Skip to main content

Eenzaam

ijskoffie
Forum|alt.badge.img

Hi allemaal,

Ik ben 27 jaar en heb helaas geen vrienden. Daardoor voel ik mij vaak best eenzaam. Zijn er meerdere mensen die dit herkennen? Ik schaam mij hiervoor.

Liefs

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

7 reacties

Sharon
Forum|alt.badge.img+7
  • Guru
  • 122 reacties
  • 4 juli 2022

Hoi hoi 

Allereerst welkom op de community! Sowieso wil ik je vertellen dat het totaal niet nodig is om je te schamen. Er zijn een hele hoop mensen die zich helaas zo voelen, en ik denk dat je op de goede plek bent. 

sowieso zijn er hier op de community een hele hoop mogelijkheden om met mensen in contact te komen zoals het praat café, film avond, spelletjes avond maar ook is er heel veel activiteit in de groepen. Dit vind je allemaal boven aan in de menubalk bij groepen en events. 

Join us organiseert ook groepen, dit is dan online. Misschien is dat ook wel een optie voor je. Je komt dan in een groep met 8 mensen van dezelfde leeftijdscategorie, een begeleider en een ervarings vrijwilliger. En gaat samen leuke dingen doen, dingen bespreken en vooral contact leggen met nieuwe mensen! 

mocht je hier interesse in hebben of meer over willen weten mag je me altijd een privé berichtje sturen. Je mag sowieso altijd een berichtje sturen als je wilt. 

Hopelijk heb je hier wat aan, en veel plezier op de community! 

groetjes 

Sharon 

ijskoffie
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Socializer
  • 3 reacties
  • 4 juli 2022
Sharon schreef:

Hoi hoi 

Allereerst welkom op de community! Sowieso wil ik je vertellen dat het totaal niet nodig is om je te schamen. Er zijn een hele hoop mensen die zich helaas zo voelen, en ik denk dat je op de goede plek bent. 

sowieso zijn er hier op de community een hele hoop mogelijkheden om met mensen in contact te komen zoals het praat café, film avond, spelletjes avond maar ook is er heel veel activiteit in de groepen. Dit vind je allemaal boven aan in de menubalk bij groepen en events. 

Join us organiseert ook groepen, dit is dan online. Misschien is dat ook wel een optie voor je. Je komt dan in een groep met 8 mensen van dezelfde leeftijdscategorie, een begeleider en een ervarings vrijwilliger. En gaat samen leuke dingen doen, dingen bespreken en vooral contact leggen met nieuwe mensen! 

mocht je hier interesse in hebben of meer over willen weten mag je me altijd een privé berichtje sturen. Je mag sowieso altijd een berichtje sturen als je wilt. 

Hopelijk heb je hier wat aan, en veel plezier op de community! 

groetjes 

Sharon 

Dankjewel voor je berichtje. Ik zal de website even uitvogelen :) 

Koolvis
Forum|alt.badge.img+9
  • 225 reacties
  • 4 juli 2022

Hoi Ijskoffie, Welkom! Je bent op de goede plek hier, de meeste mensen op dit forum zullen het gevoel van eenzaamheid wel kennen. Het is helemaal niks om je voor te schamen, hoor. Heb je een idee hoe het komt dat je geen vrienden hebt?

Als je je hebt aangemeld om hier mensen te ontmoeten is het handig om iets meer over jezelf te vertellen. Of wilde je gewoon even je ei kwijt?

ijskoffie
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Socializer
  • 3 reacties
  • 4 juli 2022
Koolvis schreef:

Hoi Ijskoffie, Welkom! Je bent op de goede plek hier, de meeste mensen op dit forum zullen het gevoel van eenzaamheid wel kennen. Het is helemaal niks om je voor te schamen, hoor. Heb je een idee hoe het komt dat je geen vrienden hebt?

Als je je hebt aangemeld om hier mensen te ontmoeten is het handig om iets meer over jezelf te vertellen. Of wilde je gewoon even je ei kwijt?

Hoi Koolvis, bedankt voor je berichtje.

Hier even kort de situatie.

Sinds mijn 17e ben ik samen met mijn (nu inmiddels) man. Ons leven is een beetje gek gelopen, maar op mijn 18e ben ik bevallen van onze oudste zoon. We waren nog jong en hebben zelf alles geregeld; klein huurhuisje, kleertjes voor de baby etc. zonder hulp van familie. Dit waren wel zware tijden met veel tegenslagen. Eigenlijk hebben we jaren op overleefstand geleefd en zijn onze vriendschappen verwaterd. Sinds een jaar of twee hebben we ons leven redelijk op orde, en een gezellig huisje waar we inmiddels wonen met 2 kinderen. Nu er meer rust is in onze hoofd, merken we opeens veel gemis namelijk dat we alleen elkaar hebben. Mijn familie woont een uurtje rijden met de auto hier vandaan, dus die zie ik weinig. Collega’s heb ik leuk contact mee, maar alleen op de werkvloer. Omdat het een lange tijd geleden is dat ik veel sociale contacten had, vindt ik het lastig weer nieuwe mensen te leren kennen/aan te spreken. Ik ben namelijk ook een klein beetje onzeker geworden en bedenk allerlei scenario’s waarom mensen mij niet leuk zouden vinden. Ook ben ik bang dat het lastig is om vriendschappen te sluiten omdat ik twee kinderen heb. Mijn dagelijks leven bestaat alleen uit werken, zorgen voor de kids en meer niet. Ik heb soms wel dat ik het mis om wat leuks te doen met iemand anders of mijn gevoelens mee te delen of samen lol te maken.

Liefs

Relia
Forum|alt.badge.img+7
  • Hero
  • 59 reacties
  • 6 juli 2022

Ik herken me hier heel erg in.

Ik heb ook geen vrienden, msar sinds ik aan join us online heb mee gedaan heb ik wel geleerd dat het niets is om me voor te schamen.

K zou graag in contact komen. Misschien dat we voor elkaar iets kunnen betekenen 

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+11

Ik herken mij hier zeer zeker in, ijskoffie, ook weet ik heel goed de reden(en) achter het feit dat ik mij erg eenzaam voel. Ook ik schaam mij hiervoor / ben er onzeker door terwijl ik mij er eigenlijk niet voor hoef te schamen.

Ben daarom erg blij dat JoinUs er is, omdat het mij heeft doen inzien dat het niets is om je voor te schamen. Ik ben dit langzaam aan het accepteren.

Forum|alt.badge.img
  • Socializer
  • 2 reacties
  • 23 juli 2022

Ik herken me hier ook in hoor.

je hoeft je niet te schamen! Meerdere mensen hebben er last van.

als je graag je verhaal verder kwijt wilt stuur me een berichtje.

x

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen