verwachtingen van jezelf

  • 18 April 2024
  • 4 reacties
  • 93 × bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Ik zit heel erg met het volgende. Ik merk dat ik steeds hogere verwachtingen van mezelf stel,waardoor ik het steeds lastiger vind om uit de put te komen. Ik zou zelf gewoon graag de vrolijke versie van mezelf weer zien zonder zoveel gekloot. Ook zit ik er heel erg mee dat ik maar steeds niet kan kiezen wat goed is voor mijn hoofd. Wel of geen school bijv. Ik hoop heel erg dat iemand zich hierin herkent en met mij erover wil praten.:(


4 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Bedoel je dat je de lat hoog legt voor jezelf?🤔

 

Ik doe dat ook vaak wat mij helpt is dat je foutjes niet te streng op je neemt shit happens sometimes

Je bent maar n mens

En relativeren op foutjes hoe je het de volgende keer beter had kunnen doen (opletten met dat stemmetje blijf m de baas negative self talk) ook wanneer je niet op een tip voor jezelf kan komen dan go with the flow and move on 😉 en kom er eventueel later op terug bij je zelf

Reputatie 4
Badge +4

Ik zit heel erg met het volgende. Ik merk dat ik steeds hogere verwachtingen van mezelf stel,waardoor ik het steeds lastiger vind om uit de put te komen. Ik zou zelf gewoon graag de vrolijke versie van mezelf weer zien zonder zoveel gekloot. Ook zit ik er heel erg mee dat ik maar steeds niet kan kiezen wat goed is voor mijn hoofd. Wel of geen school bijv. Ik hoop heel erg dat iemand zich hierin herkent en met mij erover wil praten.:(

Same here maar zit al lang niet meer op school maar werk al vanaf mn 17de

Reputatie 4
Badge +3

Misschien proberen je verwachtingen weg te laten door meer in het moment te leven?

Vergeet niet dat een laag zelfbeeld je kritischer maakt over jezelf en eigen kunnen. Als je het gevoel hebt dat dat zo is zou je op zoek kunnen gaan naar waarom je dan zo kritisch bent tegenover jezelf.

Ik heb er vroeg ook helaas het e.e.a. mee te maken gehad...

Reputatie 7
Badge +11

Dit is herkenbaar. Ben zo opgegroeid en leg nog altijd de lat ontiegelijk hoog. Ik ben dan misschien een geboren doorzetter maar er zit ook een grote keerzijde aan. Daarnaast heb ik gewoon een laag zelfbeeld wegens vroegere indirecte pesterijen wat dat zo goed als heeft vernaggeld. 

Reageer