Film/serie tips?

  • 21 January 2024
  • 3 reacties
  • 52 × bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Wie o wie heeft er misschien nog goede kijk tips? Wij hebben bijna alles thuis, Netflix, HBO Max, Amazon Prime, Sky showtime. Wij hebben helaas geen videoland of Disney+. Maar misschien als jij dat wel hebt en je denk ‘Oh die moet je echt zien’  kunnen we het dan wel samen een keer kijken 😉. Ik vind trouwens bijna alles leuk, van triller/horror tot romantiek en van actie tot comedy. 


3 reacties

Reputatie 3
Badge +6

als je van crime fighting / actie houdt, raad ik zelf The equalizer serie aan, ik heb alleen geen idee of ie op 1 van de genoemde streaming diensten staat aangezien het van paramount+ is maar wel een aanrader :)

Reputatie 1
Badge +2

Hoi, 

Ik weet niet of het naar jouw smaak is, maar zelf vond ik the uncanny counter leuk. Het is een buitenlandse maar had wel een goed plot. Ook is de one piece serie een echte aanrader. Beide staan op netflix.

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Good Omens (Amazon Prime serie, momenteel 2 seizoenen) ; gaat over een demoon & een engel die beiden elkaar al kennen sinds het Hof Van Eden. Ze reizen door verschillende tijdperioden waarin ze elkaar telkens tegen het lijf lopen en koesteren hun tijd op aarde en de mensheid, steeds meer tot ze besluiten er allebei te gaan wonen; Crowley in een flat in New York, Aziraphale in een boekwinkel die eigenlijk nóóit boeken verkoopt. Al ze erachter komen dat de Antichrist is geboren en wat hun zijdes van plan zijn, zetten ze alles op alles om de wereld, die langzaam ten onder gaat, te redden en Armageddon te stoppen. 

Dit is een beschrijving in grote lijnen van seizoen een. De serie is humoristisch, bovennatuurlijk, heeft horror en bevat satire, enige grof taalgebruik. Er is ook een boek van wat sinds 1990 al ontzettend populair is.

 

Lucifer (Netflix, alle seizoenen) ; gaat over een gevallen aardsengel die uiteindelijk een club runt en in aanraking komt met de politie, die hem verdenkt van moord op zijn vriendin, een hollywoodster.

Het bevat bovenatuurlijke thema's, redelijk veel horror, humor, grof taalgebruik, bloed/gore, crime, actie.

 

The Sandman (Netflix; een seizoen momenteel, gebaseerd op de graphic novels van Neil Gaiman die ook achter de schermen bij de serie zit) ; gaat over de personificatie van dromen en slaap, Morpheus/Dream, die er ook over heerst. Erg gave serie. Het bevat actie, bovennatuurlijke thema's, horror, lichamelijke horror, gore/bloed, tijdreizen, doorwandelen, een raaf, Griekse mythologie, enige romantiek, magie.

 

Outlander (Netflix, ik dacht 5 seizoenen, Diana Gabaldon) : dit gaat over een oorlogsverpleegster genaamd Claire die op vakantie is met haar man kort na de oorlog in Schotland. Er heerst veel bijgeloof wanneer Claire & Frank er zijn. Claire en Frank zien op een nacht een geest; een man in Schotse klederdracht. Frank is op dat moment buiten maar hij verdwijnt wanneer hij hem aan wil spreken. Even later sluipen ze naar een steencirkel en bekijken stiekem een ritueel. Kort daarna raakt Frank Claire kwijt, niet wetende dat ze in de 17e, 18e eeuw is belandt.

De serie bevat veel romantiek, tijdreizen, actie, geweld, zwaardgevechten etc., je zou kunnen zeggen thrillerachtig en een veranderde wereld om Claire heen waar ze mee moet om leren gaan om in die tijdperiode te overleven. 

Er zijn ook boeken van, van Diana Gabaldon en deze serie is een van de redenen waarom ik graag een keer naar Schotland wil, waar het is gefilmd. De serie bevat echt prachtige locaties. 

 

The Chilling Adventures Of Sabrina (Netflix serie, gebaseerd op de gelijknamige graphic novels) : dit gaat over een tiener heks die telkens een balans moet zien te vinden tussen haar ware tienerheks zelf en biologische afkomst en het feit dat ze zich moet gedragen als een normale tiener die geen magie hoort te bezitten. Ze heeft twee tantes, Hilda & Zelda, die ook heks zijn en haar hebben opgevoed en een neef Ambrose die aan het studeren is voor tovenaar. Ondertussen moeten ze sinds Sabrina's 16e verjaardag, allerlei kwade duistere krachten tegenhouden die het op Sabrina's vrienden en haar hebben gemunt. Ze heeft ook een metgezel; Salem, een zwarte kat, maar niet zomaar een. In oudere versies is Salem (Saberhagen) een tovenaar die vastgehouden wordt in een zwarte kat.

 

Castevania & Castlevania Nocturne (beide series zijn op Netflix, het is een animeserie); gaat over vampiers, Dracula, monsterjagers en demonen.

Er zit vrij veel horror in, gore/bloed, bovennatuurlijke thema's, droge humor, actie, geweld, grof taalgebruik. 

 

Delicious in Dungeon (Netflix animeserie, per week komt er een nieuwe aflevering uit): gaat over een groep avonturiers die hun metgezel moeten redden. Daarnaast moeten ze ook zien te overleven in de kerkers. Gedurende dit alles doden ze monsters die ze vervolgens koken en in een gerecht stoppen. 

Het bevat véél inspiratie vanuit het Dungeons & Dragons spel wat ik bijvoorbeeld speel met een aantal Join Us Community leden, humor, actie, gekookt eten. Je hebt er ook manga van, waarop de serie is gebaseerd. 

Reageer