Wat vinden jullie van de nieuwe Avatar Netflix serie?

  • 26 February 2024
  • 13 reacties
  • 143 × bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Deze topic kan spoilers bevatten voor diegenen die het nog niet gezien hebben!

Net als met de One Piece, heeft Netflix zich weer flink uitgesloofd met deze nieuwe Anime geïnspireerde serie. Gisteravond heb ik de serie af gekeken. En het was echt verassend goed vond ik. Ik heb zelf de originele manga niet gezien, maar wel veel van gehoord. Het mooiste vond ik de grafics. Wat kunnen ze dat tegenwoordig toch mooi maken met de computer. Van de fantasie wezens tot de elementaire krachten, het ziet er allemaal zo echt uit. Ik hou daarvan. 

Heb jij de Avatar al gezien? En wat vond je er van?


13 reacties

Reputatie 4
Badge +2

I love it🥹🥹 

Reputatie 4
Badge +5

Deze topic kan spoilers bevatten voor diegene die het nog niet gezien hebben!

Net als met de One Piece, heeft Netflix zich weer flink uitgesloofd met deze nieuwe Anime geïnspireerde serie. Gisteravond heb ik de serie af gekeken. En het was echt verassend goed vond ik. Ik heb zelf de originele manga niet gezien, maar wel veel van gehoord. Het mooiste vond ik de grafics. Wat kunnen ze dat tegenwoordig toch mooi maken met de computer. Van de fantasie wezens tot de elementaire krachten, het ziet er allemaal zo echt uit. Ik hou daarvan. 

Heb jij de Avatar al gezien? En wat vond je er van?

ik ben er gisteren aan begonnen, tot nu toe wel leuk

Reputatie 4
Badge +5

Ik vond het erg teleurstellend! Special effects waren zeker wel goed, maar de schrijvers lieten veel te wensen over

Reputatie 6

Ben nu bij de laatste aflevering, vind de special effects wel goed en kijk het vooral omdat het me doet denken aan m'n jeugd-maar het blijft toch  niet zo goed als de goeie oude animatiefilm. ✨

Reputatie 2
Badge +3

Ik vind het geweldig!

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb de teken serie super vaak gezien. Was namelijk een van mijn lievelings series. Nog steeds vind ik het een van de beste teken series wat is uitgekomen. 

 

Dus ik kon niet wachten op de nieuwe serie. Was donderdag begonnen en vrijdag uitgekeken.

 

Ik vond het dat ze het prachtig gemaakt hebben. Was voor mij meer voor volwassenen dan een kinderserie. Zoals momenten dat je echt ziet dat ze verbrand worden. Wel mooi dat ze Azula een blinkt geeft waardoor ze zo is geworden. Want bij teken serie komt ze pas in seizoen 2. 

 

Alleen wel punten wat ik wel heel jammer vind dat ze er niet hebben ingedaan:

*Mijn lievelings aflevering van seizoen 1 komt niet aanbod. Tekenserie aflevering 6 Imprisoned/(nl) gevangen. Laten ze zien als je hoop verloren hebt en je zit in benarde situatie. Altijd de hoop moet houden dat het goed komt.

*Hier laten ze zien dat Katara meteen water sturen snel onder de knie krijgt en je ziet Aang geen water sturen maar teken serie is dat heel anders. Daar is juist dat Katara het steeds niet slaagt en Aang het meteen wel lukt.

*Ze laten hier niet zien dat pakku opa is van Katara en Sokka. Zou mooi zijn geweest.

*Jammer van de grot met licht want kinder serie was het in seizoen 2 en leek het dat Aang en Katara gingen zoenen. Maar dat is niet gebeurd.

*Zhao kwam niet met luchtballon kwam met soort neushoorn. Pas later in de serie kwamen ze met luchtballon als een verrassing. Daarnaast hielp Iroh bij de maan terug te halen dat is nu ook niet gebeurd.

*Over algemeen was het meer voor volwassenen hoe ze reageerde dan voor kinderen.

