Deel jouw favoriete recept | Weekly Mission

  • 19 February 2024
  • 8 reacties
  • 121 × bekeken
Deel jouw favoriete recept | Weekly Mission
Badge +11
  • Community Manager
  • 174 reacties

Bijna iedereen moet dagelijks eten en als we dat dan toch moeten... kunnen we het maar beter lekker maken. Dat lekker niet moeilijk hoeft te zijn weten we inmiddels door de vele 15 minuten recepten én (online) kookboeken. Maar wat is eigenlijk jouw favoriete recept? Sharing is caring, foto's zijn natuurlijk ook welkom! Eet smakelijk! 🍝


8 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Wrap met kip en sla en mayo :)

Wat heb je nodig:
-600 gram kipfilet
-Fajita kruiden
-wraps
-250 gram voorgesneden groenten (welke je lekker vind)
-gemengde sla mix + tomaat komkommer
-mayooo

Marineer die kip met kruiden even 24h. Yeet het dan in de pan. Lekker aanbakken, dan de voorgesneden groente erbij. Bak het aan op gevoel lekker gaaarrrrrr. 
Doe op je tomaat en komkommer fruit ninja moves. Ik warm de wrap altijd in een platte pan even op. 
Dan komt het belangrijkste moment van het bouwen van de wrap. 
Leg de wrap plat, klein laagje sla tomaat komkommer, dan mayo erover heen, dan de kipgroente, dan weer sla tomaat komkommer en mayo!
Rol het wrapje op, en smullennnnn😋
 

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb mijn lievelingsrecept al eens gedeeld.

Hierbij de link naar mijn topic;
 

 

Reputatie 5
Badge +6

Kant en klare pizza uit de oven, liever lui dan moe hier <3

Reputatie 7
Badge +7

Ik hou van burritos. Dit heb ik gister gemaakt aan de hand van een AH verspakket.

  • AH Mexicaanse burritos verspakket
  • 2 el milde olijfolie
  • 300 g rundergehakt (of extra bonen els je vega wilt.)
  • 8 tortillawraps
  • 50 g geraspte belegen kaas
  1. Maak de paprika's schoon en snijd in stukjes. Snijd de tomaten in stukjes en snipper de uien en knoflook. Maak de jalapeñopeper schoon en snijd fijn.
  2. Verwarm de over op 200 graden
  3. Verhit de olijfolie in een ruime hapjes- of braadpan. Bak hierin het rundergehakt in 3-5 min. op hoog vuur rul.
  4. Voeg de paprika, ui, knoflook en naar smaak de jalapeñopeper toe en roerbak 5 min. op hoog vuur. Pers de limoen uit. 
  5. Voeg de tomaat, het limoensap, de bonenmix en het zakje Mexicaanse specerijenmix toe en laat 3 min. zachtjes bakken. 
  6. Verdeel het mengsel over de tortillawraps en rol op. Leg de gevulde wraps in de ovenschaal. Bestrooi met de geraspte belegen kaas. Plaats de schaal in het midden van de oven en bak de wraps ca. 10 min.

Het resultaat:

 

Reputatie 6

Vegetarische goulash met milde oesterzwammen en groene erwten á la Juco


De oesterzwammen krijgen een beetje de textuur van rundvlees. Hoe langer je het laat garen, hoe lekkerder het is. Het is een typisch Hongaars gerecht. Van origine wordt hij namelijk van rundvlees gemaakt. De bereiding duurt een paar uren waar je telkens bouillon toevoegt.

Ik heb het gemaakt met erwten en rijst. Dit is niet de "originele" manier, de traditionele manier is met aardappelen. En de paprika’s in de goulash erin dienen als groenten. Soms maak ik er tzatziki bij, die frisheid past perfect bij de goulash. ✨

Ingrediënten 

Voor de goulash:

~ 150 gram oesterzwammen

~ 250 gram erwten

~ 1 komkommer

~ 2 el Griekse Yoghurt

~ 4 tenen knoflook

~ 1 tl paprikapoeder

~ 1 tl peterselie

~ 1/2 tl cayenne peper

~ 2 rode uien

~ 1/2 bouillonblokje

~ 1 blik tomatenblokjes

 

Voor de rest:

~ 400 gram rijst

~ 250 gram erwten

 

(Optioneel) Tzatziki:

~ 1 komkommer

~ 2 el Griekse Yoghurt

~ 2 tenen knoflook

~ 1 el citroensap 

 

Bereidingswijze:

1) Zet 2 pannen op het vuur voor de 250 gram erwten en de 400 gram rijst.

2) Zet een nog 1 grote hapjespan bij op het vuur met 2 el olie voor de goulash.

