Mickey OST (2010)

 

Ik heb nog weleens nachtmerries van de klokkentoren en het deuntje "It's A Small World", die overigens ook in de Disneyparken staat.

 

Weet alleen nog niet goed of ik "Epic Mickey: Rebrushed" ga aanschaffen voor de Nintendo Switch of voor de PC.

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.