Skip to main content

ieder mens mag er zijn

• 14 december 2024
  • 3 reacties
  • 149 × bekeken

Daanchocola
Forum|alt.badge.img+6

Ik merk dat ik mezelf vaak vergelijk met andere die beter meekomen in de maatschappij. Ik loop zelf niet exact volgens het boekje en soms schaam ik me er ook wel voor. Waar gemiddelde tieners uit kunnen gaan en zelf dingen kunnen plannen als ze dat willen,kan ik dat nu (nog) niet. 1 van die dingen die ik voor nu heb moeten laten varen is een schooldiploma. Ik merk dat het me best raakt dat ik moet accepteren dat voor de komende tijd een diploma halen voor wat ik wil niet mogelijk is. Wat ik nu wel meer kan denken is het volgende. Alles gebeurt met een reden voor mij. Omdat ik slecht ging op school net zoals mijn basisschool vriendinnetje zijn we nu heel zwart wit weer bij elkaar. Net zoals dat ik nu aankomende week een gesprek heb met een fotograaf voor een foto-opdracht die ze doet met jongeren die thuiszitten en uitgevallen zijn van school. Ik heb door meerdere mensen die ik sprak (ook in deze comunity) geleerd dat ieder mens een mens is met een eigen gebruiksaanwijzing en een eigen blik op deze wereld. Ik wil dat op deze manier ook graag proberen door te geven aan de mensen hier die het nog niet zo makkelijk kunnen zien. Ik heb door verschillende mensen ook een nieuwe mening gevormt over hoe ik mensen wil zien. Mijn nieuwe zin is nu: ik mag voorkeuren hebben,maar geen eisen. Ik wil mensen een eerlijke kans kunnen geven op basis van innerlijk/gedrag en niet meteen oordelen op basis van uiterlijk of geslacht. Er was laatst een topic met wat zijn jou goede voornemens en gaf toen paar dingen aan. Nu denk ik voor dit doel me volledig te willen inzetten.

Bij deze ook een bedankje naar join us zelf. Door jullie heb ik mezelf en de maatschappij meer kunnen ontdekken ondanks dat ik niet alles kan in het gemiddelde boekje!

Jullie zijn toppers en hou het vooral zo vol😊

3 reacties

Affie
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 79 reacties
  • 17 december 2024

Hi ​@Daanchocola ,

Wat fijn dat je voor jezelf tot deze nieuwe inzichten bent gekomen. Dat moet vast erg fijn zijn geweest! Jezelf vergelijken met andere is iets wat bijna iedereen doet en helaas is het ook erg moeilijk om daar vanaf te komen. Ik merk bijvoorbeeld bij mezelf dat ik dat onbewust toch best vaak doe. Het is inderdaad belangrijk om daarin te accepteren wie jij bent en dat we allemaal anders en bijzonder zijn van elkaar. We hebben vaak allemaal onze eigen struggles alleen is het verschil dat je het bij de een wel ziet en bij de ander niet. Voor mezelf helpt het meestal om daaraan te denken.

Ik vind het in ieder geval super knap dat jij zo'n positieve mindset hebt weten te creëeren en ook duidelijke doelen voor jezelf hebt op kunnen stellen. Dat is namelijk niet zo makkelijk als het lijkt.

Super fijn ook om te horen dat Join Us hier een grote rol in heeft gespeeld!

Heel erg leuk om te lezen😊

Søren
Forum|alt.badge.img+3
  • Enthusiast
  • 6 reacties
  • 24 januari 2025

Hoi ​@Daanchocola,

Ik merk bij mijzelf ook dat ik best vaak mensen beoordeel op uiterlijk,

maar ik heb meer het gevoel dat dit bij mij komt door dat er zo veel mensen zijn die mij beoordeeld hebben op zo een rare en nare manier,

Dus ieder keer als ik dan bijvoorbeeld iemand zie die op die mensen lijkt denk ik gouw gadverdamme weg wezen.

Maar ja het zegt natuurlijk niks over hun ik vindt het zelf een erg moeilijke stap,

Maar hé you live you learn 

Ik vindt het een mooi doel!

Lexepex
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 14 reacties
  • 12 februari 2025

Hey ​@Daanchocola,

Wat knap dat je zo’n positieve draai aan de situatie geeft!

Het niet behalen van je diploma is ontzettend lastig, maar alles gebeurt volgens een reden. Ik ben 2x gezakt voor mijn bromfietsexamen door de zenuwen en kreeg van iedereen om me heen te horen dat ik niks kon. Toch zijn het de inzichten die ik in de tussentijd op heb gedaan heel waardevol, wat voor jou ook het geval is. Je stelt je open voor nieuwe perspectieven, iets wat erg moeilijk is en je trots op mag zijn.

Ga zo door!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen