Het Join Us Crea-Club Zentangle Topic

  • 28 May 2022
  • 6 reacties
  • 111 × bekeken

Goedemiddag allemaal,

Hebben jullie het event al gezien? Op zaterdag 11 juni gaan we met de crea-club (voorheen kunstclub) aan de Zentangle. Vanaf 19:00uur starten we op Discord dus zorg dat je in de server zit! Je kunt je opgeven voor dit event door op deze link te klikken. 

Wat is Zentangle?
Ik kende het ook nog niet, maar tijdens een bijeenkomst waarin we gingen sparren over wat we wilden gaan doen in de crea-club kwam dit naar voren. Zentangle is eigenlijk het tekenen van patronen in een voorwerp. Dus stel je voor: Je hebt een bloem getekend (niet ingekleurd) en in die bloem kun je op elk blaadje een ander patroon tekenen, in het eerste blad teken je rondjes, in het tweede blad sterretjes, in het derde blad driehoekjes. Dit alles bij elkaar dát is Zentangle. 

In de naam Zentangle kun je twee woorden lezen: Zen & Tangle. 
Zen staat voor het rustgevende; door patronen te tekenen kom je in een soort '’flow'’ waarin je je hoofd leegmaakt en je dus uiteindelijk helemaal '’zen'’ bent!

Tangle staat voor alle patronen (dus de gehele tekening) bij elkaar. Het lijkt misschien heel druk, of in de knoop (het Engelse woord voor in de knoop is tangle). 


Wat heb je er voor nodig?
Het enige wat je nodig hebt is papier en pen/potlood. That's it! Om met het event mee te kunnen doen heb je ook nog een Discord account nodig.

 

Durven jullie om een poging te wagen tot Zentangle? Deel je creaties hieronder! (ook als je niet mee doet met het event mag je uiteraard je Zentangles hier delen!)


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

6 reacties

Hierbij wat voorbeelden voor Zentangle (via Pixabay)
 

 

Reputatie 2
Badge

Wat een leuk idee! Ik ga kijken of ik mee kan doen 😊

Reputatie 4
Badge +5

@Rochella 

Je hebt het artikel echt leuk uitgewerkt! Lekker met veel enthousiasme.

Ik zal ook voor het idee mezelf even opgeven.

 

Reputatie 3
Badge +6

Had graag meegedaan, maar 11 juni lukt mij helaas niet. Word dit gedaan in de algemene discord van join us?

 

@Lara jammer, misschien de volgende keer? We gaan proberen om om de twee weken zoiets te plannen. Het is wel eigenlijk altijd op zaterdagavond, weet niet of dat uitmaakt voor jou?

En inderdaad in Discord wordt er dan een channel open gezet voor dit evenement, die kan je inderdaad zien in de algemene Discord van Join Us 😊!

Reputatie 3
Badge +6

Bedankt voor je reactie! Normaal gesproken kan ik wel op de zaterdagavond, dus dat komt goed. Ik houd het in de gaten.