Skip to main content
Diego
Community Coördinator
Community Coördinator
December 21, 2021

Friet of patat

• December 21, 2021
  • 13 reacties
  • 190 × bekeken

Heeyy Hallo, 

Ben ik weer, vandaag met een discussie puntje. Is het friet of patat. Zelf woon ik in Brabant dus wij zeggen friet. Stem op de poll en als je wilt mag je in een reactie uitleggen waarom je dat vindt. 

Friet of patat

13 reacties

Biebs
    Hero
    December 22, 2021

Is het frituurpan of patatuurpan?

Misschien word ik ooit nog beroemd, dan kun je zeggen dat je met me hebt gesproken.
    Legend
    December 22, 2021

Officieel is het Patates Frites (aardappel gefrituurd), dus eigenlijk dekt geen van beide termen volledig de lading. Wij zeggen altijd patat, maar tegelijkertijd ook frietsauce haha.

Haha patatuurpan klinkt ook wel grappig eigenlijk.

Ik doe ook maar wat
    Oud-Community Manager
    December 22, 2021

Aardappelstokjes.

Helaas niet meer werkzaam bij Join Us - Take care all!
    Renze Snoek
    Master
    December 22, 2021

Friet als je het frituurt, patat als het uit de airfryer komt :laughing:

Renze
    Quinty
    Myth
    December 22, 2021

@Biebs hihi ik heb eigelijk altijd patatpan gezegd

ℹ️ Heb je een vraag? Wees niet bang om hem te stellen. Ik ben vegetarisch dus eet je niet op. Ik hed dyslexie dus leez leker dor myn fouden heen! (#chefbadeend)
    Rochella
    December 23, 2021

Friteuse :joy:

Heb je een vraag? Stel hem gerust! Tip: Als je reageert op iemand in je topic gebruik dan het @ met de naam van de persoon, zo krijgt diegene er een notificatie van!
    Rochella
    December 23, 2021

Ik woon zelf in Zuid Holland (net over de grens van Noord-Brabant) en werk in Brabant.. En elke vrijdag bestellen wij PATAT bij de FRIETchinees. Heerlijk om die discussie aan te wakkeren haha. (Iedereen hier zegt friet, terwijl wij dus in mijn omgeving patat zeggen). Dan is het van doe mij maar 1 patatje met en dan begint het feest :joy::innocent:

Heb je een vraag? Stel hem gerust! Tip: Als je reageert op iemand in je topic gebruik dan het @ met de naam van de persoon, zo krijgt diegene er een notificatie van!
    Biebs
    Hero
    December 23, 2021

Friteuse :joy:

En geen patateuse toch 🤪

Misschien word ik ooit nog beroemd, dan kun je zeggen dat je met me hebt gesproken.
    Charlotte
    Genius
    November 1, 2023

Lekker frietjes et0nnnnnnnnnnnn ;D

The risk I took was calculated but man, am I bad at math.
    Stef.R
    Guru
    November 1, 2023

1 friet speciaal, 1 viandel speciaal en een frikandel speciaal graag

Het verleden deed pijn, en maakte me stuk. Maar ik kijk naar de toekomst, want daar ligt mijn geluk. ♥