Studenten recepten

  • 10 October 2023
  • 3 reacties
  • 110 × bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Hi yall,

Ik ben dan geen student meer, maar ik kook nu ik op mezelf woon nog steeds dezelfde 5 gerechten. Op zoek dus naar makkelijke recepten, die binnen 20 minuten klaar zijn. Hoeft niet perse voor 1 persoon te zijn, maar dat maakt het wel makkelijker.

Om een kijk te geven in mijn arsenaal (en misschien jullie te inspireren):

  • Pasta pesto (eventueel met kip)
  • Udon noodles met kip, broccoli en teriyaki saus
  • Kimchi Fried Rice
  • Orzo met tomaatjes en chorizo
  • AVG’tje/traybake 

Dus, mocht je een lekker receppie hebben, gooi m hieronder :)


3 reacties

Reputatie 3
Badge +6

Wat een leuk topic! Ben zelf op dit moment even geen student, maar als ik weinig tijd heb maak ik vaak:

1 pans pasta (ideaal, want weinig afwas en is snel klaar) ik maak het dan vegetarisch, maar met gehakt zou het ook snel werken denk ik. Je kunt er van alles indoen. Verschillende groenten en bijv linzen. (Recepten kun je op het yt kanaal van pickuplimes vinden) 
 

Couscous met groenten is ook heel makkelijk te maken. De groenten kun je ook in de oven roosteren, scheelt weer een pan afwas. Feta erbij en of olijven.

simpele groentesoep 

wraps. Kun je zo simpel en uitgebreid maken als je zelf wilt.

Zalm uit de oven (oké is iets langer dan 20 minuten, zeg 30 minuten). Zalmmoot zonder huid in een ovenschaaltje, wat kruiden erop en dan 20 minuten in de oven op 200 graden. Kun je bijv aardappels en groenten bij eten of couscous met groenten. Of bijv verwerken in een wrap.

 

Reputatie 4
Badge +5

Ik woon ook op mijzelf een kook ook vaak dezelfde gerechten door gebrek aan inspiratie (en omdat ik een moeilijke eter ben maar daar hebben we het niet over 🫣). 

Hier een paar van mijn gerechten. Vaak eet ik hier meerdere dagen van en/of vries ik nog wat in.

 

 

Reputatie 2
Badge +2

Zalm uit de oven (oké is iets langer dan 20 minuten, zeg 30 minuten). Zalmmoot zonder huid in een ovenschaaltje, wat kruiden erop en dan 20 minuten in de oven op 200 graden. Kun je bijv aardappels en groenten bij eten of couscous met groenten. Of bijv verwerken in een wrap.

 

 

Oh dat klinkt lekker! En als ik er niet over hoef na te denken als het in de oven zit is het als nog handig!

Reageer