Recepten uitwisselen

  • 16 March 2022
  • 6 reacties
  • 84 × bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi allemaal,

Zijn er hier ook mensen die het leuk lijkt om gesprekken/ discussies over koken te hebben en misschien ideeën en recepten uit te wisselen?

Zelf probeer ik graag creatief te zijn in de keuken, en heb dus vaak wel ideeën of gedachten, maar die zijn niet altijd erg praktisch.

Ik sta in ieder geval altijd open voor een gesprek over koken, dus schrijf maar raak.

Groetjes

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Ken je het recept "Kip in hoed"? Als je deze niet kent, zou ik dit recept graag met je delen. 

Reputatie 1
Badge

Nee, nog nooit van gehord, maar je hebt m'n aandacht.

Reputatie 6
Badge +11

Wat ik een heel lekker en simpel gerecht vind is:

 

3 eieren klutsen met sambal. Wok groenten bakken en dan ei toevoegen en langzaam laten bakken.

 

 

 

Reputatie 1
Badge

Klinkt als een prima post-workout.

Op een vergelijkbare manier maak ik dan best vaak een couscous omeletje/ roerei.

Couscous in een kom met zout, peper en heet water maken. Een rood uitje en zongedroogde tomaatjes snipperen. Samen met wat spekjes opbakken, couscous erbij, en dan 3-4 eieren, afhankelijk van de hoeveelheid couscous.

Hey Jeff! 

Ik heb zojuist het event aangemaakt voor de Join Us Pizza-night. Misschien is het wel iets voor jou, we gaan dan via een zoom meeting met zn allen een pizza bakken! Prima moment ook om over meer dan alleen pizza's te praten natuurlijk! :wink:Je vindt het event hierzo .

 

Daarnaast ben ik meestal van het '’makkelijk/snel'’ koken van gerechten, met het liefste zo min mogelijk afwas :see_no_evil: heb jij daar nog leuke/lekkere recepten voor? Ik kom meestal niet verder dan wraps of nasi/macaroni.. :disappointed_relieved:

Reputatie 1
Badge

Hou Rochelle,

Oh wat leuk, dank je voor de uitnodiging. Het klinkt leuk ja.

Oh dan heb ik nog wel wat voor je. Het is minder een vast recept en meer een fundering, zoals ik het noem.

1. Groenten die snel bakken voorbereiden. Ik gebruik zucchini/ courgette, paprika, ui en dat soort dingen.

2.Men pakt een braadpan. Warm laten worden. In de tussentijd even kipfilet (of ander vlees) snijden, en met een beetje zout en peper kruiden. Gehakt en kipfilet zijn mn standaard.

3.Wanneer de pan warm is, scheutje olijfolie erin en dan het vlees even bruin bakken, paar minuutjes. Dan groenten erbij en nog een paar minuutjes bakken.

4. Een beetje bouillon en wat kruiden naar keuze erbij. Door roeren en dan couscous of quinoa erbij. Nog een keer door roeren. Iets meer water dan couscous/ quinoa erbij (100 gram droog/ 120 gram water). 5-8 min laten sudderen, totdat de couscous of quinoa gaar is.

5. Enjoy.

Werkt goed voor 1-4 personen en als je de draai te pakken hebt duurt het echt max 20 min, voor een persoon doe ik het in 15. Wanneer je de couscous erbij doet moeten de kip en groenten bijna klaar zijn, dus hoe veel tijd daartussen moet zitten moet je aftasten afhankelijk van de groenten.

Later kun je het altijd met sambal/ chill saus/ sojasaus etc etc beikruiden. Net waar je zin in hebt.