Skip to main content

Favoriete gerecht om te maken?

• 13 november 2024
  • 9 reacties
  • 52 × bekeken

Affie
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 79 reacties

Ik ben zelf nog niet heel erg thuis in het koken maar als ik kook is het bijna altijd wel pasta. Ik vind pasta in principe altijd wel lekker en het is meestal ook simpel om te maken. Als ik moet kiezen dan is mijn favoriete pasta toch wel Bolognese 😌

Zijn er andere mensen die graag pasta maken, of juist iets heel anders?

9 reacties

Annemarie
Forum|alt.badge.img+5
  • Hero
  • 59 reacties
  • 14 november 2024

Ik ben zelf ook niet erg thuis in het koken van gerechten. Ik vind het wel leuk om hier en daar iets met eieren doen. 

Daanchocola
Forum|alt.badge.img+6
  • Hero
  • 32 reacties
  • 14 november 2024

Ook hier een geen grote kookheld haha. Ik vind quiche leuk om te maken of portobello gevuld. Ik ben een moeilijke eter en lust eigenlijk geen pasta(schandalig i know😅🤭). Ik maak ook graag marinades voor vlees en champignons. Heb best wat kookboeken thuis liggen,maar omdat mijn moeder geen kip of vis lust word de keuze toch kleiner☹️. Ik denk persoonlijk dat als ik op mezelf zou wonen dat ik meer zou koken dan nu. Nu moet iedereen het zegmaar lekker vinden als ik iets maak en anders als ik het niet lekker vind dan maak ik wat anders voor mezelf.

Kortom. Maak graag verschillende dingen,maar doe het eigenlijk amper omdat ik bang ben dat mijn gezin het dan vies vind

Diego
Community Manager
Forum|alt.badge.img+14
  • Community Manager
  • 851 reacties
  • 14 november 2024

Kip in hoed maar dan wel met ananas i.p.v. kersen.

Affie
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Moderator
  • 79 reacties
  • 14 november 2024
Annemarie schreef:

Ik ben zelf ook niet erg thuis in het koken van gerechten. Ik vind het wel leuk om hier en daar iets met eieren doen. 

oehh eieren zijn ook altijd lekker! Als je moet kiezen tussen hard gekookt ei, geklutst ei, gebakken ei en spiegel ei, welke kies je dan?🤔😆

Affie
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Moderator
  • 79 reacties
  • 14 november 2024
Daanchocola schreef:

Ook hier een geen grote kookheld haha. Ik vind quiche leuk om te maken of portobello gevuld. Ik ben een moeilijke eter en lust eigenlijk geen pasta(schandalig i know😅🤭). Ik maak ook graag marinades voor vlees en champignons. Heb best wat kookboeken thuis liggen,maar omdat mijn moeder geen kip of vis lust word de keuze toch kleiner☹️. Ik denk persoonlijk dat als ik op mezelf zou wonen dat ik meer zou koken dan nu. Nu moet iedereen het zegmaar lekker vinden als ik iets maak en anders als ik het niet lekker vind dan maak ik wat anders voor mezelf.

Kortom. Maak graag verschillende dingen,maar doe het eigenlijk amper omdat ik bang ben dat mijn gezin het dan vies vind

Quiche heb ik nog niet eerder gemaakt maar vind het wel erg lekker! Zonder kip en vis wordt de keuze inderdaad al snel een stuk kleiner ja. Is je moeder toevallig vegetarisch? Of eet ze wel ander vlees? Snap wel dat het veel lastiger is om te gaan koken als je zoveel rekening moet houden met de rest. Is natuurlijk makkelijker wanneer je het eerste beste wat in je hoofd op komt gewoon kunt gaan maken😅

Affie
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Moderator
  • 79 reacties
  • 14 november 2024
Diego schreef:

Kip in hoed maar dan wel met ananas i.p.v. kersen.

Oh dat klinkt ook zeker lekker!

Daanchocola
Forum|alt.badge.img+6
  • Hero
  • 32 reacties
  • 14 november 2024
Affie schreef:
Daanchocola schreef:

Quiche heb ik nog niet eerder gemaakt maar vind het wel erg lekker! Zonder kip en vis wordt de keuze inderdaad al snel een stuk kleiner ja. Is je moeder toevallig vegetarisch? Of eet ze wel ander vlees? Snap wel dat het veel lastiger is om te gaan koken als je zoveel rekening moet houden met de rest. Is natuurlijk makkelijker wanneer je het eerste beste wat in je hoofd op komt gewoon kunt gaan maken😅

Ze eet zegmaar alleen koe en varkensvlees. Anders moet het dus vega idd. Ik hou enorm van kip,maar dat moet dus eigenlijk altijd vervangen worden hier thuis. Als ik dan wat maak met een nieuw recept krijg ik soms commentaar omdat het te lang duurt als ik tijd verkeerd inschat etc. Dus nu kook ik amper nog.

Affie
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Moderator
  • 79 reacties
  • 14 november 2024

Grappig, hoor je niet vaak dat mensen alleen rund en varkensvlees eten😆 maar ieder zo zijn keuzes natuurlijk. Wel minder leuk als er wordt geklaagd over dat het te lang duurt terwijl je je best doet om wat voor hun te koken en daarbij ook nog iets nieuws uitprobeert. Dan snap ik dat je het liever laat zitten😅

ervarings beertje
Forum|alt.badge.img+2

Mijn favoriete gerecht om te maken is Phó, Hierbij ben ik wel thuis in de keuken. pasta altijd lekker alleen bij mij liever truffelroom pasta.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen