Baldur's gate 3

  • 11 October 2023
  • 3 reacties
  • 47 × bekeken

Badge +1

Ik heb baldur's gate 3 al een tijdje maar komt er een beetje moeilijk doorheen meestal speel ik jprg op me Ps5 en wou iets anders proberen en zou ook nog eens graag in het echt D&D willen proberen


3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Wellicht dat je tips kan vragen aan @The Ineffable Bookworm, zij heeft ook een topic geschreven over deze game.

 

Reputatie 7
Badge +11

Wellicht dat je tips kan vragen aan @The Ineffable Bookworm, zij heeft ook een topic geschreven over deze game.

 

Kan je zeker doen @Crimson zoals @Diego aangeeft. Schroom niet om mij een privébericht te sturen of mij toe te voegen aan Discord (gebruikersnaam daar geef ik je ook via een privébericht, mochtje dat willen) 

Ik zeg er wel bij; ik weet alleen in hoeverre ik snel reageer want privé gaat het thuis hier niet op en top sinds afgelopen maandag 9 oktober…

 

Maar ik zal zeker reageren!

 

Ik heb Baldur's Gate 3 op de PC, dus als jij het op je PS5 hebt kan ik je helaas niet helpen in bijvoorbeeld co-op omdat Larian Studios met BG3 niet aan Crossplay doet.

 

Betreft D&D, leuk dat je hier interesse in hebt en het wil proberen! Toevallig speel ik D&D sinds een aantal maanden (ben in contact gekomen met mijn DM & haar D&D groep via de Join Us Community) dus de mechanics van BG3 (spreuken/magie, acties, reacties, beurten, klassen bijv.) gaan mij als redelijk ervaren D&D speler best gemakkelijk af én ik kan ze goed toepassen in mijn D&D sessies, waardoor ik mijzelf als D&D speler steeds weer bijschaaf, dat ook.

 

Ik zou bijna willen zeggen, sluit je bij het (online, Nederlandstalige) D&D groepje waar ik bij zit aan, maar voor zover ik weet wil mijn Dungeon Master/Game Master op het moment alleen nog maar redelijk ervaren spelers in haar groep die het Player's Handbook een beetje kennen. Interactie tussen spelers en hun personages is ook belangrijk. Daarnaast zijn we ook best ver in de campagne.

 

Wel kan ik je de Youtube video's en Twitch Streams van een groep genaamd Critical Role aanbevelen (Amerikaanse/Britse stemacteurs die ook aan D&D doen; zij hebben D&D populairder gemaakt dan ooit en meer de wereld in geholpen qua bekendheid, ben dan ook gróót fan van die groep en een heuse "Critter". Er is ook een volwassenen animatieserie van hun eerste campagne genaamd "The Legend Of Vox Machina" op Prime en er komt er ook een van hun tweede, genaamd "The Mighty Nein" aan volgend jaar ergens) om het enigzins te leren, mocht je een D&D groep vinden.

 

Wie weet, misschien dat mijn DM in de toekomst een nieuwe campagne (verhaallijn opgesplitst in sessies van een aantal uur) opstart in de nabije toekomst opstart en meerdere spelers of wat nieuwe spelers uitnodigt, maar dat weet ik niet zeker. Daar ga ik jammer genoeg niet over, dat beslist echt de DM want die leidt het spel.

Reputatie 4
Badge +6

Waar loop je precies tegenaan? Ik heb het spel zelf al redelijk wat gespeeld en het gaat mij redelijk makkelijk af, dus misschien kan ik je ergens mee helpen ^^

Reageer