Ik merk dat ik mezelf vaak vergelijk met andere die beter meekomen in de maatschappij. Ik loop zelf niet exact volgens het boekje en soms schaam ik me er ook wel voor. Waar gemiddelde tieners uit kunnen gaan en zelf dingen kunnen plannen als ze dat willen,kan ik dat nu (nog) niet. 1 van die dingen die ik voor nu heb moeten laten varen is een schooldiploma. Ik merk dat het me best raakt dat ik moet accepteren dat voor de komende tijd een diploma halen voor wat ik wil niet mogelijk is. Wat ik nu wel meer kan denken is het volgende. Alles gebeurt met een reden voor mij. Omdat ik slecht ging op school net zoals mijn basisschool vriendinnetje zijn we nu heel zwart wit weer bij elkaar. Net zoals dat ik nu aankomende week een gesprek heb met een fotograaf voor een foto-opdracht die ze doet met jongeren die thuiszitten en uitgevallen zijn van school. Ik heb door meerdere mensen die ik sprak (ook in deze comunity) geleerd dat ieder mens een mens is met een eigen gebruiksaanwijzing en een eigen blik op deze wereld. Ik wil dat op deze manier ook graag proberen door te geven aan de mensen hier die het nog niet zo makkelijk kunnen zien. Ik heb door verschillende mensen ook een nieuwe mening gevormt over hoe ik mensen wil zien. Mijn nieuwe zin is nu: ik mag voorkeuren hebben,maar geen eisen. Ik wil mensen een eerlijke kans kunnen geven op basis van innerlijk/gedrag en niet meteen oordelen op basis van uiterlijk of geslacht. Er was laatst een topic met wat zijn jou goede voornemens en gaf toen paar dingen aan. Nu denk ik voor dit doel me volledig te willen inzetten.
Bij deze ook een bedankje naar join us zelf. Door jullie heb ik mezelf en de maatschappij meer kunnen ontdekken ondanks dat ik niet alles kan in het gemiddelde boekje!
Jullie zijn toppers en hou het vooral zo vol😊