“He's smart. He's lovable. He's Dexter Morgan, America's favorite serial killer, who spends his days solving crimes and his nights committing them.”
Laatst had ik een zware schooldag, waarin ik veel opdrachten en leesstof voor thuis kreeg. Het paste wel, ik had genoeg tijd, maar de dag zelf was erg taai. Toen ik naar huis ging met een hoofd vol verplichtingen, herinnerde ik me dat ik nog even wilde ontspannen. Ik kijk op het moment Dexter, een spannende serie die draait om een forensisch bloedspatanalist bij de politie in Miami. Wat de mensen om hem heen niet weten, is dat hij een dubbelleven leidt: ’s nachts is hij een seriemoordenaar die zijn drang om te doden stuurt door zich aan een strikte morele code te houden. Hij richt zich eigenlijk alleen op echte criminelen en moordenaars die aan de politie kunnen ontsnappen, een soort anti-hero dus.
Ik ben nu bijna bij seizoen 7 van de 8 en ik vind het heerlijk om mijn drukke dag af te ronden met een goede serie of film. Hebben jullie ook zo’n go-to serie na een lange dag?