Blog

Dansen op Zandloper

  • 16 November 2021
  • 3 reacties
  • 159 × bekeken
Dansen op Zandloper
Reputatie 5
Badge +4

Ken je het gevoel dat je even alles los kunt laten en jezelf gewoon kunt laten gaan? Op woensdag 3 november kreeg een grote groep Join Us jongeren, waaronder ik, de kans om te ontsnappen aan de dagelijkse sleur en genoten we van een geweldig concert van Typhoon in AFAS Live. 

 

Eerlijk gezegd twijfelde ik of ik zou gaan. Normaal ben ik niet zo van het uitbundig feesten in zalen waar je moet schreeuwen om je verstaanbaar te maken. Bovendien luister ik nauwelijks naar hiphop muziek, had ik geen idee wie er allemaal mee zouden gaan, en zou het op een doordeweekse dag zijn. Voor hetzelfde geld had ik totaal geen klik met mijn mede-concertgangers en zou ik de hele avond awkward in een hoekje staan. Mijn eerste gedachte was dus ‘don’t do it’. God wat ben ik blij dat ik dat stemmetje heb genegeerd en gewoon ben gegaan. 

Hechte Sfeer

De avond heeft mij veel gebracht. Ten eerste heb ik genoten van de swingende nummers uit het nieuwste album Lichthuis en het inspirerende verhaal erachter - daarover straks meer. Maar bovendien heb ik leuke mensen leren kennen. Het was een avond waarbij ik de hechte sfeer van Join Us meemaakte. Ook al heb je elkaar pas net ontmoet, toch voelt het vertrouwd omdat je weet dat je samen iets gemeen hebt. Samen gingen we los op krakers als Bumaye en Zandloper, hebben we gelachen om kleine dingetjes zoals het lozen van bekertjes op talloze vindingrijke manieren, en werden we aangestoken door het aanstekelijke enthousiasme van een groepsgenoot die net wat teveel op had en iedere tien minuten vrolijk ‘proost!’ riep - en ja, ook deze persoon is veilig thuis gekomen. 

 

Bewondering

En dan nu terug naar de show zelf. Want wat is die Typhoon goed zeg. Wanneer je aan een hiphop artiest denkt zou je niet verwachten dat deze je raakt met kwetsbare, oprechte of zelfs hoopgevende teksten. Dat is dus precies wat er die avond is gebeurd. Hoewel er genoeg keiharde rap tussen zat - waar ik verbazingwekkend genoeg heel lekker op ging - waren er ook momenten dat het opeens muisstil werd. Op deze momenten liet de zanger zich van zijn meest kwetsbare kant zien en sprak hij het publiek aan alsof het familie van hem was; het toegeven dat niet alles in het leven mee zit en dat je soms eerst moet falen om daarna succes te hebben. Het gevoel dat zelfs grote artiesten wel eens onzeker zijn, imperfecties hebben en dat durven te uiten maakt Typhoon tot een van de artiesten waar ik met grote bewondering naar kijk.

Kracht van Muziek

Het concert is een fijne herinnering waar ik aan terugdenk. Muziek brengt mensen bij elkaar en wanneer je dit met Join Us jongeren doet ontstaat er iets bijzonders. Ik ben benieuwd of er andere jongeren zijn die dit herkennen. Dat je bijvoorbeeld eerst twijfels hebt of je wel een leuke avond zult hebben en dat je dan opeens positief wordt verrast door de gezelligheid die er ontstaat als er muziek klinkt. Laat in de comments weten of je ook zo een soort ervaring hebt gehad!

 

 

 


3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Welkom! Leuke topic over het concert van Typhoon! Ik was zelf ook bij het concert en deelde ongeveer dezelfde gedachte als jij. Gelukkig heeft de twijfel niet van mij gewonnen en hadden we een top avond met ze'n allen! Vooral onze groepsgenoot (:wink: ) die iets teveel gedronken had en om de 10 minuten "proost” riep had ook een hele gezellige avond:stuck_out_tongue_winking_eye: . Hopelijk kunnen we meer van dit soort avondjes houden. Deze was in ieder geval zeer geslaagd!

Reputatie 5
Badge +4

Thanks voor je leuke reactie Renze! Heb echt een leuke avond met jou en de rest gehad en kijk uit naar een volgende :)

Reputatie 7
Badge +10

Zo ontzettend gezellig! ik hoop dat ik dit soort dingen nog veel vaker mee mag maken! tijd van me leven <3

 

Reageer