Mijn lievelings recept: Romige Curry Udon noodles

  • 11 January 2024
  • 1 reactie
  • 23 × bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Hallotjes!

 

Vandaag zat ik na te denken en wou graag een topic maken. Daarom dacht ik, ik ga mijn lievelingsrecept hierop zetten. Ik kan van deze maaltijd meerdere borden eten als die niet zo machtig was.😊

 

Het recept heb ik van een Youtube channel die mukbangs maakt.

 

Dit recept kan je eigen maken, ik verander het elke keer, maar dit is de basis.

 

Dit recept is voor 2 á 3 mensen.

 

Ingrediënten:

2 á 3 knoflooktenen (gesnipperd of plakjes)

1 á 2 speklappen (grove stukken)

250 gram champignons (halveren en in plakjes)

250 ml slagroom

1 á 2 curry blokjes het kan jouw favorieten merk zijn. (in vieren snijden, gaat het sneller smelten)

udon noedels (ik gebruik die van de toko 200 gr per pakje, verse udon)

Parmezaanse kaas (hoeveel je maar wilt)

 

Bereidingswijze:

Doe het vuur op middelmatig. De knoflook en speklappen in de pan (als je dit maakt zonder de speklappen, is het handig om olie er eerst in te doen en daarna de knoflook).

Doe de champignons erbij, wacht hier niet te lang mee, anders worden de speklappen te droog en taai ( is mij vaker gebeurd😅).

Zodra de champignons goed gebakken zijn, kan je de slagroom erbij in gooien. Als de slagroom warm is, doe de curry blokjes erin.

De noedels kan in deze stap 1 á 2 minuten koken als je dezelfde udon gebruikt als ik. Anders moet je op de verpakking kijken hoelang ze moeten. 

Als de curry blokjes zijn gesmolten, kan je de Parmezaanse kaas er in doen, als de saus dik is kan je de noedels erbij in doen. Goed roeren zodat de noedels goed met de saus is gedekt.

 

Aan tafel kan je dan nog wat extra Parmezaanse kaas erover heen doen. 

 

Dit is een machtig recept. 

 

Laat het me weten als je het een keertje hebt gemaakt! 😁


1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Klinkt goed, ga het zeker eens uitproberen! 

Reageer