Disney+ Percy Jackson & The Olympians van Rick Riordan

  • 22 December 2023
  • 2 reacties
  • 32 × bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Als fan van Rick Riordan's Percy Jackson & The Olympians, of eerlijk gezegd, Percy Jackson & De Bliksemdief en Percy Jackson & De Zee Der Monsters die ik jaren geleden heb gelezen, keek ik al reikhalzend uit naar de serieverfilming gebaseerd op de boeken die sinds kort op Disney+ staat.

 

Zelf heb ik ook beide films gezien en hoewel Logan Lerman een redelijke Percy was, was hij niet perfect. Terugkijkend én kijkend naar de boeken vond ik hem ietwat te oud voor de rol.

 

Tot dusver (heb het meeste van aflevering één gezien, volledig in het Engels, dus ook de ondertiteling) vind ik de nieuwe Percy Jackson serie vrij gaaf én accuraat aan de boeken en hoewel sommigen het niet eens zijn met de casting, denk ik dat dit de beste en meest accurate versie is van Percy Jackson die je maar kunt hebben. 

De serie heeft mij ook zover gekregen dat ik de boeken opnieuw wil oppakken. Wie weet in het originele Engels in plaats van een Nederlandse vertaling én een hardcover editie. 

 

Lijkt er ook op dat ik de interesse van mijn jingere broer heb gewekt voor de serie, ook omdat hij ooit mijn Percy Jackson & De Bliksemdief paperback heeft geleend waarschijnlijk en niet bepaald heeft beschermd tegen de regen toen hij het leende van mij.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Ahh ik ga deze ook kijken, ik vindt de films zo gaaf. Ik ga wel even wachten totdat die er helemaal opstaat. 

Reputatie 7
Badge +11

Ahh ik ga deze ook kijken, ik vindt de films zo gaaf. Ik ga wel even wachten totdat die er helemaal opstaat. 

Strak plan, ik ga de serie waarschijnlijk gewoon per aflevering kijken elke woensdag. 

Heb gisteren ook gezien dat er eind januari volgend jaar een Percy Jackson & The Olympians; The Lightning Thief Deluxe Collector's hardcover editie komt van het eerste boek waarop de serie dus deels is gebaseerd dus heb die vanochtend vroeg vóór werk nog even héél snel voorbesteld. Had 'm al in het Nederlands maar die versie is hartstikke oud en vernaggeld door de regen toen mijn jongere broer 'm ooit wilde lenen.

Hij komt in een slipcase, boek zelf is zeeblauw met de bekende drietand die ook in de titel terug te vinden is, paars gesprayde pagina's met een bliksemschicht, gouden titel, een gouden leeslint en nog meer extra's. Heb er 33 euro voor neergeteld maar denk wel dat het het waard was. 

Oftewel ik ga die reeks weer weer helemaal opnieuw oppakken!

Alleen dan in de originele taal, Engels, in plaats van een vertaling. 

Reageer