Good Omens Seizoen 2 hele seizoen rauwe reactie (bevat géén spoilers)

  • 4 August 2023
  • 0 reacties
  • 20 × bekeken

Reputatie 7
Badge +11

!! Belangrijk !!

Dit topic bevat géén spoilers.

 

Nog niet zo heel lang geleden heb ik Good Omens Seizoen Twee volledig afgekeken, de laatste paar afleveringen na vier jaar te hebben moeten wachten op Seizoen Twee en sinds ik gedurende 2019 een Good Omens fan ben geworden toen Seizoen Een gebaseerd op het boek uitkwam als serie zijnde. 

Good Omens Seizoen Twee was een doldwaze achtbaan waarvan ik met volle teugen heb genoten.

Ik heb geboeid gekeken, met gestokte adem gekeken, gelachen…

Tot ik bij de laatste aflevering kwam. 😭

Ik werd er zó door overrompeld en door beetgepakt dat ik niet eens in huilen kon uitbarsten, maar ik voelde mijn hart in tweeën splijten als het ware en zat met open mond te kijken. De muziek in die aflevering hielp overigens ook niet mee.

Ik had er echt geen woorden voor ook omdat de serie en Neil Gaiman mij niet de tijd gunde het allemaal goed te verwerken, al helemaal die laatste aflevering niet. 

Om het kort samen te vatten; onderhand is het gehele Good Omens fandom dat al sinds 1990 bestaat, door het boek, keihard aan het "rouwen" over enkele personages (zeg specifiek niét wie precies) door de verfilming van het boek, met name door het seizoen nu dat voorbij het boek gaat.

Wat een finale en dan echt een die miljoenen Good Omens fans / Ineffable fans, aan het huilen weet te maken door ze regelrecht in het hart te raken. Niks "het tweede seizoen is teder, stil en romantisch", Neil Gaiman. 

Nee. Bikkelharde angst met wellicht een vleugje romantiek erover heen gegoten en humor, referenties om het mee te verbergen. 

Ondanks dit alles was het acteerwerk en schrijfwerk naar mijn mening erg goed.

Mocht je het nog niet hebben gekeken en van plan zijn te kijken, zorg dat je tissues bij de hand hebt!

 

Ik ben Seizoen 2 van Good Omens inmiddels weer volledig aan het herbekijken, binnenkort alweer voor de derde keer, in de hoop dat Seizoen 3 er op die manier komt (belachelijk dat Good Omens Seizoen Twee momenteel op plek 4 van de top 10 in Nederland staat) ondanks de stakingen van regisseurs, schrijvers, acteurs, etc. vanwege de groeiende onvrede onder die grote schare de laatste tijd naar bijvoorbeeld Hollywood toe. 

Daarnaast bekijk ik nu ook het achter de schermen materiaal van elke aflevering. 

Persoonlijk vind ik 6 afleveringen te weinig voor elk seizoen (3 in totaal hopelijk) maar het aantal van 6 afleveringen per seizoen heeft een reden.

Mocht Good Omens Seizoen 3 er niet komen, dan probeert Neil Gaiman er een boek van te maken heeft hij laten weten op Tumblr en ik zal dan een van de eersten zijn die daarvoor in de rij staat.

Wel jammer dat sommige dingen van Seizoen Twee al uit de doeken zijn gedaan door de creatieve blogsite Tumblr, ondanks alle waarschuwingen van Neil Gaiman en de cast om niet te spoileren, wat ik inmiddels "Spoilergeddon" noem. 

 

Mocht je nou Seizoen Twee hebben gezien van Good Omens en dingen met mij willen bespreken erover zoals theorieën, stuur mij dan een privébericht. Mag ook als iemand gewoon over Good Omens wil praten (de serie - adaptatie van het boek en alles voorbij de grenzen van het boek in het tweede seizoen, of het boek zelf).

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.