DnD beginner

  • 19 October 2023
  • 4 reacties
  • 122 × bekeken

Badge +1

Hoi Iedereen!

Wie heeft zin om DnD te spelen? Ik heb het spel onlangs ontdekt en wil graag een speelgroep vormen via Discord bijvoorbeeld. Laat me weten wat je ervaring is en daarna kunnen we het hebben over beschikbaarheid. Ik ben benieuwd!

Ik heb zelf nog nooit gespeeld maar wel wat research gedaan. Vorige commentaren waren al een tijdje geleden, daar stond deze handige video voor meer informatie: https://www.youtube.com/watch?v=2PEt5RdNHNw&ab_channel=Vox

We hebben een DM nodig! 

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hee hoi @VeHaZo 

Voor het spelen van D&D ben ik altijd wel te porren!

Ik speel al een aantal maanden D&D (en Baldur's Gate 3, lijkt er een beetje op ook al is dat een game) en ben een semi-ervaren speler (maar laat je dat alsjeblieft niet afschrikken of iets, ik zelf ben ook nog lerende, ondanks mijn ervaring)

Ik zit al bij een Nederlandse D&D groep die ik via de community heb leren kennen en waar ik zo om de twee weken online mee campagnesessies doe (Discord+Roll20) en een Engelse groep vanuit een boekenreeks wat we allemaal leuk vinden waar ik online mee om de maand speel zo ongeveer (Discord + zonder Roll20 of met voor diegene die willen). 

Ook heb ik nog fysieke dice mocht dat nodig zijn.

Ik zou, vanwege het feit dat ik met bovenstaande Engelse groep heel sporadisch en echt om de maand/meedere maanden speel, eventueel nog kunnen aansluiten bij een derde groep. Ik ken ook een online (Engelse) vriend van mij van buiten de community waarvan ik weet dat die ook graag zou willen aansluiten bij een extra D&D groep (hij speelt D&D met mij in de Engelse groep waarbij hij en ik zitten maar zou graag in een wat actievere groep willen zitten. Scheelt wel dat er maar 1 uur verschil tussen mijn Engelse online vriend en mij zit), mocht je dit willen, natuurlijk.

Helaas zijn wij beide géén DM, hebben wel redelijk wat speelervaring. Online vriend iets minder dan ik, hij heeft het jaren geleden gespeeld maar is het dus weer opnieuw aan het leren wat niet erg is.

Kan zijn dat ik al eerder op iets van jou had gereageerd maar dat weet ik niet zeker. 

Weet in ieder geval dat  de Engelse online vriend die ik ken en ik hier erg enthousiast van worden en we beide dan ook maar wat graag zouden willen aansluiten als dat kan/mag!

 

Mocht je nog wat meer research nodig hebben dan kan je altijd kijken naar de YouTube video's/Twitch streams van een D&D groep bestaande uit stemacteurs die zichzelf Critical Role noemen.

Of een Nederlandse D&D groep die ook actief is op YouTube/Twitch genaamd "Aan Tafel", dacht ik dat ze heette.

Badge +1

Leuk om te horen dat je al ervaring hebt! The more the merrier, we kunnen het ook in het engels doen zodat je vriend kan aansluiten. Fysieke dice lijkt me inderdaad handig.

Ik heb nog een geïnteresseerde gevonden via discord. Daar zou ik een advertentie kunnen zetten voor een DM. 

Dankje voor de extra informatie, het was leuk om ernaar te kijken. Het lijkt me ook fijn om in ieder geval om de week te spelen.

 

Reputatie 7
Badge +11

Leuk om te horen dat je al ervaring hebt! The more the merrier, we kunnen het ook in het engels doen zodat je vriend kan aansluiten. Fysieke dice lijkt me inderdaad handig.

Ik heb nog een geïnteresseerde gevonden via discord. Daar zou ik een advertentie kunnen zetten voor een DM. 

Dankje voor de extra informatie, het was leuk om ernaar te kijken. Het lijkt me ook fijn om in ieder geval om de week te spelen.

 

In het Engels D&D doen lijkt me goed om te overwegen, zou zeker fijn zijn als hij ook kan aansluiten.

Fysieke dice gebruik ik wel iets minder dus is het voor mij nog (een beetje) inschatten welke dobbelstenen ik wanneer moet gebruiken. Maar dat went wel. Roll20, een online D&D sessieplatform ben ik wat vaardiger in en daar worden dice automatisch voor je gerold. Maar je moet natuurlijk zelf kijken naar wat je het prettigst vindt qua manier van D&D spelen, ik zal me daar op aanpassen. Ik weet dat mijn online Engelse vriend trouwens ook fysieke dice heeft.

Ik zal je mijn Discord doorsturen via een privébericht en je ook mijn daadwerkelijke naam geven.

Zou ik al tegen mijn Engelse online vriend kunnen zeggen dat hij mee kan doen of is het daar nog iets te vroeg voor?

Dat is goed en mooi nieuws, moet je zeker proberen!

Graag gedaan hoor, geen probleem, @VeHaZo 

Reputatie 3
Badge +4

Hey 

Als er nog plek is wil ik ook wel meedoen, heb in het verleden ook DND 5e gedaan dus heb al wel wat ervaaring heb ook dice en in het engels of nederland heb ik geen probleem mee ben geen dm btw

Reageer