Deze punten zijn wat ik jammer vind. Maar blijft nog steeds een hele mooie serie wat ze hebben gemaakt van Netflix serie. Want je moet maar alles in 8 afleveringen proppen inplaats van 20 aflevering. Dus dan is het ook sneller en begrijpelijk dat ze dingen weg laten.

 

Maar ik hoop dat we seizoen/boek 2 en 3 ook krijgen, want ik kan niet wachten om die ook zo te kijken.

 

Voor mensen die nu de tekenserie wilt gaan kijken. Begin hebben ze dat het tekenen nog niet mooi is maar hoe verder je gaat kijken hoe beter de tekeningen van de serie beter worden. Seizoen 1 aflevering 1 lijkt of ze niet hele aandacht hadden om het te tekenen en de afwerking al seizoen 1 aflevering 20 is het al heel veel beter. Ik raad het je wel aan want je krijgt ook hele andere beelden.

Reputatie 6

Ik heb de teken serie super vaak gezien. Was namelijk een van mijn lievelings series. Nog steeds vind ik het een van de beste teken series wat is uitgekomen. 

 

Dus ik kon niet wachten op de nieuwe serie. Was donderdag begonnen en vrijdag uitgekeken.

 

Ik vond het dat ze het prachtig gemaakt hebben. Was voor mij meer voor volwassenen dan een kinderserie. Zoals momenten dat je echt ziet dat ze verbrand worden. Wel mooi dat ze Azula een blinkt geeft waardoor ze zo is geworden. Want bij teken serie komt ze pas in seizoen 2. 

 

Alleen wel punten wat ik wel heel jammer vind dat ze er niet hebben ingedaan:

*Mijn lievelings aflevering van seizoen 1 komt niet aanbod. Tekenserie aflevering 6 Imprisoned/(nl) gevangen. Laten ze zien als je hoop verloren hebt en je zit in benarde situatie. Altijd de hoop moet houden dat het goed komt.

*Hier laten ze zien dat Katara meteen water sturen snel onder de knie krijgt en je ziet Aang geen water sturen maar teken serie is dat heel anders. Daar is juist dat Katara het steeds niet slaagt en Aang het meteen wel lukt.

*Ze laten hier niet zien dat pakku opa is van Katara en Sokka. Zou mooi zijn geweest.

*Jammer van de grot met licht want kinder serie was het in seizoen 2 en leek het dat Aang en Katara gingen zoenen. Maar dat is niet gebeurd.

*Zhao kwam niet met luchtballon kwam met soort neushoorn. Pas later in de serie kwamen ze met luchtballon als een verrassing. Daarnaast hielp Iroh bij de maan terug te halen dat is nu ook niet gebeurd.

*Over algemeen was het meer voor volwassenen hoe ze reageerde dan voor kinderen.

Deze punten zijn wat ik jammer vind. Maar blijft nog steeds een hele mooie serie wat ze hebben gemaakt van Netflix serie. Want je moet maar alles in 8 afleveringen proppen inplaats van 20 aflevering. Dus dan is het ook sneller en begrijpelijk dat ze dingen weg laten.

 

Maar ik hoop dat we seizoen/boek 2 en 3 ook krijgen, want ik kan niet wachten om die ook zo te kijken.

 

Voor mensen die nu de tekenserie wilt gaan kijken. Begin hebben ze dat het tekenen nog niet mooi is maar hoe verder je gaat kijken hoe beter de tekeningen van de serie beter worden. Seizoen 1 aflevering 1 lijkt of ze niet hele aandacht hadden om het te tekenen en de afwerking al seizoen 1 aflevering 20 is het al heel veel beter. Ik raad het je wel aan want je krijgt ook hele andere beelden.

De muziek was wel echt prachtig vond je niet? Vond dit zelf denk ik nog het allermooiste van de serie! 🎶

Reputatie 4
Badge +2

De muziek was wel echt prachtig vond je niet? Vond dit zelf denk ik nog het allermooiste van de serie! 🎶

Ja de muziek van deze serie was prachtig. Maar de tekenserie vond ik al fijn en rustgevend om naar te luisteren.

