Skip to main content

sociale angst

• 6 december 2024
  • 2 reacties
  • 102 × bekeken

Forum|alt.badge.img+2
  • Socializer
  • 2 reacties

hallo iedereen,

ik doe een hele leuke opleiding maar ik zit met een dingetje ik durf wel met klasgenoten te praten maar niet met mensen van de andere opleiding. Dit zit mij vooral dwars omdat ik Iemand Van de andere opleiding leuk vind laten we hem voor het gemak even Tosti noemen hij is heel lief en heel aardig maar door mijn sociale angst durf ik tegen Tosti helemaal niet te praten zijn er tips die jullie mij kunnen geven zodat ik er beter mee om kan kan gaan en ook met andere mensen durf te praten?

groetjes Suze

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

2 reacties

Morze72
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 23 reacties
  • 6 december 2024

Hey hey suze,

een tip voor sociale angst is denk ik om bijvoorbeeld te gaan praten met andere mensen (dan misschien niet meteen tosti) die je ook wel aardig lijken, kan een jongen of een meisje zijn. vaak zijn er als je naast iemand staat of naast een gesprek wel momenten wanneer je in kan haken, als het bijvoorbeeld gaat over toy story ofzo en je loopt langs kan je altijd proberen te zeggen hey wat leuk ik vind toy story ook een leuke film. 

vaak voel je wel aan of ze willen dat je mee praat en dat zie je aan de houding waarop ze staan bijvoorbeeld. non verbale communicatie is erg belangrijk.

ten minste ik voel het wel aan ik heb er nooit echt last van gehad dus ik ben niet de beste in tips hiermee denk ik… 

ik ga altijd op mijn gevoel af, als het goed voelt om mee te praten in een gesprek doe ik het hahaha.

Groetjes Lucas! :)

Nick1307
Forum|alt.badge.img+5
  • Supercharger
  • 13 reacties
  • 15 december 2024

Mijn advies voor je sociale angst focus op het hebben van een doel in je hoofd.

Als je met die persoon Tosti wilt hebben als vriend focus dat als doel.

Deels als het niet lukt door wat je tegenhoud schrijf dat op hoe je er tegenop kan gaan.

Als het gaat om lichamelijke angst zijn er tips hoe je lichaamstaal makkelijk onder controle kan houden met sociale angst, en als het negatieve gedachtes zijn praat met jezelf in je hoofd dat je het accepteert of voor een oplossing zelf erop

(Algemeen buiten)

om zoiets meer te begrijpen kan misschien ook een huisarts helpen voor jou om beter met je sociale angst om te gaan.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen