De eerste paar afleveringen van Good Omens Seizoen Twee (bevat géén spoilers)

  • 28 July 2023
  • 0 reacties
  • 17 × bekeken

Reputatie 7
Badge +11

!! Belangrijk !!

Dit topic bevat géén spoilers voor Good Omens Seizoen Twee die vandaag is verschenen, mocht je van plan zijn het te gaan kijken. Ik ben namelijk niet het type persoon dat leuk gaat lopen spoileren waarmee ik het kijkplezier van anderen wellicht verpest.

 

Hoewel ik nu de longen uit mijn lijf hoest door de zoveelste zomerverkoudheid (hopelijk ben ik snel weer beter, ben dit soort verkoudheidsmomenten spuugzat) heb ik vandaag de eerste drie afleveringen van Good Omens Seizoen Twee gekeken, wat voorbij de grenzen van het boek gaat wat ik nog altijd aan het lezen ben. 

Het is naar mijn persoonlijke mening zo goed, mooi en gaaf. Wel jammer dat Tumblr, wat ik nu echt probeer te vermijden voor een maand of iets tot ik het hele tweede seizoen heb gekeken, bomvol staat met spoilers sinds de release en dat ondanks de vele waarschuwingen van Neil Gaiman om niet te spoileren.

Daarnaast ook jammer dat mijn pa gelijk is van "dat is genoeg voor vandaag, morgen weer een dag. Je hoeft het niet in één keer helemaal uit te kijken." wat juist mijn doel is de eerste paar weken na de release van vandaag. Dat en ik heb hier vier jaar op moeten wachten. Mede wegens de geweldige pandemie... 😔 Kan ik het helpen dat ik mijn favoriete bovennatuurlijke fictieve personages zo graag weer vertolkt wil zien worden op TV door Micheal Sheen & David Tennant?

Maar ja helaas heb ik zelf geen Prime en deel ik deze met mijn pa en mijn broertje. De TV beneden is ook écht de beste TV om het op te kijken terwijl ik op de bank met zoete popcorn op schoot zit en limonade of frisdrank. 

Na een aantal keer seizoen twee te hebben gekeken in de komende resterende weken van mijn zomervakantie (wat véél te snel gaat) ga ik zeker seizoen een en seizoen twee van Good Omens volledig kijken.

Hopelijk komt er een seizoen drie want dit is een vrij sterke verfilming vind ik, van een boek dat geliefd is sinds 1990, moet je nagaan. 🤯

Ik heb de Witcher Seizoen Drie Volume Twee ook gekeken maar vond Good Omens Seizoen Twee tot nu toe net even wat beter uit de verf komen. Waarom?

Omdat één van de schrijvers achter het boek en dus ook het helaas ongeschreven vervolg nauw betrokken is bij de productie en ze niet hun acteurs uit onvrede laten vertrekken om vervolgens weer te recasten… 

Zonder Good Omens zou de Supernatural Crowley er trouwens ook niet geweest zijn want dat personage liet zich letterlijk inspireren door de Good Omens Crowley. Als je de twee naast elkaar zou zetten zou je bijna geen verschil zien; al draagt de 'originele' Crowley een zonnebril en die uit Supernatural totaal niet, rijden ze beiden in totaal verschillende merken auto's en is de ene Crowley, die uit Good Omens, langer dan die uit Supernatural. Haar is ook anders qua kleur en stijl. 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.