Ik ben benieuwd wie dit herkent:
Op het moment heb ik geen vast maatje om bijvoorbeeld mee te stappen of gezellige dingen te doen, ik moet het dus vooral hebben van apps zoals Amigos. Op zich wel een fijne app, als ik wil vind ik er altijd wel wat. Alleen wat ik zo lastig vind, is aansluiting vinden in het groepje waar je dan mee afspreekt. Zeker als ze elkaar al kennen kom ik er lastig tussen. Weet nooit wat ik moet zeggen en op één of andere manier weet ik nooit echt op te vallen, in de zin van dat ik het gevoel heb dat ik er niet meer ben.
Het heeft er ook wel mee te maken dat ik regelmatig buitengesloten ben geweest en het heel lang heb moeten doen zonder goede sociale vaardigheden. Heb namelijk autisme, dan ontwikkelen die wat minder goed. Daarnaast zat ik ook niet echt in een ideale omgeving dat mij stimuleerde vrienden te maken. Aan mijn sociale vaardigheden heb ik afgelopen jaren hard aan gewerkt, en die zijn aanzienlijk verbeterd, maar ik blijf helaas soms toch te verlegen en angstig om wat te zeggen. Uiteindelijk leidt dat meestal ertoe dat ik vroegtijdig weer naar huis ga, omdat ik het niet meer naar mijn zin heb en me alleen voel.