De TV serie "Versailles", gebaseerd op het leven van de Zonnekoning

  • 20 February 2024
  • 2 reacties
  • 38 × bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Sinds ik Vampyria van de Victor Dixen lees (ben nu verder aan het gaan in deel 1 "Hof Van Schaduw" die ik inmiddels aan het verslinden ben. Deel 2 "Hof Van Wonderen" ligt al klaar en ik kijk reikhalzend uit naar deel 3 "Hof Van Stormen" om van het originele Frans naar het Nederlands te worden vertaald) Door de boeken raak ik stééds meer gefascineerd naar het paleis van Versailles toe, waar het eerste deel in de reeks zich voornamelijk afspeelt. Ik heb er ook het een en ander over gehoord gedurende mijn geschiedenislessen bijna twee jaar terug.

 

Maar goed, dit topic gaat over "Versailles", een serie uit 2015 tot aan 2017 gebaseerd op de Zonnekoning, die overigens ook een personage is in Vampyria, maar dan de Schaduwkoning wordt genoemd en een transmutatie door chemie heeft ondergaan om een vampierkoning te worden. In de boeken wordt hij omschreven als majestueus, maar is het gemaskerde gezicht wat de sterfelijke mensen aankijkt vanaf hun openhaard of de muur angstaanjagend. Dit masker staat overigens ook op de cover van het eerste deel van Vampyria. 

 

Ik kwam de serie "Versailles" tegen op YouTube toen ik gewoon aan het scrollen was. Dus ik gelijk Googelen waar ik het kon vinden. Dit bleek moeilijk te vinden, maar uiteindelijk heb ik gekeken op Amazon Prime waar het schijnbaar ook stond. Ik wist niet hoe snel ik alle seizoenen op mijn lijst moest zetten. 

 

Ik zit nu in de eerste aflevering, waarin hij van het jachthuis van zijn vader het Paleis van Versailles creëert en dat op een plek dat voornamelijk bestaat uit een door muggen geteisterd moerasgebied. 

 

Dit is denk ik de derde historische serie die ik kijk. Zo heb ik al een serie gekeken gebaseerd op Leonardo Da Vinci's leven genaamd "Da Vinci's Demons". Momenteel kijk ik ook "Het Verhaal Van Nederland; Oranje - Nassau" en Outlander en Good Omens laten zich ook enigszins inspireren door gebeurtenissen in de geschiedenis 

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

2 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Ik heb deze serie gekeken. Ik vond hem wel vrij sterk! 

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb deze serie gekeken. Ik vond hem wel vrij sterk! 

Ik ben momenteel al bij aflevering 4 van seizoen één. Kijk het samen met mijn moeder. Tot nu toe vind ik het ook een vrij sterke serie. Daarnaast vind ik de locaties en kostuums ook prachtig.