DnD clubje beginnen

  • 14 March 2024
  • 10 reacties
  • 175 × bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb jaren lang Dungeons and Dragons gespeeld met een aantal vrienden. Helaas door omstandigheden zijn we er mee gestopt en speel ik nu niet meer. Ik zou wel graag weer willen gaan spelen, zijn er meer mensen die hier interesse in hebben? Dit kan gewoon online (via call) trouwens als we te ver weg van elkaar wonen voor real life sessies, dit is overigs wel het leukste… 😉

Ik ben opzoek naar te minste 4-5 mensen die mee willen spelen. Je hoeft geen ervaring te hebben in het spel. Je hebt alleen fantasie nodig. Voor mensen die het nog niet kennen maar wel interesse hebben, ik kan een keer een test sessie doen met pre-made characters om te kijken of je het wat vind. Ik zal de Dungeon Master zijn tenzij we nog een andere ervaren speler hebben. Ik ben nog niet eerder Dungeon Master geweest, dus dat is voor mij ook nieuw.

 

Even kort: Wat is DnD?
DnD staat voor Dungeons and Dragons. Het is een fantasie rollenspel waarbij je doormiddel van rollen met dobbelstenen het spel beïnvloed. Je hebt 1 Dungeon Master die het spel zal leiden. Die je vertelt waar je naar toe gaat, welke vijanden je tegen komt enz. Iedereen heeft z’n eigen character. Elk character heeft een class en een specie (voorbeeld: Elf Warrior of Dwerg Wizard.) Deze characters vechten tegen de vijand die gespeeld word door de Dungeon Master. 

Een voorbeeld scenario tijdens een sessie zou kunnen zijn: “Je loopt door het donkere bos en terwijl jullie gezellig zitten te kletsen zien jullie in de verte een kampvuur met goblins. Wat doen jullie?” Als je dan besluit om de goblins aan te vallen moet je rollen met een dobbelsteen voor stealth (dus hoe sneaky je kan zijn). Rol je hoger dan de Dungeon Master dan merken de goblins je niet op, rol je lager dan worden jullie gesnapt.

 

Let op! Je moet wel echt fantasie hebben en je dingen (zoals de scenario hierboven) kunnen inbeelden anders is de kans groot dat je het spel niet als leuk zult ervaren.


10 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Ik zou graag mee willen doen 

Reputatie 5
Badge +5

Haay, Ik zou ook wel graag mee willen doen. Ik heb het alleen nog nooit gedaan. 

Reputatie 5
Badge +5

Ik doe graag mee! ik heb het ook nog nooit gedaan, maar lijkt me erg leuk :)

Badge

Hey, lijkt me erg leuk! Ik heb het ook nog nooit gedaan maar lijkt me super leuk om te ervaren

Reputatie 7
Badge +9

Ik doe al een tijdje aan D&D maar weet niet zo heel goed of ik een derde groep erbij kan hebben (zit er al in twee; een Engelse vanuit een online boekenclub  en een met andere Join Us Community leden, de Engelse is helaas zeer inactief), ook kijkende naar mijn aankomende studie na de zomer & werk momenteel, dus ligt er echt aan welke dag en welk tijdstip je dit zou willen doen

Online zou voor mij het handigst zijn

Maar wel leuk dat wel en het heeft zeker ook mijn interesse en enthousiasme! 🙂

 

Mijn eerste karakter was een half elf Bard/Rogue, mijn tweede is een homebrew heks die van gedaante kan verwisselen en van alles met het element water kan en mijn derde karakter nu met een nieuwe campagne is een half elf Rogue ( + gaat ook nog multiclassen in Cleric)

 

Je kan op Roll20 heel goed online D&D sessies spelen, weet niet of je al van die site had gehoord

Reputatie 1
Badge +1

Heyy! Lijkt me leuk om mee te doen! Doe nu ook mee aan een D&D campaign (mijn 3e) tis echt geweldig :) Groetjes, Daphne

Badge

Ik ben er misschien een beetje laat mee, maar ik zou ook graag mee willen doen. Ik speel sinds twee jaar DnD, veelal online in een groep vanuit heel europa en in het engels. Zou leuk zijn om een keer in het Nederlands te kunnen spelen.

Reputatie 3
Badge +3

Bit late to this maar mocht je nog mensen zoeken wil ik ook wel mee doen, zit eigenlijk al in een dnd groep maar het plannen loopt nie echt zo lekker dus zitten er maanden tussen sessies lol, ben wel nog beginner tho in DnD

 

btw heeft roll d20 optie voor lizardfolk character?

Reputatie 7
Badge +9

Bit late to this maar mocht je nog mensen zoeken wil ik ook wel mee doen, zit eigenlijk al in een dnd groep maar het plannen loopt nie echt zo lekker dus zitten er maanden tussen sessies lol, ben wel nog beginner tho in DnD

 

btw heeft roll d20 optie voor lizardfolk character?

@Saberwolf 

Geen idee eigenlijk, maar op Roll20 kan je dit als het goed is gewoon customizen met de Charactermancer voor zover ik weet, heb dat al vaker gebruikt op Roll20 voor mijn charactersheets.

Reputatie 1
Badge +2

hoi geen idee of het nog mogelijk is om mee te doen, maar het lijkt me heel leuk om eens DnD te spelen, ik moet wel zeggen dat ik het nog nooit gedaan heb. ik heb best wel een rijke fantasie door de spellen die ik speel zoals rimworld & songs of a syx, waar ik vaak scenarios voor mezelf maak.

Reageer