Ik kan niet wachten op (mijn)/de mooiste song van de serie. Met oom Iroh bij de boom met Little soldier boy. Die aflevering (The Tales of Ba Sing Se) waar in komt is ook heel mooi. Hopelijk wordt deze aflevering ook verwerkt in de serie mochten ze seizoen 2 gaan maken. 

 

Ik denk dat het mooiste van deze serie vind de uitleg hoe Aang, Katara, Sokka enZuko hun geschiedenis hebben laten zien wat ze hebben mee gemaakt. Daarnaast ook meer laten zien tussen de relatie van Suki met Sokka en Azula waarom ze gaat worden hoe ze in tekenserie is geworden.

 

@Starberry Je hebt aangegeven dat je de teken serie nog niet gezien hebt. Ga je nu je deze serie goed vond de teken serie nog kijken?

 

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben het wel van plan inderdaad @Avatar Tano. Ik heb gehoord dat de Netflix serie best wel wat dingen heeft overgeslagen en het wat gerushed is hier en daar. Dus mij lijkt het ook leuk om het geheel te kijken. En volgens mij heeft de Avatar ook nog meer seizoenen die nog niet verfilmt zijn door Netflix, dus das ook leuk om te kijken. 

Reputatie 4
Badge +2

Ik ben het wel van plan inderdaad @Avatar Tano. Ik heb gehoord dat de Netflix serie best wel wat dingen heeft overgeslagen en het wat gerushed is hier en daar. Dus mij lijkt het ook leuk om het geheel te kijken. En volgens mij heeft de Avatar ook nog meer seizoenen die nog niet verfilmt zijn door Netflix, dus das ook leuk om te kijken. 

 

Leuk veel plezier met kijken. Ja Netflix heeft dingen laten zitten, sommige dingen anders en sommige dingen erbij toegevoegd. Ja avatar heeft nog 2 boeken/seizoenen. Dit is boek water, heb je boek aarde en boek vuur. Ze hebben de seizoenen boeken genoemd. Ja ze willen kijken hoe vinden kijkers de serie. Goed en goede opbrengst gaan ze misschien vervolg maken. Niet goed of opbrengst valt tegen dan maken ze hem niet. Want er is in 2010 een film gemaakt van dit seizoen uitgekomen, maar daar zijn veel fans niet goed vonden. Ik vond hem prima maar door alle negatieve reactie hebben ze nooit 2 en 3 gemaakt. Deze vind ik wel veel beter dus hopelijk denkt Netflix we gaan seizoen 2 en 3 maken.

 

Laat maar weten als je de tekenserie gaat kijken. Ik ben benieuwd hoe je die vindt? Je mag het hier/prive of via prive Discord laten weten.

Reputatie 7
Badge +7

@Avatar Tano Ik heb h'm zien langskomen op Netflix, de Avatar film. Waren er grote verschillen tussen de film en serie? Want het is de verfilming van het zelfde seizoen toch?

En zal ik doen. Ik stuur je wel een DM nadat ik de teken serie heb gezien. 

Reputatie 4
Badge +2

@Starberry ik weet het niet meer zo goed, waarom die niet goed is gevonden. De film heeft de Golden Raspberry Awards gewonnen. Prijs voor de slechtste film van het jaar.

 

Ja klopt de film gaat over de zelfde seizoen als wat Netflix heeft gemaakt. Maar grootste verschil zit in de tijd van de film is te kort om goed te kunnen verwerken en de gebeurtenissen. De film is maar 2 uur. Terwijl aflevering 1 van Netflix al 1 uur is. Dat laat al zien dat het weinig van alle gebeurtenissen zien. Maar heb hem al tijdje niet meer gezien en weinig van onthouden. Dus moet ik om de film echt kunnen vergelijken en mijn mening kunnen geven de film opnieuw kijken. Vind het niet erg om terug te kijken. Heb hem minimaal 3 keer gezien. De 1ste seizoen van de teken serie is ongeveer 7:40 uur lang. Dus als je een film van 2 uur maakt moeten ze al veel weglaten.

 

Is goed veel plezier met kijken.

Reputatie 6

Ik ga nu zeker ook de tekenfilm variant kijken! Goede herinneringen aan.

Reageer