3)Snijd de rode uien in fijne ringen en pers de knoflook fijn.

4) Start met het bakken van de uien. Snijd ondertussen ook de oesterzwammen in reepjes. 

5) Wanneer de uien glazig zijn, voeg je de oesterzwammen toe.

6) Snijd ondertussen de rode paprika’s. Voeg deze na 5 minuten toe.

7) Voeg nu de knoflook en de kruiden toe.

8) Giet de rijst af, roer even goed door de pan. Giet ook de erwten af in de andere pan.

​​​8) Eet smakelijk! 🤤🍽️

 

Voorbereiding: ongeveer 15 minuten

Bereidingstijd: ongeveer 40 minuten

Portiegrootte: 4 personen (ik vries de rest meestal in ✨) 

 

 

Reputatie 5
Badge +5

Korean Tteokbokki (Pittige rijstcakes) voor 2 personen                    - 20 min 

 

Ingrediënten

3 kopjes bouillon (kip, groente of rund. Kan ook dashi stock zijn)

450 gram rice cakes (als het bevroren is doe je het even met de zak en al in warm water voor 10 min voordat je gaat koken)

Fishcakes (optioneel)

Bos ui voor garnish

 

 

Ingrediënten voor de saus

2 eetlepels sojasaus

2 eetlepels suiker

1 eetlepel gochugaru (kan je meer in doen naar smaak)

2 teentjes knoflook (gehakt) 

2 eetlepels honing

3 eetlepels gochujang (hiervan kan je ook minder van doen naar smaak)

 

Instructie

  1. Doe de ingrediënten van de saus in een bakje bij elkaar. 
  2. De bouillon gaat in de pan en brengt het op de kook. Doe de rijstcakes en saus erin. Roer het door elkaar. Laat het voor 10 min zodat de saus dikker wordt. als je fishcakes hebt dan kan je die er nu bij in doen. Laat het nog 2 min op het vuur. 

 

Extra ingrediënten (kan je erbij doen) 

spam

ramen/noedels

kaas (cheddar, mozzarella)

witte bonen in tomatensaus

slagroom (dan wordt het "carbonara” Tteokbokki)

spekjes

ui

ei (gekookt of gebakken)

 

(heb dit recept eerder gemaakt, maar niet onthouden, dus het komt wel van een site) 

 

 

 

 

 

Reputatie 3
Badge +6

Voor ontbijt / lunch en of gewoon tussen door heb ik nog wel een lekkere broodje zalm recept.

Normaal bestelde ik het altijd bij m'n lokale broodjes zaak maar die is sinds kort (een half jaartje) opeens ermee gestopt om te verkopen aan ons normale consumenten en zijn besloten om bedrijf feestjes alleen maar te doen… :(
Dus na een zoektochtje heb ik het recept zo goed als na kunnen maken op het brood na want dat kan je zelf uitkiezen :)

 

Wat heb je nodig?:

  • Wasabi mayonaise (Red phoenix Wasabi mayo van de AH)
  • gerookte zalm plakken
  • roomkaas met bieslook (elke room kaas werkt hetzelfde eigenlijk als het maar kan smeren)
  • komkommer
  • kappertjes
  • bolletjes brood

Instructies:

  1. Als je alles in huis hebt, pak je de hoeveelheid bolletjes die jij op dat moment wilt gaan bereiden (voor mij is dat standaard 2 of meer).
  2. je snijdt het bolletje open. (en of trekt het open als dat makkelijker is)
  3. Je smeert aan het ene kant de roomkaas met bieslook en aan de andere kant doe je de wasabi mayo op (let op dat je niet teveel wasabi mayo erop doet aangezien wasabi nogal sterk kwa smaak kan wezen)
  4. je snijdt als volgt de komkommer in dunne plakjes en leg je dit op het broodje (maakt mij niet uit welke 2 van de kanten) (meestal heb ik 4 a 5 plakjes komkommer op het broodje)
  5. je legt nu de gerookte zalm plak op het broodje
  6. nu je bijna klaar bent kan je 1 a 3 thee lepels kappertjes op het broodje doen, (eerste keer had ik 2 thee lepels erop gedaan)
  7. (optioneel: het officiële recept had ook rucola er tussen zitten maar zelf ben ik er geen fan van)
  8. je klapt het broodje dicht en je kan nu genieten van je goed gevulde broodje zalm :)

Foto’s: 

kennelijk had ik alleen nog maar een foto van de officiële broodje zelf en niet toen ik het zelf had gemaakt :o

 

Reputatie 2
Badge +2

Ik hou heel erg van wereldgerechten! Super simple en snel

Reageer