Recentelijk heb ik de eerste aflevering van Disney Twisted Wonderland The Animation Episode Of Heartslabyul (een seizoen van 8 afleveringen gebaseerd op Alice In Wonderland en de Hartenkoningin) gezien op Disney+ en ik ben er erg tevreden over.
Al helemaal omdat ik al een halfjaar de game speel, de op de game gebaseerde manga's volg waarop de anime weer is gebaseerd, het sinds korte tijd cosplay met veel plezier en al 5 jaar lang echt een enorme fan ben.
Dit is dan ook de enige reden dat ik weer een Disney+ abonnement heb genomen.
Er is een Engelse nasynchronisatie maar als hardcore fan geef ik zelf de voorkeur aan het originele Japans (met Engelse ondertiteling) vanuit de originele game, want alle stemacteurs uit de originele game hervertolken hun rollen nogmaals wat een ontzettend slimme zet is.
Al met al is de Engelse versie ook best goed. Verder zitten er ook bekende nummers in, speciaal herzien door de componist voor de anime vanuit de originele game(muziek).
Met het uitkomen van de anime wereldwijd hoop ik dat het Disney Twisted Wonderland fandom zich verder uitbreidt (in de positieve zin, in plaats van de mensen die er niks van weten en het zomaar uit het niets af gaan kraken).
Daarnaast hoop ik over een aantal weken natuurlijk ook meer nieuwe Disney Twisted Wonderland cosplayers en/of fans tegen te komen op Heroes Dutch Comic Con en anders Heroes Made In Asia volgend jaar.
Ik kijk reikhalzend uit naar de volgende afleveringen en seizoenen en kan niet wachten om Che'nya (karakter gebaseerd op de Kolderkat en kleinzoon van de Kolderkat) weer te zien, maar dan in de anime.