Skip to main content

Zeebaars 24 omgeving Zeeland

Zeebaars
Forum|alt.badge.img+2

Hoi allemaal.

Ik ben dus zeebaars 24 jaar oud en woonachtig in zeeland. Ik ben werkzaam als kapitein op de noordzee visserij. Ik ben dus visserman van beroep.

In mijn vrije tijd gooi ik graag nog eens een hengeltje uit op het zoete water, speel een game op m'n pc of xbox of zoals vooral de laatste tijd heelveel gebeurt klussen aan m'n eigen (woon)boot waarmee ik met mooi weer ook op het water te vinden ben.

Waarom ik mezelf hier heb aangemeld?

Net voor de corona ging helaas m'n relatie over en daarbij raakte ik eigenlijk vrijwel meteen alle vrienden kwijt. Nu is het in corona tijd niet zo makkelijk om nieuwe mensen te leren kennen en met mijn beroep al helemaal niet, vandaar dat ik hier maar eens een poging waag.

Verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet vertellen/opschrijven.

Groetjes zeebaars

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

• 18 januari 2022

Hey Zeebaars,

Wat vervelend hè? De coronatijd. Ik denk dat veel mensen zich wel in jouw verhaal herkennen wat betreft corona en nieuwe mensen leren kennen. Ik hoop dat je hier veel nieuwe mensen ontmoet die dezelfde interesses delen als jij. :blush:

Wow maar wat gaaf, visserman van beroep. :fish: Dat hoor ik niet zo vaak! Hoe lang ben je al visserman? En eet je zelf ook graag (zelfgevangen) vis? 

Rochella

Hey Zeebaars!

Welkom, leuk dat je je voorstelt! :blush: Leuk om iemand te treffen die ook in het nautische werkt!  (Ik werk als brug/sluis operator in het mooie brabant we hebben niks met de zee te maken haha, tamme kanalen bij ons :wink: )

Wat voor games speel je graag? Hier op de community zijn genoeg andere gamers te vinden :) Zelf speel ik ook graag op de pc; van alles en nog wat maar vooral veel survival of farm games haha. (Stardew Valley, mooiste spelletje ooit! Hahahaha) En ook veel Phasmophobia de laatste tijd. 

Wat cool dat je een eigen (woon)boot hebt! Heb je ooit plannen om daarmee rond te gaan trekken?

Zeebaars
Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • 18 januari 2022
Rochella schreef:

Hey Zeebaars!

Welkom, leuk dat je je voorstelt! :blush: Leuk om iemand te treffen die ook in het nautische werkt!  (Ik werk als brug/sluis operator in het mooie brabant we hebben niks met de zee te maken haha, tamme kanalen bij ons :wink: )

Wat voor games speel je graag? Hier op de community zijn genoeg andere gamers te vinden :) Zelf speel ik ook graag op de pc; van alles en nog wat maar vooral veel survival of farm games haha. (Stardew Valley, mooiste spelletje ooit! Hahahaha) En ook veel Phasmophobia de laatste tijd. 

Wat cool dat je een eigen (woon)boot hebt! Heb je ooit plannen om daarmee rond te gaan trekken?

Hey rochella

Bedankt voor je berichtje. Brug en sluiswachters zijn uiteraard ook nodig anders komen we nergens. Weer eens wat anders dan de meeste beroepen. Ben ik toch niet de enigste in de nautische sector hier.

Ik speel vooral 'klik' spelletjes of (farming)simulator games. Vooral veel met handel drijven en dorpen bouwen. Ik heb ook wel call of duty en dat soort spellen gespeeld maar daar ben ik te snel voor afgeleid.

Die woonboot dat is eigenlijk een ruim jacht. Zo 1 waarje er op je werk in de zomer waarschijnlijk duizenden van ziet stuntelen :p

Ik heb de boot nog maar een jaar maar de bedoeling is wel om ermee op vakantie te gaan en Nederland vanaf het water te ontdekken.

Groetjes Zeebaars

Zeebaars
Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • 18 januari 2022
Anou schreef:

Hey Zeebaars,

Wat vervelend hè? De coronatijd. Ik denk dat veel mensen zich wel in jouw verhaal herkennen wat betreft corona en nieuwe mensen leren kennen. Ik hoop dat je hier veel nieuwe mensen ontmoet die dezelfde interesses delen als jij. :blush:

Wow maar wat gaaf, visserman van beroep. :fish: Dat hoor ik niet zo vaak! Hoe lang ben je al visserman? En eet je zelf ook graag (zelfgevangen) vis? 

Hey anou

Bedankt voor je berichtje.

Dat het vervelend is is langzamerhand wel zacht uitgedrukt het word uitzichtloos vandaar dat ik na 2 jaar zelf aanmodderen dit toch maar eens probeer.

Ik ga al vanaf mijn 9e jaar elke vakantie mee en vanaf mijn 17e fulltime dus gewoon als bemanningslid. Het zit ook in de familie vandaar dat ik er al vroeg bij was.

Ik ben dol op vis alleen vis eten doe ik niet zo heel vaak. Het geeft zo een bende in keuken en meestal heb ik de puf er niet voor in het weekend. Maar garnalen eet ik wel heel veel die worden op zee al gekookt dus kunnen gelijk worden gegeten.

Groetjes zeebaars

Rochella

@Zeebaars 

Haha dat is zeker waar! 

