Blog

Mijn bijdrage aan Alleen In De Pauze

  • 3 June 2022
  • 4 reacties
  • 475 × bekeken
Mijn bijdrage aan Alleen In De Pauze
Reputatie 5
Badge +4

Alleen In De Pauze is eindelijk uit. Een nummer van Typhoon over eenzaamheid waar ik samen met andere jongeren aan heb mogen bijdragen. Hoe cool is dát?

 

‘Wat betekent eenzaamheid voor jou?’ Ik zat in een lichte ruimte met hardhouten vloer en een ouderwetse houtkachel. Wat vroeger een prostitutieboot was is nu een knusse plek aan het water waar artiesten zoals Typhoon zich kunnen terugtrekken om tot rust te komen óf om aan nieuwe nummers te werken. Het laatste was het geval.

Een tijdje geleden kreeg ik een telefoontje: ‘Hij is op zoek naar inspiratie en wil graag in gesprek met jongeren, heb jij misschien interesse?’ Over het antwoord hoefde ik niet lang na te denken. En nu zat ik met Typhoon op zijn gebruikelijke spot over eenzaamheid te praten.

Zijn houding was open, ogen op mij gericht, en glimlachte. Ondanks het zware onderwerp voelde het gesprek verlichtend. Door zijn begripvolle houding kon ik hem alles vertellen wat ik kwijt wilde. Nooit had ik gedacht dat ik later in een voormalig prostitutieboot met een hiphopartiest over eenzaamheid zou praten. En nu vertelde ik hem dingen die ik zelden aan iemand heb toevertrouwd. Gek hoe het leven kan lopen als je je grenzen verlegt.

 

 

Het is nu 3 maanden later, ik zit in dezelfde ruimte met andere jongeren en hoor de eerste klanken van het nummer. Zijn warme zachtmoedige stem met akkoorden van een akoestische gitaar dringen bij mij binnen. Mijn ogen zijn gericht op het blaadje met de lyrics maar mijn gedachten zijn beelden aan het visualiseren. Beelden waarin ik de hoofdrol heb. Dit is precies het nummer wat ik hoopte te horen. Authentiek, rustgevend en hoopvol. Ik kijk om mij heen en zie dat de rest meegeniet van het nummer waarin iedereen een stukje van zichzelf herkent want dit is ons gezamenlijke verhaal.

 

 

Heb jij Alleen In De Pauze al gehoord? Laat weten wat je ervan vindt en of het gevoelens van herkenning bij je oproept.    


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Super tof Yi, wat een ervaring en wat een eindresultaat! 

Reputatie 5
Badge +4

Super tof Yi, wat een ervaring en wat een eindresultaat! 

Bedankt Diego! Ik ben het met je eens :)

Reputatie 6
Badge +6

Jij weet er wel woorden aan te geven zeg! Heel mooi geschreven over deze bijzondere ervaring 👍🏻

Reputatie 5
Badge +4

Jij weet er wel woorden aan te geven zeg! Heel mooi geschreven over deze bijzondere ervaring 👍🏻

Bedankt Myke, een bijzondere ervaring is het zeker en ook nog eens leuk om over te schrijven!