Wie begint er niet mee, een koffie of thee?

  • 15 April 2024
  • 10 reacties
  • 73 × bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Drink jij liever koffie of thee?

Ik drink van beide erg weinig. Thee vind ik lekker in de winter om warm te worden. En in de zomer vind ik dan weer de caramel ijskoffie van de mc super lekker. Maar daarnaast drink ik nooit koffie. 


10 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Ik drink vooral water en in de winter inderdaad thee om op te warmen. In de zomer drink ik wel eens ijskoffie (van starbucks uit de supermarkt), maar verder drink ik ook nooit koffie.

Reputatie 2
Badge +4

Ik drink eigenlijk elke dag wel thee. En dan bedoel ik ook echt thee, van de Camellia sinensis-plant. Alleen ‘s avonds drink ik weleens thee van andere planten, zoals verveine of rooibos, omdat daar geen cafeïne in zit. Op mijn studentenkamer heb ik nu losse darjeeling en earl grey, en bij mijn ouder thuis hebben we nog meer theesoorten.

 

Van koffie ben ik minder fan. Ik lust het wel, maar ik drink het thuis eigenlijk nooit en ook in de horeca bestel ik het niet vaak. Thee vind ik fijn om rustig te zetten en te drinken, met koffie heb ik dat niet.

Reputatie 2
Badge +3

Ik lust geen koffie, dus tea it is. Ik drink alleen groene thee, andere thee soorten lust ik niet. 😊

Reputatie 6
Badge +7

Ik drink vaak thee. Ik wissel af met verschillende vruchten smaken. Engelse thee, drink ik op de Engelse manier (met melk en suiker) dat is bij mij met de paplepel ingegoten, en dat wordt bij ons vaak gedronken. Ik drink met enige regelmaat ook koffie, maar meestal is dat in de vorm van een cappuccino, macciato of een ijskoffie

Reputatie 2
Badge +2

Koffie! Soms net iets te veel dus ben een beetje op mijn koffie inname aan het letten de laatste tijd. Een hele sterke bak aan het begin van een nachtdienst blijft mijn favoriet!

Reputatie 3
Badge +3

Vind zelf koffie iets te bitter, wiener melange is nog wel te doen tho. Kamille thee is wel lekker en helpt ook als je verkouden bent :)

Reputatie 7
Badge +14

Thee, ik snap oprecht niet wat mensen lekker vinden aan koffie alleen de geur is al mega heftig. 

Badge

Thee! Ik heb een cafeïne intolerantie dus kan geen koffie drinken. Drink meestal rooibos thee en soms groene thee

Reputatie 5
Badge +6

ik lust geen thee, en van de koffie alleen die mierzoete van starbucks/monkey coffee. met een dikke toef slagroom

Reputatie 2
Badge

Ik drink bijna iedere dag koffie. Thuis heb ik een high-end espresso machine en koffie maler. Ik start de dag vaak met het malen van specialiteitskoffiebonen voor een kopje espresso. Afhankelijk van de mood en tijd stoom ik ook melk om er een caffe latte van te maken. Ik vind het een fijn ochtend ritueel. :)

Reageer