Ooh, ja houd maar op.. ik denk dat je dat in Zeeland ook wel vaak ziet gebeuren… dat gestuntel met die boten. Je kunt daar wel echt lekker varen! Je weet wat ze zeggen he over een boot hebben… '’koop een boot.. werk je….'’ haha nee leuk joh!  Dat je daar nog tijd/zin voor hebt zo naast je werk! 

Ooh ja, een beetje van die opbouwende spellen, leuk! Wat is je favoriet? Je kent dan denk ik age of empires etc. ook wel, heerlijk spel zo op zijn tijd haha! :wink:

Zeebaars
Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • 19 januari 2022
Rochella schreef:

@Zeebaars 

Haha dat is zeker waar! 

Ooh, ja houd maar op.. ik denk dat je dat in Zeeland ook wel vaak ziet gebeuren… dat gestuntel met die boten. Je kunt daar wel echt lekker varen! Je weet wat ze zeggen he over een boot hebben… '’koop een boot.. werk je….'’ haha nee leuk joh!  Dat je daar nog tijd/zin voor hebt zo naast je werk! 

Ooh ja, een beetje van die opbouwende spellen, leuk! Wat is je favoriet? Je kent dan denk ik age of empires etc. ook wel, heerlijk spel zo op zijn tijd haha! :wink:

@Rochella 

bij ons op de jachthaven is het al leed vermaak. Allemaal dure boten maar er zijn er maar weinig die er fatsoenlijk mee kunnen varen. 

Koop een boot en werk je dood klopt helemaal je bent er nooit mee klaar. Het is meer een hobby en bezigheids therapie. Zodra ik aanboord stap is er geen corona meer en op het water merk je er niks meer van gelukkig. Zin heb ik er niet altijd voor  maar als ik er zin in heb doe ik het ook gelijk goed.

Een favoriet kwa spellen heb ik niet echt ik kan zo uren een bepaald spel doen en het daarna 4 weken niet meer spelen. Age of empires heb ik zekerteweten gespeeld. Dat blijft een goeie. Heb jij een favoriete game? 

Groetjes zeebaars 

Rochella

@Zeebaars 
Grab the popcorn and watch them do the most stupid things indeed! Ja zonde van de jachten haha, weet je wat ook erg is? Dan hebben ze zo’n meeeeega jacht maar geen marifoon.. :confused: Bizar!

Ik snap je helemaal, je bent lekker op jezelf zodra je aan boord stapt! Wel mooi om er zo zelf mee bezig te kunnen zijn, dat loont zich dan nog meer natuurlijk! 

Ooh ja precies, het is maar net waar je zin in hebt op dat moment. Niet fanatiek een spel maar wisselend. haha ja dat is wel echt een klassieker inderdaad. Mijn favoriete spel blijft Stardew Valley (farming game met verhaal), alleen de intro van dat spel maakt me al blij :joy:

Heb je misschien nog wat ‘’zeemans-wijsheden’’ voor ons hier op de community? Bijvoorbeeld gezegde die te maken hebben met het weer of de zee o.i.d. ik ben daar wel benieuwd naar! 

Relia
Forum|alt.badge.img+7
  • Hero
  • 23 januari 2022

Hey welkom, ik ben wel enig sinds bekend in zeeland omdat mn vriend daar vandaan komt. Hij heeft altijd in de luxe jachtbouw gewerkt

Zeebaars
Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • 24 januari 2022
Rochella schreef:

@Zeebaars 
Grab the popcorn and watch them do the most stupid things indeed! Ja zonde van de jachten haha, weet je wat ook erg is? Dan hebben ze zo’n meeeeega jacht maar geen marifoon.. :confused: Bizar!

Ik snap je helemaal, je bent lekker op jezelf zodra je aan boord stapt! Wel mooi om er zo zelf mee bezig te kunnen zijn, dat loont zich dan nog meer natuurlijk! 

Ooh ja precies, het is maar net waar je zin in hebt op dat moment. Niet fanatiek een spel maar wisselend. haha ja dat is wel echt een klassieker inderdaad. Mijn favoriete spel blijft Stardew Valley (farming game met verhaal), alleen de intro van dat spel maakt me al blij :joy:

Heb je misschien nog wat ‘’zeemans-wijsheden’’ voor ons hier op de community? Bijvoorbeeld gezegde die te maken hebben met het weer of de zee o.i.d. ik ben daar wel benieuwd naar! 

@Rochella 

Hahaha ja een bekende van me zei altijd alsje nou een dag wilt genieten moetje op de sluis gaan zitten en kijken. In de sluis word de scheiding ingezet en in de jachthaven weer goedgemaakt 😂 

Ja die marifoons is een leuke. Vaar er opzee ook vaak genoeg bijna een paar onderste boven. Geen radar reflector geen ais en marifoon kennen ze niet. 1 voordeel hun zijn zuiniger op hun bootje dan wij hahaha.

Klopt net waar mn intresse ligt voor een spel die dag.

Zeemans wijsheden? Alsje wijs ben ga je niet naar zee hahaha weinig slapen en hard werken. Nee zonder gekheid ik ben niet zo van uitspraken en wijsheden. Het komt zoals het komt. 

Zeebaars
Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • 24 januari 2022
Relia schreef:

Hey welkom, ik ben wel enig sinds bekend in zeeland omdat mn vriend daar vandaan komt. Hij heeft altijd in de luxe jachtbouw gewerkt

@Relia 

Dankje. Luxe jachtbouw kom je overal daar tegen hot item op het moment

Quinty
Forum|alt.badge.img+10
  • Myth
  • 25 januari 2022

@Renze Snoek 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen