nieuwe recepten

  • 4 October 2022
  • 9 reacties
  • 98 × bekeken

Reputatie 1
Badge

Hey iedereen!

zelf vind ik het heel leuk om te koken en te bakken in mijn vrije tijd. Dusss wie heeft er nog leuke recepten om te delen :)


9 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Wat voor recept zoek je?

 

voorkeur voor zoet of hartig?

Reputatie 1
Badge

T liefst zoet

Reputatie 3
Badge +4
  • 150 gram roomboter (ongezouten)
  • 250 gram suiker
  • 75 gram cacaopoeder (ongezoet)
  • snufje zout
  • 2 eieren (middel)
  • 75 gram bloem
  • 100 gram chocolade (Mix van puur en melk in kleine stukjes)
  • Verwarm de oven voor op 190 graden boven- en onderwarmte.

  • Vet de bakvorm in en/of bedek met bakpapier.

  • Smelt de boter even rustig op laag vuur in een pan en doe de gesmolten boter daarna in een ruime kom (evt. van een standmixer).

  • Voeg de suiker, cacaopoeder en een snufje zout toe aan de gesmolten boter. Meng alles goed door elkaar tot een egale glimmende massa.

  • Voeg dan de eieren één voor één erbij terwijl je op een rustig tempo alles blijft mengen.

  • Tot slot voeg je de bloem toe. Mix nu alles op middelhoge snelheid voor een minuutje of 3-4 goed door elkaar.

  • Schep dan de stukjes chocolade door het beslag en verdeel het beslag vervolgens over de bakvorm.

  • Zet de bakvorm in de oven voor ongeveer 30-40 minuten tot de brownies gaar zijn (check met een satéprikker of de brownies gaar zijn - als deze er schoon uit komt zijn ze gaar).

  • Laat de brownies afkoelen, snij ze in gelijke stukken en eet smakelijk!

 

 

Reputatie 4
Badge +5

Leuk, ik lees even mee, want ik kook en bak ook graag. Hieronder twee taart recepten die ik wel eens gemaakt heb. Vooral de appel noten taart is favoriet.

 

https://www.lekkerensimpel.com/appel-noten-taart/

https://www.leukerecepten.nl/recepten/vegan-chocoladetaart/

 

Reputatie 3
Badge +1

Oeh dat klinkt lekker!

Hebben jullie ook resultaten van jullie gemaakte kunstwerken? :)

Foto’s zijn altijd welkom.

Reputatie 1
Badge

Ik maak vaak thuis gevulde eitjes die iedereen thuis altijd heel lekker vind 

zal straks t recept sturen voor degene die willen :)

Reputatie 1
Badge

Dankjewel voor t recept Edward!

Reputatie 6
Badge +8

Ik ga dit topic eens even volgen, want ben wel in voor nieuwe recepten! 
Ik heb zelf een goed recept van zuurkool en bladerdeeg, wat ik persoonlijk lekker vind. Zal het morgen eens sturen! 

Reputatie 4
Badge +5
De appel noten taart

@Anwar Hierbij een foto van de appel noten taart waarvan ik het recept eerder gedeeld heb. De foto van de chocolade taart is het niet waardig om te delen, die ziet er niet zo spectaculair uit

Reageer