Blog

5 tips om uit een dipje te komen

  • 17 November 2021
  • 0 reacties
  • 92 × bekeken
5 tips om uit een dipje te komen
Reputatie 3
Badge

Iedereen heeft wel eens een fase dat je je wat minder goed voelt. Soms is het fijn om je een beetje af te sluiten van mensen en de buiten wereld, maar soms kun je er een beetje in blijven hangen en hoe kom je daar dan weer uit? Ik geef je 5 tips die je misschien kunnen helpen.

De laatste keer dat ik wat minder goed in me vel zat ging ik van de middelbare school naar mijn vervolgsopleiding. De fase daar tussenin vond ik echt vreselijk! Ik was erg op mezelf, omdat ik veel connecties verloor en ging me maar focussen op andere dingen. 

1. Focus op leuke dingen

Als je slecht in je vel zit kan je vaak negatieve gedachtes krijgen of pessimistische trekjes krijgen, maar probeer dan juist daar geen tijd voor te maken. Zorg dat je juist focus op leuke dingen.

2. Maak plannen met je vertrouwde omgeving

Zorg dat je er weer op uit gaat als dat kan. Vraag aan je ouders of ze mee naar de film gaan of organiseer een filmavondje thuis. Ga langs bij je oma om lekker te thee leuten. Of ga met een goeie vriend/vriendin wat bakken en jezelf daarna lekker volvreten tijdens een goed gesprek.

3. Geef jezelf tijd

Ik heb ongeveer 3 maanden steeds mezelf vermaakt. Ik ben dingen over mezelf te weten gekomen. Ik was altijd een groepspersoon, maar ik kan blijkbaar ook best een einzelgänger zijn. Geef jezelf wat tijd om er weer boven op te komen en zoek kanten van jezelf die je misschien nog niet kende. Ik vind schilderen blijkbaar heel leuk om in m'n eentje te doen met een lekker muziekje op.

4. Ga werken

Misschien werk je al of werk je zelfs te veel, maar als je het druk krijgt met belangrijke dingen zoals werk heb je wat afleiding. Je verdient ook nog eens geld, dus het is een win win. Ik had letterlijk niks te doen na m'n examens, dus ik ging maar lekker geld verdienen. 

5. Praten

Als je je echt heel naar voelt kun je misschien gaan praten met een psycholoog, zodat je eraan kunt werken. Waar komt je nare gevoel vandaan? Wat kun je er tegen doen? Wat of wie heb je daarvoor nodig? 

 

Ik hoop dat deze tips je helpen en weer wat positiviteit mee geven, want je staat er sowieso nooit alleen voor. Iedereen heeft wel eens een dipje en het komt altijd goed! 

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.