Hallo iedereen!
Ik vroeg me af of er hier ook specifiek mensen zijn die chronisch ziek zijn die opzoek zijn naar contact. Ik ben al jaren chronisch ziek, maar de afgelopen maanden ben ik heel veel verslechterd doordat ik er een auto immuun ziekte bij heb gekregen. Ik ga op het moment door een best wel heftige periode heen (heb bijna 3 weken in het ziekenhuis gelegen) met wekelijkse bezoeken aan het ziekenhuis voor onderzoek, behandeling en controles.
Omdat ik al langere tijd ziek ben (eerst in iets mindere mate) heb ik maar weinig vrienden en kwam ik al weinig buitenshuis. Ik merk dat ik lastig kan verbinden met de mensen die ervoor hebben gekozen om wel in contact te blijven. Ik heb weinig leuke dingen te vertellen, ik kan niet echt leuke dingen ondernemen en heb weinig energie. Ik vind het lastig dat ik met niemand van mijn leeftijd (die hetzelfde of iets soortgelijks heeft meegemaakt) kan praten over wat ik meemaak. Ik ben blij en dankbaar dat sommige mensen mij niet hebben laten vallen, maar horen en zien hoe hun leven verder gaat en ik voor mijn gevoel enkel kan toekijken is enorm lastig. Dit alles zorgt voor best wel veel eenzaamheid.
Ik ben eigenlijk op zoek naar lotgenootjes/vriendschappen die weten en begrijpen wat het is om ernstig ziek te zijn op jonge leeftijd. Eigenlijk ben ik al langere tijd opzoek hiernaar, maar ik stel het elke keer uit omdat ik wil wachten tot ik me beter voel en meer energie heb. Ik merk alleen dat de eenzaamheid best wel zwaar begint te worden, dus ga ik het toch maar proberen.
Nog wat over mij:
Ik ben 22 jaar, heb autisme en ben hoogbegaafd. Ik hou van lezen, dieren (met name paarden en honden), buiten zijn, muziek, creatief bezig zijn en nog veel meer. Onderwerpen als filosofie, spiritualiteit en psychologie vind ik interessant om over te denken en te praten.
Spreekt dit alles je aan, stuur me dan een berichtje en wie weet ontstaat er een vriendschap uit :). Bedankt voor het lezen en heb een fijne dag!
P.s. mocht je ervoor kiezen om mij een berichtje te sturen, houd er dan rekening mee dat ik weinig energie heb en dat een reactie (ook in de mogelijke toekomst) lang(er) kan duren.